Rygtebørsen XIX

7 år 2 måneder siden #2161 af unicum
Besvaret af unicum på emne Rygtebørsen XIX
Det er jo utopi at tro det er købet af Chelsea som gjorde at eksponeringen eksploderede. fremgangen i fodbold er jo alle steder, og som andre siger var PL jo netop den liga man så mest til også inden Chelsea blev købt. Hvordan vil du forklarer fremgangen i spansk fodbold og deslige. Var det Betis med købet af denilson som gjorde det? (Håber man kan se ironien og smilet på læben i min sætning), men det er lidt skørt at tro det er grunden til den store fremgang. Der er jo netop tusinde grunde.

Og er ret sikker på at dios også vil give dig ret i at der er en generel stigning, det var bare ikke det som kom ud af dine indlæg, før nu.
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved unicum.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #2162 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Rygtebørsen XIX
Dios troede at jeg skrev, at ingen så Premier League førhen. Jeg skrev at antallet af seere er blevet mere end fordoblet.

Hvilket jeg sidenhen har påvist med tabellerne for antallet af seere og TV-indtægter.

Og ja, jeg skrev netop at der var flere årsagsforklaringer. Eksempelvis kan man også nævne City som en årsagsforklaring.

Kan I huske da Premier League fans forklarede at årsagen til at de var verdens stærkeste liga var fordi de ikke havde en julepause og fordi der var så mange hold, der kunne vinde titlen? De nævnte Liverpool, City, United, Arsenal og Chelsea. (Selvom Liverpool og Arsenal ikke har vundet siden Chelsea blev købt op)

Min pointe er at det samme (dog i mindre skala) står vi overfor med den kinesiske liga, hvor klubberne også får adgang til spillere, dommere, trænere osv som de spillemæssigt ikke er berettiget til fordi de får foræret en stor pose penge, som de ikke selv har tjent. Ligaen, hvis den fortsætter med at investere så voldsomt, vil også blive interessant at følge om mange år. I øvrigt havde jeg samme gæt om Premier League dengang Ronaldo blev solgt til RM (at ligaen ville blive voldsomt eksponeret i de næste mange kommende år) og ganske rigtigt: Det er nu ligaen med klart flest penge, flest seere, flest fans og mest omtale (ja det er mange ord for næsten det samme begreb)

Jeg synes godt vi kan tillade os at lære af historien: Kina er i fremgang. De når formentlig ikke Premier League højder, men der skal nok være nogle spillere som RM ønsker at købe, som en kinesisk klub napper for næsen af os. Det ville være utænkeligt uden de pengeindsprøjtninger, som vi ser i øjeblikket.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved Kassow-Rossing.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #2163 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XIX
Hvorfor nævner Ingen differentierede spilletidspunkter som årsagen til at TV nu har mulighed for at vise flere kampe?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #2164 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Rygtebørsen XIX

Kassow-Rossing skrev: Pelle når I læser ord, som jeg ikke har skrevet, så er det klart at I har det svært.

Er du seriøs at jeg skal finde tallene for Premier Leagues udvikling i antal seere, fans og følgere siden Chelsea blev købt og til i dag? (edit: de står længere nede)

Kan vi ikke snart få bannet Pelle permanent? Han bliver ved med at slynge om sig med mit navn, udsagn som jeg ikke har udtalt og fantasiforestillinger om hvad jeg har eller ikke har af uddannelse. Hvis du kender mig så godt, hvorfor kender du så ikke mine uddannelser? Det burde være imod reglerne at smide om sig med personlig information om andre brugere.

Edit: Jeg har fundet tallene.

Inden Chelsea blev købt op blev der vist 60 Premier League kampe om året i England.

Efter købet af Chelsea har det tal udviklet sig til 168 kampe om året på engelsk TV.

Er det en fin nok indikator på at Premier League er blevet dobbelt så meget set som før Chelsea blev købt op?

en.m.wikipedia.org/wiki/Premier_League

Før Chelsea blev købt var deres årlige TV aftale på 1.000 milliarder pund for en tre-årig periode. Nu er den 5.000 milliarder pund for en tre-årig periode. En stigning på 400 % siden 2003 hvor Chelsea blev købt op.


Bad du seriøst lige om, at jeg blev permanent bannet? Du glemmer vist din egen historik, for føj for pokker, hvor skal du da om nogen stikke piben ind. Du har tydeligvis intet lært af din udelukkelse. Du er her jo endnu - endnu mere diskussionslysten end nogensinde før.

Hvis vi kan holde os til diskussionen. Dine tal viser ingenting, medmindre du vil finde det samme for de 4 andre store ligaer. Jeg vil gerne vædde med, at en tilsvarende stigning er sket for de andre ligaer også - fordi interessen ganske enkelt er eksploderet. PL VAR - med længder - den største liga inden Chelsea blev købt, og hvis du ikke husker Tipslørdag ligesom mange af os andre, så vil det klæde dig at forlade diskussionen, for så argumenterer du simpelthen på for tyndt et grundlag i forhold til din viden.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved Pelle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #2165 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX
Kassow-Rossing skrev:

Bare husk på at Premier League ikke blev set halvt så meget som før Chelsea blev købt.

Dios troede at jeg skrev, at ingen så Premier League førhen. Jeg skrev at antallet af seere er blevet mere end fordoblet.


Nej det var overhovedet ikke det jeg troede. Jeg troede, og forstod - ligesom alle andre, at du gav Chelsea skylden for den stigende interesse for PL. Alt for ofte bliver du misforstået, fordi du skriver som du gør. Prøv at have det med i tankerne næste gang :)

Et lignende eksempel kunne være: Siden Saviola skiftede til Real Madrid fra Barcelona, så steg interessen for La Liga. Nuvel, så har du da ret i det, men hvis din pointe ikke er, at det er den direkte årsag til det, så må det da være forfærdeligt altid at skulle opfinde offerrollen, fordi man kommer til kort. Det kan jo ikke være mere irrelevant, hvis ikke du mener opkøbet af Chelsea var en af årsagerne til den stigende interesse, eller eksemplet her Saviola's skifte.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #2166 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Rygtebørsen XIX
Jaja. Jeg synes jeg har gjort min del af arbejdet og orker ikke rigtig denne diskussion mere. Vi må se om 10-15 år om den kinesiske liga til den tid er blevet mere konkurrencedygtig og interessant eller ej.

2017 og derfor gider jeg ikke sådanne diskussioner længere. Jeg elsker denne hjemmeside og Real Madrid. Godt nytår til jer to også! <3

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #2167 af CRSeven
Besvaret af CRSeven på emne Rygtebørsen XIX
Jeg læser det her forum mindre og mindre, og poster ærlig talt heller ikke her - primært pga. to årsager.

1. Der går virkelig hurtigt pige fnidder i den. Det er som om at folk gerne vil misforstå hinanden og man gør derfor ALT for at sværte modparten til. Der eksisterer en 'MIG HAR RET' tendens på forummet her.

2. Enten findes der en del trolls herinde, eller også er folk ekstremt kritiske over RM. Hvis det sidste, fair nok - man skal vi ikke prøve at holde det nuanceret, og også tage de positive briller på. Efter hvert kamp referat, uanset om RM har spillet godt eller skidt, er der visse brugere hvor glasset altid er halvt tomt, hvis ikke det allerede er knust i tusinde stykker.
Jeg nyder forskellige synspunkter, men det grænser ofte til det latterlige, hvor éen dårlig boldberøring fra en spiller får det til at sortne for øjnene af nogle brugere.

Bare lige lidt feedback, hvis sitet her stadig har til formål at være samlingspunkt for danske Real Madrid FANS.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Zyconith, Kongens far, Cristiano Ronaldo, AmorMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #2168 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Rygtebørsen XIX
Jeg kan 100 % se hvad du mener.

Mit nytårsforsæt må være (besluttet spontant mens jeg læste dit indlæg), at jeg ikke vil gå ind i sådanne diskussioner i 2017.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: CRSeven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #2169 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Rygtebørsen XIX

Kassow-Rossing skrev:

SR4 skrev: Det er på ingen måde det samme, eftersom engelsk fodbold stadig er attraktivt, stærkt og tradeitionelt.

Kinesisk fodboler er til gengæld kun penge, penge og penge ;)


Ugyldigt argument fordi det sagde man også om engelsk fodbold da Chelsea blev købt op og igen da City blev købt op. Ha du glemt alle diskussionerne med "Hvad gør de så når deres sugar daddies mister interessen og trækker milliarderne?"

Det er jo netop sådan folk taler om den kinesiske liga netop nu.

Jeg garanterer dig at hvis de fortsætter deres frembrusen med køb af spillere og tilbud til de dygtigste dommere, så vil ligaen også blive interessant inden for de næste 15 år.


Fuldsdtændig irrelevant hvordan ligaen ser ud om 15 år eller om 15 dage for den sags skyld.

Du sammenligner spillere der tager til England for pengene sammen med dem der vælger Kina for pengene.

I Premier League er der så meget mere. Fortsat en stærk og respekteret liga, der kan tilbyde spillerne de udfordringer de har brug for til at gøre karreirer i fodbold.

Spillere der tager til Kina får ingen fodboldoplevelse, du ikke kan få i 3.division i Danmark.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #2170 af Neye
Besvaret af Neye på emne Rygtebørsen XIX
Dybala, Weigl og Courtois, så er vi virkelig dækket godt ind på den korte som den lange bane....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce