Sæsonen 2014/2015

8 år 11 måneder siden #1093 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 2014/2015

Pelle skrev:

Jaood skrev: Men hvis Ronaldo er sådan en ultimativ målscorer, hvorfor spiller han så forhelvede ikke bare angriber og frontmand?

Han laver jo alligevel intet brugbart som en free-roamer (modsat spillere som netop Hazard, Messi, eller, ja, den Bale man ser for Wales), så hvad er egentlig meningen med at han han har sådan en fri rolle, når han alligevel ikke kan finde ud af andet end et par step-overs ude på kanten for så at aflevere den til Marcelo mens han løber ind i feltet med en flagrende hånd: "hoved Marcelo, hoved"...?

Det påvirker hans eget spil, for han spiller ikke den position som han har forcerne til (fysik, målinstinkt, skud, hoved, og, ja, spilintelligens i form af positionering i feltet og løb uden bold). Det påvirker Bale, som låses fast ude på en uvant højrekant, til trods for at han alligevel fungerer bedst på venstre side eller som central offensivspiller. Det påvirker Benzemas spil, for Ronaldo, til trods for at han tager udgangspunkt ude på kanten, alligevel bevæger sig meget ind centralt at han gennemsnitligt står præcist samme sted som Benzema:

www.fourfourtwo.com/statszone/23-2014/ma...#tabs-wrapper-anchor
(det er fra El Clasico, men i kan selv finde de andre kampe: det er et mønstrer som gentager sig igen og igen og igen)

Og selvfølgelig påvirker det hele holdets indsats, for Ronaldo er bare ikke god nok med bolden på fødderne i det frie spil, og så ender det med at fremragende kombinationer mellem Isco, Kroos, Modric og Marcelo på den venstre side af offensiven bliver bremset, for nu skal Ronaldo lige have bolden og spille karlsmart i et par småsekunder. Det ødelægger rytmen og flowet i spillet.

Smid ham nu ind centralt, hvis det alligevel er der han hele tiden søger ind (og rent faktisk gør det godt, modsat ude på kanten), og tag så Benzema ud. 4-3-2-1 med James og Bale lige bag Ronaldo. Evt. 4-4-2 med James og Isco i midten, og Benzema og Ronaldo i front, Bale ude på bænken. (Modric, Kroos, og Isco er selvfølgelig urørlige. De kører den her maskine....)


Her kan du lære noget, Siempre. Hvis du skal give et "tak", så gør det til denne bruger. Fortræffeligt indlæg - spot on!


Jeg bliver udelukket, hvis jeg siger min mening om det indlæg. Det har allerede fået mere opmærksomhed end det fortjener.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #1094 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015
Og må jeg så lige minde dig Pelle og Jaoob om at Ronaldo jo altså ikke scorer få mål i forhold til selv de allerbedste angribere/målskytter.

Af de 15 kampe der er spillet i 2015 har Ronaldo altså selv scoret eller lavet en assist 14 gange (10 mål og 4 assist). Dvs. At han altså scorer i 2 ud af 3 kampe. Det er kun top-eliten der kan hamle op med det. Ingen af dem er nogen Real Madrid har mulighed for at hente.
Til sammenligning kan siges at Neymar har været medvirkende i 13 mål i 19 kampe (12 mål og 1 assist). Ham falder folk fuldstændig i svime over...

Jeg har selv været efter Ronaldo i '15. Men primært grundet hans haltende spil på banen.

Ronaldo er stadig en af verdens allerbedste målskytter, og det er i hans fodboldlivs største krise...

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #1095 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015

JimmyBroe skrev: Og må jeg så lige minde dig Pelle og Jaoob om at Ronaldo jo altså ikke scorer få mål i forhold til selv de allerbedste angribere/målskytter.

Af de 15 kampe der er spillet i 2015 har Ronaldo altså selv scoret eller lavet en assist 14 gange (10 mål og 4 assist). Dvs. At han altså scorer i 2 ud af 3 kampe. Det er kun top-eliten der kan hamle op med det. Ingen af dem er nogen Real Madrid har mulighed for at hente.
Til sammenligning kan siges at Neymar har været medvirkende i 13 mål i 19 kampe (12 mål og 1 assist). Ham falder folk fuldstændig i svime over...

Jeg har selv været efter Ronaldo i '15. Men primært grundet hans haltende spil på banen.

Ronaldo er stadig en af verdens allerbedste målskytter, og det er i hans fodboldlivs største krise...


Jamen forstå nu pointen :-) Du bliver ved med at fable om de mål - det er ikke dét, den primære diskussion omhandler. Det vi anfægter er, at Ronaldo er så elendig i det opbyggende spil. Og når han så en dag falder i målsnit, hvilket du har ret i ikke er sket fuldstændig endnu, og det er op til den enkelte hvornår, man tror, det sker, så bliver Ronaldo ubrugelig. Han kan i øjeblikket "kun" bruges til at score mål, men i det opbyggende spil ødelægger han mere, end han gavner. Og har gjort det længe.

Jeg siger bare, at hvis hans niveau i resten af sæsonen er det samme, som vi har set i 15', så tror jeg, at Perez er positivt stemt for at sælge ham - hvilket også vil give mening. Jeg er helt enig med Jaoob i, at i kraft af Ronaldos fortræffelighed som målscorer, burde han ligge inde centralt på Benzemas plads. Det ville så gøre, at Benzema kom i overskud, hvilket ville være synd for så fantastisk en spiller.. Medmindre Ancelotti snart ville tage sig sammen og spille 4-4-2 i samtlige kampe og ikke kun i én halvleg mod Barcelona.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #1096 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015

Pelle skrev:

JimmyBroe skrev: Og må jeg så lige minde dig Pelle og Jaoob om at Ronaldo jo altså ikke scorer få mål i forhold til selv de allerbedste angribere/målskytter.

Af de 15 kampe der er spillet i 2015 har Ronaldo altså selv scoret eller lavet en assist 14 gange (10 mål og 4 assist). Dvs. At han altså scorer i 2 ud af 3 kampe. Det er kun top-eliten der kan hamle op med det. Ingen af dem er nogen Real Madrid har mulighed for at hente.
Til sammenligning kan siges at Neymar har været medvirkende i 13 mål i 19 kampe (12 mål og 1 assist). Ham falder folk fuldstændig i svime over...

Jeg har selv været efter Ronaldo i '15. Men primært grundet hans haltende spil på banen.

Ronaldo er stadig en af verdens allerbedste målskytter, og det er i hans fodboldlivs største krise...


Jamen forstå nu pointen :-) Du bliver ved med at fable om de mål - det er ikke dét, den primære diskussion omhandler. Det vi anfægter er, at Ronaldo er så elendig i det opbyggende spil. Og når han så en dag falder i målsnit, hvilket du har ret i ikke er sket fuldstændig endnu, og det er op til den enkelte hvornår, man tror, det sker, så bliver Ronaldo ubrugelig. Han kan i øjeblikket "kun" bruges til at score mål, men i det opbyggende spil ødelægger han mere, end han gavner. Og har gjort det længe.

Jeg siger bare, at hvis hans niveau i resten af sæsonen er det samme, som vi har set i 15', så tror jeg, at Perez er positivt stemt for at sælge ham - hvilket også vil give mening. Jeg er helt enig med Jaoob i, at i kraft af Ronaldos fortræffelighed som målscorer, burde han ligge inde centralt på Benzemas plads. Det ville så gøre, at Benzema kom i overskud, hvilket ville være synd for så fantastisk en spiller.. Medmindre Ancelotti snart ville tage sig sammen og spille 4-4-2 i samtlige kampe og ikke kun i én halvleg mod Barcelona.


Vi er for og så vidt enige om at lægge Ronaldo op sammen med Benzema i en 4-4-2. Hvorfor, er skrevet 2 mio gange, så det er der ingen grund til at uddybe.

Jeg er af en anden opfattelse. En mand som scorer så meget som Ronaldo gør smider man ikke væk. Vi skal selvfølgelig kigge på det store billede. For kunne holdet scorer flere mål uden Ronaldo? Nej, det tror jeg ikke. Ikke med det målgennemsnit Ronaldo stadig har, uagtet om han så ødelægger en del angreb (hvilket er præcis det samme som jeg anfægter).

Men det må du/i jo mene, ellers er jeres argument ikke særlig brugbart, i en verden hvor det netop gælder om at score mål og afgøre kampe ditto.

Jeg er her stadig XOXO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #1097 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015
Og så er vi tilbage til det, jeg indledte med. Hvis Ronaldo fortsætter sin nedadgående formkurve, som jeg virkelig synes han har, så skal man skille sig af med ham. Kan han fortsat score uanede mængder mål, skal man selvfølgelig ikke, det giver sig selv.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #1098 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015

Pelle skrev: Og så er vi tilbage til det, jeg indledte med. Hvis Ronaldo fortsætter sin nedadgående formkurve, som jeg virkelig synes han har, så skal man skille sig af med ham. Kan han fortsat score uanede mængder mål, skal man selvfølgelig ikke, det giver sig selv.


Vi nærmer os hinanden. Fremragende.

Den eneste forskel er at du tror han bliver solgt til sommer, selv med det til stadighed fremragende målgennemsnit, det tror jeg ikke. Vi får at se hvem der får ret.:)

Jeg er her stadig XOXO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jaood
  • Gæst
  • Gæst
8 år 11 måneder siden #1099 af Jaood
Besvaret af Jaood på emne Sæsonen 2014/2015

JimmyBroe skrev: Og må jeg så lige minde dig Pelle og Jaoob om at Ronaldo jo altså ikke scorer få mål i forhold til selv de allerbedste angribere/målskytte.


Det staves 'Jaood', med et 'd'.

Og hvorfor 'må du lige' minde mig om at Ronaldo er en god målscorer, når det netop er den velkendte sandhed som hele mit indlæg er bygget om omkring? Du siger endvidere i et senere indlæg at Ronaldo bør benyttes som angriber i en 4-4-2 sammen med Benzema, hvilket også er hovedkonklusionen i mit indlæg.

Sig mig, har du overhovedet læst det? Jeg er egentlig ligeglad med om du har, men så er det da mærkeligt at du siger 'tak' til Siempre Madrid i et indlæg hvor han nedgør netop mit indlæg, som du enten ikke har læst, eller fuldstændigt misforstået.
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Jaood.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #1100 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015

Jaood skrev:

JimmyBroe skrev: Og må jeg så lige minde dig Pelle og Jaoob om at Ronaldo jo altså ikke scorer få mål i forhold til selv de allerbedste angribere/målskytte.


Det staves 'Jaood', med et 'd'.

Og hvorfor 'må du lige' minde mig om at Ronaldo er en god målscorer, når det netop er den velkendte sandhed som hele mit indlæg er bygget om omkring? Du siger endvidere i et senere indlæg at Ronaldo bør benyttes som angriber i en 4-4-2 sammen med Benzema, hvilket også er hovedkonklusionen i mit indlæg.

Sig mig, har du overhovedet læst det? Jeg er egentlig ligeglad med om du har, men så er det da mærkeligt at du siger 'tak' til Siempre Madrid i et indlæg hvor han nedgør netop mit indlæg, som du enten ikke har læst, eller fuldstændigt misforstået.


Jeg skrev b istedet for d, beklager. Det var ikke min mening at tage pis på dit navn.
At jeg giver et tak til Siempre er sagen uvedkommende. Man kan give tak af tusinde grunde. Et godt råd -Lad være med at lægge alt for meget i det.

Det var lidt overilede at gøre jer til sammensvorgne. Jeg ser nu at din frustration mere er rettet mod Ancelotti end Ronaldo?

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kroos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jaood
  • Gæst
  • Gæst
8 år 11 måneder siden #1101 af Jaood
Besvaret af Jaood på emne Sæsonen 2014/2015
Min frustration er rettet mod dem begge to, for jeg er ikke i tvivl om at Ancelotti godt ved at Ronaldo fungerer bedst som angriber, men han har bare ikke nosserne til at spille Ronaldo i en position han ikke selv vil spille i.... og Ronaldo vil netop ikke, af uransagelige årsager. Han er måske for dum til at vide hvad han er god til? Jeg ved det ikke, men manden er så narcisstisk anlagt at det ikke ville overraske mig hvis han havde formået at bilde sig selv ind at han var den perfekte fodboldspiller, og derfor kan gøre lide hvad han vil ..... men det er i hvertfald ikke tilfældet.

Det er ingen tilfældighed at vi har spillet vores bedste fodbold i denne sæson i en 4-4-2 formation.... i blandt Bernabeus piperos tror man fejlagtigt at det har noget at gøre med at Bale ryger på bænken. Nej, det har intet med Bale at gøre, svaret ligger netop i at Ronaldo spiller i en central position som er tilpasset hans færdigheder, mens vi opnår en balance og et bedre flow på hele den offensive midtbane med spillere som rent faktisk er midtbanespillere(!!).

Ronaldo var i øvrigt (angiveligt) oppe at skændes med Carlos Queiroz fordi han ville spille Ronaldo som angriber under VM 2010 (hvilket så formodes at være årsagen til hans 'What went wrong? Ask the coach'-kommentar efter holdets exit). Forskellen er bare, at dengang havde Ronaldo ret; spillet gik igennem ham, og han leverede, så selvfølgelig skulle han få lov til at løbe frit rundt omkring. Men i dag kører vores flow ikke gennem Ronaldo, og i de instanser i spillet hvor man opbygger et angreb med Ronaldo som bindeled, så leverer han netop ikke.

Vi er i 2015. 2010 er 5 år siden, drenge....
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Jaood.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Moohh
  • Gæst
  • Gæst
8 år 11 måneder siden #1102 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg synes i overvurderer Ronaldos måltotal. Hatten af, det er flotte tal. Men det er også fordi han får så meget serveret og fordi alt spil er rettet imod at sætte ham i scene. Det resulterer i 50 mål i alle turneringer pr sæson. Mon ikke de andre stjerner træder i karakter. Lad os bare matematisk antage at spillet bliver mere fordelt og vi får Eden Hazard fra Chelsea som erstatning. Benzema laver vel 10 mål mere, Bale laver vel 10 mål mere og Hazard leverer 20 mål i alle turneringer med sit nuværende målsnit. Han er vel og mærke ung og kan sagtens forbedre den måltotal. Isco og James kan stå for de sidste 10 og så har vi Ronaldos 50 mål igen. Hvad får vi ellers? En dygtig arbejdsom venstre kant som er vanvittigt dygtig til at drible og kan både assistere, score og kreere masser af chancer i hver kamp. Utrolig spændende spiller som kun er 23 år gammel og allerede leverer "spil på banen" som er Ballon D'or værdigt. Lidt ligesom Isco mangler han bare slutproduktet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jaood
  • Gæst
  • Gæst
8 år 11 måneder siden #1103 af Jaood
Besvaret af Jaood på emne Sæsonen 2014/2015
Nu er jeg en af dem som har rost Ronaldos målmageri, men lad mig så lige understrege at jeg på måde deler den holdning at han er uerstattelig. Selvfølgelig er han ikke det.

Hvis der til sommers kommer et megabud fra Paris eller Manchester som accepteres, og hvis Florentino med det efterfølgende transferbudget ikke kan få stykket et hold sammen som er i stand til at* at score lige så mange mål som det nuværende hold gør, så bør han forlade fodboldverdenen og aldrig komme tilbage.

* der er jo ingen garanti for at de rent faktisk gør det ;) .... men omvendt er der jo hellere ingen garanti for at Ronaldo bliver ved, så den går lidt begge veje.
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Jaood.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #1104 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
Sådan som jeg ser det, så vil det ødelægge Ronaldo's "spil" samt målsnit, hvis han ikke har den frie rolle eller decideret skal ind og lægge centralt. Det er netop hans skærende dybdeløb, eller generelt løb i andenkæden, som gør han kommer i de fantastiske situationer som han gør. Altså hans absolut største force udover hans kynisme foran mål.

Smider man Ronaldo ind centralt, hvem er det så der skal skabe plads til ham? Hvem er det, som skal tage bolden til sig, og trække væk centralt, for at gøre plads til rummet bag forsvarspillerne?
Netop sammenspillet mellem Ronaldo og Benzema er kernen til vores offensiv har været så frygtindgydende de seneste mange år. At folk tager Benzema fuldstændig for givet, fordi han ikke scorer mål ligesom andre top angribere, er mig en gåde.
Jeg vil godt vove den påstand, at Ronaldo på ingen måder havde været så farlig uden en angriber som Benzema. Det er dog ligegyldigt, da det blot er en påstand som ingen ville kunne bakke op, eller modargumentere på nogen måde.

Hvis vi ser på den absolut farligste angriber sidste år Suarez, så taler hans stats for sig selv. Godt nok skal han stadig falde til i Barcelona, men han er på ingen måder den topscorer som han var i Liverpool. Faktisk har han lavet flere assist end mål i Barcelona trøjen hidtil.

Ronaldo inde centralt med ryggen til målet i 8 ud af 10 gange, vil tage livet af ham. Om vi kalder det en 4-3-3 eller 4-4-2 er sådan set ligegyldigt. Det handler om rollen, og den bevægelsesfrihed Ronaldo har nu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Roesen7, JimmyBroe, andreashn, Kroos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce