Tiltag til Madridista.dk

7 år 5 måneder siden #1777 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Tiltag til Madridista.dk

Pelle skrev:

elle44 skrev: Hvorfor skal kampereferatet nu låses?


Og sæsonen 16/17. Hvad sker der? Må man kun bidrage herinde i medgang?!


Åbenbart, jeg håber det en fejl, og ikke et eller andet barnligt forsøg på at få os til at falde til ro før vi skriver vores rants.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #1778 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Tiltag til Madridista.dk

Pelle skrev:

elle44 skrev: Hvorfor skal kampereferatet nu låses?


Og sæsonen 16/17. Hvad sker der? Må man kun bidrage herinde i medgang?!


Florentino Perez står bag låsningerne.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #1779 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Tiltag til Madridista.dk
Hej Madridista.
Nu kan jeg se, at endnu en bruger er blevet bannet fra sitet. Jeg må indrømme, at jeg synes Madridista.dk er blevet et svært sted at færdes, for det virker ikke længere som om, der er en rød tråd, når det kommer til opførsel og etik/moral.
Det virker - undskyld mig - som om man bare udelukker brugere, som man lyster.
Måske der ligger noget mere bag disse bans, men vil det så være muligt at give en forklaring fra administrationens side? Så mange brugere er vi jo heller ikke, og når der ryger endnu en i svinget, så begynder man altså at undre sig.

Personligt håber jeg, at vi får det gamle Madridista tilbage. Det kræver naturligvis en indsats fra både folkene bag og den almene bruger.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #1780 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Tiltag til Madridista.dk

Pelle skrev: Hej Madridista.
Nu kan jeg se, at endnu en bruger er blevet bannet fra sitet. Jeg må indrømme, at jeg synes Madridista.dk er blevet et svært sted at færdes, for det virker ikke længere som om, der er en rød tråd, når det kommer til opførsel og etik/moral.


Hvis den enkelte bruger agerer inden for husreglernes rammer, er der ingen chancer for, at denne får et midlertidigt ban. Jeg synes faktisk, at det er ret nemt at agere bruger på madridista.dk, da husreglerne er få og simple.

Det virker - undskyld mig - som om man bare udelukker brugere, som man lyster.


Nej. Vi er generelt alt for tolerante. Der er flere brugere, som endda får lov til at kaste med små personsætninger (intern fnidder) mod hinanden, som bestemt kan opfattes anderledes ude fra og virke intimiderende for potentielt nye brugere. Det er absolut ikke noget, vi ønsker.

Måske der ligger noget mere bag disse bans, men vil det så være muligt at give en forklaring fra administrationens side? Så mange brugere er vi jo heller ikke, og når der ryger endnu en i svinget, så begynder man altså at undre sig.


Vi skal ikke forklare os. Vi er helvedes mange brugere på madridista.dk. Nødvendigvis ikke en helvedes masse aktive, men jeg er da overbevist om, at det er et billede, der kan vendes, når udefrakommende kan se, at det et forum for "gud og hver mand".

Personligt håber jeg, at vi får det gamle Madridista tilbage. Det kræver naturligvis en indsats fra både folkene bag og den almene bruger.


Det hele starter ved brugerne. Den linje du ser på madridista.dk i disse dage - ja, de seneste uger, er den fremadrettede linje.
Følgende bruger(e) sagde tak: nono, Kassow-Rossing, Lars1991, ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #1781 af Kassow-Rossing
Jeg synes at det er super fint at emnet bliver taget op fordi den lavine af banninger for nyligt kan være svært at forstå som bruger på siden. Det er jo ikke fordi husreglerne har ændret sig for nyligt inden lavinen og den måde folk skriver herinde har heller ikke drastisk ændret karakter.

Jeg synes i øvrigt ofte jeg læser det med "Fnidder", men der står ikke noget i husreglerne om dette. Medmindre der tænkes på punk 2 eller punkt 6. Begge synes jeg er et stort stretch.

Punkt 2
"2) Husk, at det skrevne sprog fremstår hårdere end det talte sprog. Man kan let såre/fornærme andre, selv om det måske slet ikke var hensigten og på den måde starte en lavine af ukvemsord."

Punk 6
"Perfide person-angreb, samt racisme og diskrimination på baggrund af religion, køn, etnicitet eller seksualitet accepteres overhovedet ikke og kan i øvrigt i grove tilfælde politi-anmeldes."

Jeg foreslår at der bliver skrevet et punkt om personfnidder, hvis dette skal være en årsag til at banne i fremtiden. Eller at punk 2 bliver udvidet til at omfatte personfnidder.

Jeg føler at denne side har den strammeste politik, jeg har stødt på af alle danske hjemmesider. Er det fordi I har et mål om at have de højeste standarder? Mission accomplished hvis man sammenligner med samtlige andre fodboldrelaterede hjemmesider.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #1782 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Tiltag til Madridista.dk
Daniel har svaret ganske glimrende, men jeg vil gerne lige uddybe en anelse, da det i sidste ende oftest er mig der 'trykker på knappen'.

Måske vi skal have ændret en smule på vores husregler, der kan Kassow-Rossing have en pointe, men ikke desto mindre mener jeg endnu ikke, der har været tale om en uretmæssig karantæne i min tid. Husk på, at det ikke blot er for vores egen skyld, men også i de fleste tilfælde for brugerens skyld. Personligt tager jeg mig også pauser herinde fra, når jeg synes jeg har været involveret i lidt for lavpandede diskussioner - dette tror jeg med fordel flere kunne overveje. Når de ikke selv forstår at tage den beslutning, må vi dog i visse tilfælde hjælpe lidt på vej. En karantæne herinde skal ikke betragtes som et 'farvel og tak', men mere som en lille tænkepause. Jeg har i øvrigt bemærket, at langt de fleste som har haft karantæne herinde er vendt tilbage med et markant hævet niveau - hvilket jeg i den grad synes er positivt og ligeledes er årsagen til, at der generelt er flere chancer i stedet for at man bliver permanent bannet 2. gang, som det har været tilfældet tidligere.

En af grundene til at der er kommet flere karantæner på det seneste er, at vi internt er blevet enige om at stramme op. Vi savner kort sagt de 'gamle' dage, hvor der var en overvægt af intelligente, velargumenterede og gennemtænkte indlæg, i stedet for 1-2 linjer som ikke bringer debatten videre og mest handler om at råbe højest. Derfor har vi lagt linjen en smule om - andre løsninger har været diskuteret, men er i første omgang kasseret. Jeg synes faktisk også det har haft en effekt, måske er antal indlæg faldet, men jeg har bemærket at den seneste tid har budt på flere fremragende og aldeles læseværdige og givtige indlæg, noget jeg håber fortsætter, og vel også det vi i længden alle ønsker.

Derudover opleves det måske ekstra voldsomt, fordi flere har fået en karantæne i den seneste måned, men i al den tid jeg har haft admin-ansvaret, har der været en klar tendens til flere karantæner i krisetider end i opturstider. Ærgerligt at det er sådan, da der jo er mest at snakke om når det går skidt, men nogle brugere skal tilsyneladende hjælpes på vej, i stedet for selv lige at tælle til ti eller gå en tur inden de poster. Måske derfor har det virket ekstra voldsomt på det seneste.

Vi ønsker at have DK's bedste debatforum for en international klub - og i perioder synes jeg også vi er i eliten - men den vision er ikke nem at leve op til. Alle skal høres, men kun hvis de vil bidrage til debat på en fornuftig måde. Formår de ikke det, så er det nok bedst for både jer og os, at vi lige får en pause, indtil man forhåbentlig igen formår det. Vi ønsker at alle skal favnes, fra pro-Raúl til anti-Raúl(men ikke hvis det bliver nedladende, som det gjorde i går), fra pro-Arbeloa til anti-Arbeloa og fra gammel til ung. Men det kan kun lade sig gøre, hvis vores brugere holder sig selv i ørerne, alternativt må vi gøre det.
Følgende bruger(e) sagde tak: nono, Kassow-Rossing, Lars1991, JimmyBroe, BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #1783 af Dios
Besvaret af Dios på emne Tiltag til Madridista.dk
Daniel skrev:

Nej. Vi er generelt alt for tolerante. Der er flere brugere, som endda får lov til at kaste med små personsætninger (intern fnidder) mod hinanden, som bestemt kan opfattes anderledes ude fra og virke intimiderende for potentielt nye brugere. Det er absolut ikke noget, vi ønsker.


Skal det betyde, at jeg ikke længere kan drille/stikke lidt til BBB i vores indlæg til hinanden? Så længe begge parter er indforstået med det, og det ikke overskrider normal adfærd, så kan jeg vitterligt ikke se problemet.


raul7=kongen skrev:

En af grundene til at der er kommet flere karantæner på det seneste er, at vi internt er blevet enige om at stramme op. Vi savner kort sagt de 'gamle' dage, hvor der var en overvægt af intelligente, velargumenterede og gennemtænkte indlæg, i stedet for 1-2 linjer som ikke bringer debatten videre og mest handler om at råbe højest. Derfor har vi lagt linjen en smule om - andre løsninger har været diskuteret, men er i første omgang kasseret.


Nu har der godt nok ikke været mange af dem den seneste tid, men noget jeg nyder det er og læse Siempre og BBB's små stikpiller til folk, eller korte indlæg. Det hænger lidt sammen med det ovenstående. Det gavner måske ikke niveauet eller debatten, men man får et smil på læben, og skaber en form for sammenhold. Igen skal der ikke gå sport i den, hvor flere brugere har en decideret intern samtale, men mange af os er voksne mennesker, og bliver der gået lidt over stregen, så hjælper et undskyld altså på meget, og man kan så alle komme videre og debattere derud af igen.

Generelt, så skulle der selvfølgelig gøres noget ved niveauet, men at fjerne "hyggen" ihvertfald i mine øjne, det synes jeg er den forkerte vej at gå. Gå istedet efter de brugere som gentagende gange ikke kan holde en sober tone, eller generelt ikke kommer med andet end "ligegyldige" indlæg.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #1784 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Tiltag til Madridista.dk
Dios

Mig bekendt har du aldrig været sendt på sidelinjen på madridista.dk. Derfor kender du godt forskellen på "right and wrong" på dette forum. I den henseende synes jeg lidt, at dine spørgsmål svarer sig selv. Jeg husker faktisk slet ikke, at du eller BBB har fået en reprimande for at stikke lidt til hinanden. Der skal også være albueplads - den plads er bare blevet lidt mindre, som Kongen allerede har været lidt inde på.

Vi er jo heller ikke idioter. Det regner jeg med, at du og alle andre godt er klar over. Der skal også være plads til den enkeltes personlighed ;-)

Og lige i forhold til dine sidste to linjer. Så synes jeg netop, at vi går efter de brugere, som gentagende gange ikke fatter at holde en overvejende sober tone og kommer med gentagende ubrugelig indlæg. Og det får mig til at vende tilbage til mit indlægs udgangspunkt: Du hører slet ikke til den gruppe, som ikke agerer inden for husreglernes rammer. Det gør BBB for den sags skyld heller ikke.

Vi søger Danmarks bedste fodboldforum. Ikke kun for Real Madrid-fans, men i al almindelighed. Der findes nødvendigvis ikke kun én opskrift på dette, men nu forsøger vi os med én af - måske - mange mulige.... det synes jeg egentlig også, at man som bruger skal/bør acceptere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #1785 af Laustfw
Besvaret af Laustfw på emne Tiltag til Madridista.dk
Aner ikke hvor jeg skal skrive det henne, så det bliver lige her.
Det er verdens mindste rettelse, men er Theo Hernandez ikke franskmand? Her på siden står han under truppen listet som portugiser.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #1786 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Tiltag til Madridista.dk

Laustfw skrev: Aner ikke hvor jeg skal skrive det henne, så det bliver lige her.
Det er verdens mindste rettelse, men er Theo Hernandez ikke franskmand? Her på siden står han under truppen listet som portugiser.


Du får det, som du vil ha' det ;-) Tak!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #1787 af PearlieD
Besvaret af PearlieD på emne Tiltag til Madridista.dk
Jeg ved udmærket godt at det er tidskrævende at holde den her hjemmeside i tip top og møde alles ønsker og forventninger.
Jeg har også kæmpe respekt for det arbejde og tid som lægger i den her side, hovedsageligt jeres fritid formoder jeg...

Meeen, et nyt spændende tiltag kunne være at lave en ugentlig update på vores udlejede spillere rundt omkring i verden.
Her tænker jeg specielt at det kunne være rart at være up to date med folk som Vinicius, Ødegaard og Lucas Silva mht. deres udvikling og form.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #1788 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Tiltag til Madridista.dk

PearlieD skrev: Jeg ved udmærket godt at det er tidskrævende at holde den her hjemmeside i tip top og møde alles ønsker og forventninger.
Jeg har også kæmpe respekt for det arbejde og tid som lægger i den her side, hovedsageligt jeres fritid formoder jeg...

Meeen, et nyt spændende tiltag kunne være at lave en ugentlig update på vores udlejede spillere rundt omkring i verden.
Her tænker jeg specielt at det kunne være rart at være up to date med folk som Vinicius, Ødegaard og Lucas Silva mht. deres udvikling og form.


Det er i støbeskeen. Det vil jeg godt love dig ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, El_Juan, PearlieD

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce