Sæsonen 2016/17

7 år 6 dage siden #541 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2016/17

RJ skrev:

Fondo_Sur skrev: Et optimistisk indlæg herfra:

Grundet truppens bredde i et tætpakket kampprogram har jeg pt. den overbevisning, at Real Madrid vinder La Liga 16/17. Real Madrid og Barcelona skal hver spille 9 kampe i April (!). Det er min fornemmelse at Barcelona laver flere uventede pointtab, hvor de efterfølgende mere eller mindre vil "hejse det hvide flag" (pun-intended) og gå efter Champions League triumf.


Rart med optimisme. Barcelona har dog en uovertruffen evne til at holde sig skadesfrie, MSN spiller jo stort set altid. Man kan håbe, at især Suarez, som virkelig har spillet meget, snart trænger til en pause.

Omvendt har vi en forbløffende evne til altid at blive ramt af skader på ubelejlige tidspunkter. I øjeblikket har vi ganske vist kun Pepe og Varane ude, men lur mig om vi ikke ryger ind i Murphys lov, når det spidser til ;-)

Jeg er overbevist om, at hvis vi vinder over Barca på Bernabeu, så er mesterskabet hjemme.
Jeg tror desværre ikke på CL i år, Bayern har ganske enkelt mere flow i spillet end os.


Klart.

Jeg har bare en fornemmelse af, at vores hold har haft dens skader i sæsonen. Det ligner jo, at Real Madrid for første gang i sæsonen kan stille med de 11 bedste. Også i April.

Men ja, landsholdspausen (gisp).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 dage siden #542 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2016/17

Fondo_Sur skrev:

RJ skrev:

Fondo_Sur skrev: Et optimistisk indlæg herfra:

Grundet truppens bredde i et tætpakket kampprogram har jeg pt. den overbevisning, at Real Madrid vinder La Liga 16/17. Real Madrid og Barcelona skal hver spille 9 kampe i April (!). Det er min fornemmelse at Barcelona laver flere uventede pointtab, hvor de efterfølgende mere eller mindre vil "hejse det hvide flag" (pun-intended) og gå efter Champions League triumf.


Rart med optimisme. Barcelona har dog en uovertruffen evne til at holde sig skadesfrie, MSN spiller jo stort set altid. Man kan håbe, at især Suarez, som virkelig har spillet meget, snart trænger til en pause.

Omvendt har vi en forbløffende evne til altid at blive ramt af skader på ubelejlige tidspunkter. I øjeblikket har vi ganske vist kun Pepe og Varane ude, men lur mig om vi ikke ryger ind i Murphys lov, når det spidser til ;-)

Jeg er overbevist om, at hvis vi vinder over Barca på Bernabeu, så er mesterskabet hjemme.
Jeg tror desværre ikke på CL i år, Bayern har ganske enkelt mere flow i spillet end os.


Klart.

Jeg har bare en fornemmelse af, at vores hold har haft dens skader i sæsonen. Det ligner jo, at Real Madrid for første gang i sæsonen kan stille med de 11 bedste. Også i April.

Men ja, landsholdspausen (gisp).


Vi har stillet med den bedste start elever en gang i denne sæson allerede.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 dage siden #543 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2016/17
@Zycontih

Ja det har vi nok, men der har derudover altid manglet et par af de spillere. Cristiano i starten, så Bale, Pepe, Benzema og andre med mindre pauser.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 dage siden #544 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Sæsonen 2016/17
Marca har bragt en artikel med nogle interessante postulater omhandlende vores enorme succes på dødbolde under Zidanes regime. Et regime der - forståeligt nok - ofte beskyldes for at være stilløst og baseret på "held" på dødbolde.

Men faktum er, at vi i indeværende sæson har scoret 21 mål på offensive dødbolde og indkasseret 0 (!!). Ifl. aritklen på baggrund af grundig forberedelse over hele linjen.

Selvfølgelig skal Verdens Bedste Ramos tilskrives en stor del af æren, men det skal Zidane så sandelig også i min bog. I truppen har han nogen af klodens bedste spillere med hovedet og dødboldstagere - og det udnyttes maksimalt.

Jeg vil derfor bidrage til posiviteten og sige, at dét vi har præsteret - og holdt modstanderne fra at præstere - på dødbolde, bliver årsagen til at vi vinder ligaen. Og såfremt postulaterne i artiklen taler sandt, så er intet af det tilfældigt og Zidane har givet holdet en ekstra dimension, som vi nu uden sammenligning er de bedste i verden til - i begge ender.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, R7CR7GB11, ChrillRM14, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 dage siden #545 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2016/17
Indkasseret 0?

Jeg husker da denne her mod Sevilla:


Og var det ikke også i denne sæson på Camp Nou, at vi kom bagud efter en dødbold?
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 dage siden #546 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 2016/17

Sebberg skrev: Indkasseret 0?

Jeg husker da denne her mod Sevilla:



Og var det ikke også i denne sæson på Camp Nou, at vi kom bagud efter en dødbold?


Men Suarez var offside, så den gælder ikke ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 dage siden #547 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne Sæsonen 2016/17
Skal vi ikke bare konkludere at realmadrid er ekstremt farlige når det gælder om at score mål på hovedstød. Og at de er meget gode til at forsvare mod hovedsstødsmålene. Ramos er grunden.
Sidste redigering: 7 år 3 dage siden ved Madrid777.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 dage siden #548 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2016/17
Flotte mål og flot præstation af Ronaldo hertil aften - han virker altså på vej tilbage med fuld kræft. Det var desuden hans mål nummer 70 for Portugal i aften, endnu en imponerende bedrift. For at gøre det mere imponerende, så var det hans 9. mål i de sidste 4 landskampe, hvilket gør ham til topscorer af VM-kvalen efter 5. runde.

Kun Puskas (84 mål) og Klose (71 mål) står nu foran ham af europæiske spillere, og han er kun 7 mål for at tangere legandariske Pelé. Der er fortsat 39 mål endnu, hvis han vil være alle tiders topscorer i landsholdsfodbold, den "trone" sidder iranske Ali Daei tungt på, med hans 109 mål, hvilket gør ham til den eneste landsholdsspiller i historien, der har nået de magiske tre cifret mål.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, ElMadrid, MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 dage siden #549 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2016/17

Real Madrid skrev: Flotte mål og flot præstation af Ronaldo hertil aften - han virker altså på vej tilbage med fuld kræft. Det var desuden hans mål nummer 70 for Portugal i aften, endnu en imponerende bedrift. For at gøre det mere imponerende, så var det hans 9. mål i de sidste 4 landskampe, hvilket gør ham til topscorer af VM-kvalen efter 5. runde.

Kun Puskas (84 mål) og Klose (71 mål) står nu foran ham af europæiske spillere, og han er kun 7 mål for at tangere legandariske Pelé. Der er fortsat 39 mål endnu, hvis han vil være alle tiders topscorer i landsholdsfodbold, den "trone" sidder iranske Ali Daei tungt på, med hans 109 mål, hvilket gør ham til den eneste landsholdsspiller i historien, der har nået de magiske tre cifret mål.


Om end jeg synes vi skal holde fast i Benz, Morata, Mariano og Ronaldo, r Andre Silva for vild, han må tages med i overvejelserne hvis vi absolut skal tænke i indkøb til angrebet.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 dage siden #550 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 2016/17
Keylor Navas fortsætter med at gøre sig selv til grin.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Daniel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 timer siden #551 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2016/17
Manner, Ronaldo er godt nok giftig på landsholdet! Det seneste årstid har han vel nærmest været skarpere i landholdsregi ifht klubplan?

Anyway, hvis han fortsætter det her ind i aprilmåned, begynder det at være sjovt...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 10 timer siden #552 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2016/17

ChrillRM14 skrev: Manner, Ronaldo er godt nok giftig på landsholdet! Det seneste årstid har han vel nærmest været skarpere i landholdsregi ifht klubplan?

Anyway, hvis han fortsætter det her ind i aprilmåned, begynder det at være sjovt...


16 mål i hans sidste 15 landskampe - intet mindre end imponerende. Jeg har på fornemmelsen, at han fortsætter på søndag ;-)

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce