Champions League 2016/17

7 år 7 måneder siden #13 af Siempre Madrid
Fantastisk lodtrækning.

1) Vi kan ikke undgå at gå videre fra gruppespillet, sandsynligvis via førstepladsen.
2) Lodtrækningen magede det således, at der er mange lette puljer (A, B, E, G og til dels H), hvor vi nok skal møde andenpladsen og så er vi allerede i kvartfinalen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • eksperten
  • Gæst
  • Gæst
7 år 7 måneder siden #14 af eksperten
Besvaret af eksperten på emne Champions League 2016/17

Siempre Madrid skrev: Fantastisk lodtrækning.

1) Vi kan ikke undgå at gå videre fra gruppespillet, sandsynligvis via førstepladsen.
2) Lodtrækningen magede det således, at der er mange lette puljer (A, B, E, G og til dels H), hvor vi nok skal møde andenpladsen og så er vi allerede i kvartfinalen.


Vi har nået semifinalen de sidste 6 sæsoner. Jeg kan virkelig ikke bekymre mig om puljespillet mere.. Det må være ligaen der har første prioritet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #15 af Kassow-Rossing
UEFA har netop offentliggjort at Champions League bliver ændret fra 2018.

Fra 2018 vil de fire største ligaer automatisk få fire hold direkte i Champions League.

Dermed behøver de engelske hold ikke bekymre sig om at tabe endnu flere kampe og se sig overhalet af den italienske liga.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #16 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Champions League 2016/17

Kassow-Rossing skrev: UEFA har netop offentliggjort at Champions League bliver ændret fra 2018.

Fra 2018 vil de fire største ligaer automatisk få fire hold direkte i Champions League.

Dermed behøver de engelske hold ikke bekymre sig om at tabe endnu flere kampe og se sig overhalet af den italienske liga.


Ingen tvivl om at det skyldes den lave kvalitet engelsk fodbold har vist i Europa. Engelsk fodbold er alligevel stadig populært og UEFA tør nok ikke risikere at miste seere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #17 af Dios
Besvaret af Dios på emne Champions League 2016/17
Ellers også er det fordi det simpelthen er røv hamrende kedeligt at have hold med fra Danmark, Rusland, Polen, Ukraine og hvad de andre elendige nationer har af affald :D

Gruppe B, E og G er jo alle hold som lige knap og nap er gode nok til at havne på en 4. plads i en af de andre grupper. Folk der går efter kvantitet i stedet for kvalitet burde samles et sted i udkants-Danmark, så i ikke forstyrre os andre :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #18 af Kassow-Rossing

Dios skrev: Ellers også er det fordi det simpelthen er røv hamrende kedeligt at have hold med fra Danmark, Rusland, Polen, Ukraine og hvad de andre elendige nationer har af affald :D

Gruppe B, E og G er jo alle hold som lige knap og nap er gode nok til at havne på en 4. plads i en af de andre grupper. Folk der går efter kvantitet i stedet for kvalitet burde samles et sted i udkants-Danmark, så i ikke forstyrre os andre :D


Det ville ikke give nogen mening, hvis dette var årsagen eftersom der kun kommer ét færre 'dårligt' hold med på bekostning af ét hold. I øjeblikket fra den italienske liga.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #19 af Kassow-Rossing
UEFA har offentliggjort, som alle tidligere år, hvordan præmiepengene distribueres fra deres Europæiske turneringer:

www.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=2398575.html

Ovenstående er gældende i den kommende sæson af UEFA turneringer for klubhold.

Kort sagt går cirka 70 % af pengene til Champions League og 30 % til Europa League.
Der er 1,3 milliarder Euro at fordele.
Vinderen af Champions League får op til 57,2 Mio Euro.
Finalisten op til 53 Mio Euro.

Pudsig detalje jeg opdagede var, at dette års Super Cup (Real Madrid-Sevilla) tilhører 16/17 regnskabet og ikke 15/16 regnskabet, som ellers var den turnering, der gav adgang til Super Cuppen. Real Madrid fik 4 Mio Euro for at vinde den kamp.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #20 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Champions League 2016/17
Youth League

Poderne sejrede nemt på udebane mod Sporting Lissabon. Luca Zidane, Hakimi og Sergio Diaz var med fra Castilla. Sidstnævnte kvitterede med en kasse.

Mål
Sergio Diaz
Francisco Feuillasier Abalo
Manu

Opstilling
Zidane; Hakimi, Manu, Martin, David; Velenciano, Calderon, Oscar; Feuillasier, Rodriguez, Sergio Diaz

Real Madrud u/19 fører suverænt puljen og er sikkert videre som 1'er allerede. Således har Gutis drenge 13 point for 5 kampe. På andenpladsen har Sporting 6 point for samme antal kampe.

Mere kan læses her på engelsk: www.realmadrid.com/en/news/2016/11/1-3-u...h-league-round-of-16
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #21 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Champions League 2016/17
Youth League

Jeg havde mulighed for at se Real Madrids u/19-hold spille mod Monacos tilsvarende. På forhånd var jeg lidt nervøs for, om madrilenerne ville blive most på samme måde, som i fjor mod PSG, der simpelthen var Real Madrid fysiske overlegen. Men trods en tvivlsom første halvleg, hvor man var nede 0-2, vandt Gutis tropper 4-3 på udebane mod Monaco i en rimelig medrivende kamp på dette niveau!

Castilla-spillerne Zidane, Hakimi, Sergio Diaz og Valverde var alle i aktion i ottendedelsfinalen mod Monaco i Youth League - jeg troede kun, at man måtte benytte tre registrerede Castilla-spillere, men det er nok alderen det handler om. Hollænderen Mink Peeters blev smidt ind fra anden halvlegs start, en disposition der ændrede kampbilledet fra Monaco-dominans til Real Madrid-dominans - han virker OK spændende!

Mål
Mink Peeters x 2
Sergio Diaz
Daniel Gomez

Opstilling
Zidane; Hakimi, Martin, Manu, David; Valenciano, Oscar, Valverde; Feuillasier, Garcia, Sergio Diaz

Feuillasier tilsnuskede sig et rødt kort i kampens døende minutter, efter en lidt grim og unødvendig tackling bag fra med dupperne først, men han stoppede om ikke andet en lovende kontra, trods en på daværende tidspunkt sikker 4-2 føring. Bliver spændende at følge drengene videre i turneringen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #22 af RJ
Besvaret af RJ på emne Champions League 2016/17

Daniel skrev: Youth League

Jeg havde mulighed for at se Real Madrids u/19-hold spille mod Monacos tilsvarende. På forhånd var jeg lidt nervøs for, om madrilenerne ville blive most på samme måde, som i fjor mod PSG, der simpelthen var Real Madrid fysiske overlegen. Men trods en tvivlsom første halvleg, hvor man var nede 0-2, vandt Gutis tropper 4-3 på udebane mod Monaco i en rimelig medrivende kamp på dette niveau!

Castilla-spillerne Zidane, Hakimi, Sergio Diaz og Valverde var alle i aktion i ottendedelsfinalen mod Monaco i Youth League - jeg troede kun, at man måtte benytte tre registrerede Castilla-spillere, men det er nok alderen det handler om. Hollænderen Mink Peeters blev smidt ind fra anden halvlegs start, en disposition der ændrede kampbilledet fra Monaco-dominans til Real Madrid-dominans - han virker OK spændende!

Mål
Mink Peeters x 2
Sergio Diaz
Daniel Gomez

Opstilling
Zidane; Hakimi, Martin, Manu, David; Valenciano, Oscar, Valverde; Feuillasier, Garcia, Sergio Diaz

Feuillasier tilsnuskede sig et rødt kort i kampens døende minutter, efter en lidt grim og unødvendig tackling bag fra med dupperne først, men han stoppede om ikke andet en lovende kontra, trods en på daværende tidspunkt sikker 4-2 føring. Bliver spændende at følge drengene videre i turneringen.


Det røde kort blev givet ved stillingen 2-3, hvorfor det bedre kan forsvares, selv om det var et hårdt indgreb. Real scorede først til 2-4 et par minutter efter :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #23 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Champions League 2016/17
Jeg håber sgu, at vi napper Monaco i dag. Det er et imponerende og inspirerende hold, men de har i den grad lukreret på, at de har mødt to hold, der sejler i defensiven.

Personligt tror jeg sagtens, at vi kan lukke Monaco ned, men det skulle godt nok undre mig meget, hvis ikke vi kunne smide en god sjat mål ind mod det hold.

Jeg håber ikke på Juventus, som jeg ser som det stærkeste hold. Atlético har jeg virkelig ikke været imponeret over i vores to kampe mod dem i denne sæson, hvor vi først smadrede dem på udebane, før de ufortjent sikrede sig en 1-1 på Bernabeu, hvor vi var klart bedt.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #24 af Kassow-Rossing
Up

Modstanderen hedder Atlético Madrid og dermed en gentagelse af CHL finalen 2014 og 2016 (well duh. You all know this)

Europas fodboldhovedstad lægger igen græs til et opgør, der formentlig byder på en hård fight, en taktisk affære og 'få' mål. Hvad siger mavefornemmelsen inden tirsdag, hvor det første slag skal stå?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce