Drømmeholdet

7 år 2 måneder siden #13 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Drømmeholdet

Dios skrev: Brylle skrev:

Det er ikke nødvendigvis for offensivt. James, Isco og tildels Bale er jo spillere, der løber med hjem og kan deltage i et pres. Der er ingen der siger, at Kroos skal være alt for offensiv, så i teorien har man Casemiro og Kroos ved siden af hinanden til både at dække af i midten, men også så den ene kan bevæge sig ud mod siden, når en af backsne er med fremme. Det vil også betyde, at kantspillerne ikke er så isoleret når de driver ind mod midten og ligeså har vi en spiller til at fylde det hul, som opstår midt på banen mellem angriberen og midtbanen.

Jeg tror ikke på diamanten. Der er for mange spillere klumpet sammen på midten, som ikke har det lige så naturligt med at starte ude på fløjen, og dermed mangler der bredde. For at backsne skal få plads, så har man brug for løb omkring modstanderens backs først.


Alle kan deltage i et pres, men hvis de ikke gør det, som er tilfældet her, så er det vel ligegyldigt?

Synes du selv Kroos er en god defensiv spiller? Det synes jeg ihvertfald ikke. Jeg synes man så de store mangler i den formation under Mourinho.

Du har Bale på venstrekanten. Er det ikke at skyde sig selv i foden, hvis man ikke vil isolere sine kanter? Bale vil i 10 ud af 10 gange søge baglinjen. Hvor vil der være plads til Marcelo henne?

Hazard spiller centralt på det belgiske landshold, og udtalte dette i starten af denne sæson: Eden Hazard to Antonio Conte – play me in my preferred role at Chelsea

Ligeledes er det med Griezmann på landsholdet, og sidste sæson i Atletico Madrid.

Man kan gøre 2 ting for at skabe plads til backsene. Man kan gøre som vi praktisere i Real Madrid, hvor vi har 2 kanter, som trækker ind i banen og gør plads. Ellers kan man gøre som de har gjort i mange år i Barcelona. "Overbefolke" den centrale midtbane, for at gøre alt kompakt, så der er plads i frimærkerne.

Jeg foretrækker den model Barcelona praktiserede under Pep, da modellen vi bruger i Real Madrid giver for mange indlæg. Vores backs får ofte bolden langs kridtstregen, da der ikke er plads i bagrummet, fordi vores 2 kanter modtager bolden højt oppe i banen. Har du derimod 3-4 spillere centralt, men uden decideret kanter, så vil modstandernes backs trække ind i banen for at lukke hullerne, og dermed kan du spille den bredt. Enten indenom eller udenom. Den fordel har man sjældent på den måde vi praktisere vores spil på :)

Men nu er holdet jo fyldt op med spillere som i højere grad kan være med i presset. James arbejder hårdt, Isco arbejder hårdt, og Bale arbejder også på et fornuftigt niveau. Der er jo ingen der siger, at Kroos skal flyve rundt og time sine tacklinger som Casemiro gør det. Kroos er rigtig fin til at placere sig, fordi hans fodboldforståelse er så god, og derfor er han en god makker til Casemiro.

Bale gør jo lidt det samme som Ronaldo nogle gange, og han har også kvaliteterne til det. Bale kan netop fylde på i feltet, og med tiden er han blevet bedre til også at komme ind i banen uden bold. Det giver altså nogle muligheder for at variere spillet uden han kommer til baglinjen på højre for så at skyde bolden ud over linjen med det kolde ben. Så Marcelo skal nok få plads. På den anden side, så ser vi også Marcelo trække ind i banen og lidt længere tilbage. Her har vi så alligevel bredden med Bale. De er begge kloge spillere og kan finde ud af at placere sig i forhold til holdet.

Men i Barcelona har kanterne jo også deres udgangspunkt ude ved kridtstregen. Messi godt nok i en lidt friere rolle, men når de spiller, så starter kanterne jo med at ligge derude i det opbyggende spil. Det er først på den sidste tredjedel, at de laver løbene ind i banen og skaber plads til backsne. Så jeg er ikke enig i at Barcelona overbefolker midten i så høj grad, og det ligner på ingen måde en diamant når de spiller.

I forhold til det sidste afsnit, så er det også lidt det jeg søger, men har du som udgangspunkt alle spillerne på midten i opbygningen, så er det lettere for et organiseret forsvar at få midten til at hænge sammen. Det er jo ikke modstanderens backs eller midterforsvar, der skal ind og dække de midtbanespillere. Så du får ikke rykket rundt på modstanderen, hvis du placerer alle spiller på midten når opbygningen starter.

Jeg siger ikke at Bale og James er de fødte til det system, men jeg tog egentlig bare udgangspunkt i de nuværende spillere, fordi jeg føler vores hold er voldsomt stærkt, men bliver benyttet forkert. I vores nuværende form synes jeg ikke der er sammenhæng og nok stationer når man har bolden. Mere betyder de her talkombinationer egentlig ikke for mig. Pointen med dette er bare, at der skal en mand op i "smørhullet", at to centrale midtbanespillere skal kontrollere og at kanterne skal have nogle kvaliteter som gør, at de ikke kun har en streng at spille på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #14 af Dios
Besvaret af Dios på emne Drømmeholdet
@Brylle.

Jeg tror ikke på det før jeg ser det, og slet ikke med Bale :)

Det er ingen hemmeligheder jeg intet godt ser i Bale når han spiller i Real Madrid. Derfor har jeg også min kæmpe tvivl når det er ham der bliver spillet efter. Ronaldo har alt imod sig, og det er snart ligegyldigt hvor han spiller, så er det under niveau.

Jeg tror ikke der er mange herinde som vil sætte pris på Barcelona's taktik, men trekanter, frihed og position er nok de 3 vigtigste egenskaber.

Det er lidt det samme jeg ønsker at se i Real Madrid, så derfor vil jeg hellere vende den mod mit hold. Hazard eller Griezmann skal aldrig blive inde centralt. Det er de 2 spillere som skal komme i 2. geled og søge rummene. Det vigtigste er, at der altid skal være 3 mand omkring bolden, så boldholder altid har 2 nemme spilmuligheder. Hazard kan sagtens starte på venstrekanten, men hvis han er på venstrekanten, så skal der være en mand centralt og bag Hazard, så der kan kombineres igennem kæderne.

Vores hold er også fantastisk, men det er BBC bare ikke. Det fungere simpelthen ikke, og det er godt nok satset at bygge sit hold op omkring Bale når han ikke er bedre, eller altid er skadet. Jeg er ihvertfald ikke fan :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #15 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Drømmeholdet

Dios skrev: @Brylle.

Jeg tror ikke på det før jeg ser det, og slet ikke med Bale :)

Det er ingen hemmeligheder jeg intet godt ser i Bale når han spiller i Real Madrid. Derfor har jeg også min kæmpe tvivl når det er ham der bliver spillet efter. Ronaldo har alt imod sig, og det er snart ligegyldigt hvor han spiller, så er det under niveau.

Jeg tror ikke der er mange herinde som vil sætte pris på Barcelona's taktik, men trekanter, frihed og position er nok de 3 vigtigste egenskaber.

Vores hold er også fantastisk, men det er BBC bare ikke. Det fungere simpelthen ikke, og det er godt nok satset at bygge sit hold op omkring Bale når han ikke er bedre, eller altid er skadet. Jeg er ihvertfald ikke fan :D


BBC kan jo sagtens fungere, når nu det består af tre verdensklassespillere. Det handler om, hvordan de bruges, og om Zidane formår faktisk at danne et spilsystem omkring dem, der passer dem. Ancelotti fik dem til at skinne. De var fuldstændig fantastiske, og i moderne fodbold er det vel kun MSN, der har været bedre. Det BBC har bare ikke holdt så lang tid. De seneste to år har BBC været tandløse.
Zidane har ikke fundet koden til, hvordan man egentlig skal få RMs offensive spillere til at skinne. Det ville være ligegyldigt, hvilke spillere vi havde, men hvis ikke Zidane formår egentlig at skabe et system omkring spillerne, så bliver det ligeså kønsløst oppe foran som nu. Vi vil næsten alle have Hazard, men han har da om noget også vist, at hvis ikke spillet fungere i Chelsea, så spiller han også under niveau.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #16 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Drømmeholdet

R7CR7GB11 skrev: @Zyconith,

Ser jeg dig virkelig saette Carvajal og Marcelo af til fordel for DANILO og Coentrao?
Det synes jeg godt nok er overraskende :-)

Jeg kunne ikke oesnke mig meget mere fra vores backs, end maaske en smuuuuuule mere organisation i defensiven.


Jeg ser Carvajal som den sikre løsning, en vverdensklasse back der udfører sine forpligtelser til UG kryds og slange, men bag det fallerede ydre på Danilo ser jeg et større potentiale. Jeg synes Marcelo har udviklet sig rigtig positivt, men kommer han lidt under pres som mod Celta, ser jeg hans defensive kvaliteter som begrænsede. Det er blevet bedre, bevares, men der kan Coentrao lige godt begge veje. Marcelo er kommer efter det ifht. sin servicering af Ronaldo, men her har Coentrao alle dage delt en vis spilforståelse med CR7 jeg synes han skal have merit for. Om det skal være Carvajal, Danilo, Marcelo eller Coentrao hviler på en knivsspids, jeg har ikke brug for at underkende Danilos/Coentraos evner og potentiale blot fordi de befinder sig i en udsat position i truppen der smitter af på deres selvtillid, præstationer, etc. Carvajal og Marcelo har ikke haft samme grad af konkurrence som de andre to i deres tid i RM, hvilket jeg også tilskriver en betydning.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce