Sammenligningen af Messi og Ronaldo ebber ud

6 år 11 måneder siden #1 af mr.cheens
"Sammenligningen af Messi og Ronaldo ebber ud". Sådan skriver fcbarcelona.dk i dag på deres hjemmeside: www.fcbarcelona.dk/Nyheder/sammenligning...onaldo-ebber-ud.html
Her argumenterer barcelonasiden således for, at Messi har fastholdt sit høje niveau, i form af 35 la liga mål samt hans evner til at skabe chancer, hvorimod at Ronaldo har falmet lidt i niveau med 20 la liga mål. Selvom at Ronaldo lige har scoret nogle ekstrem vigtige mål i CHL, så ser fcbarcelona.dk ham umiddelbart kun som en center forward nu, og sammenligner derfor Ronaldo med f.eks. Suarez, Lewandowski og Ibrahimovic.

Hvad mener i andre om dette? Jeg har selvfølgelig også selv haft svært ved at sammenligne Ronaldo med Messi igennem tiden, lige som så mange andre, da de jo er så forskellige typer. Dog mener jeg da stadig, at Ronaldo, trods en halvsløj sæson, er fra en anden verden i forhold til Suarez, Lewandowski og Ibra. Selvom at Messi måske er bedre på nogle parametre og omvendt. Dog ligner det lige pt. en ballon'd'or til Messi, desværre...

Men skal vi til at forvente, at Messi løber med de næste 3,4,5 ballon'd'ors? Hvem skal udfordre ham, hvis Ronaldo ikke kan mere?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #2 af ChrillRM14

mr.cheens skrev: "Sammenligningen af Messi og Ronaldo ebber ud". Sådan skriver fcbarcelona.dk i dag på deres hjemmeside: www.fcbarcelona.dk/Nyheder/sammenligning...onaldo-ebber-ud.html
Her argumenterer barcelonasiden således for, at Messi har fastholdt sit høje niveau, i form af 35 la liga mål samt hans evner til at skabe chancer, hvorimod at Ronaldo har falmet lidt i niveau med 20 la liga mål. Selvom at Ronaldo lige har scoret nogle ekstrem vigtige mål i CHL, så ser fcbarcelona.dk ham umiddelbart kun som en center forward nu, og sammenligner derfor Ronaldo med f.eks. Suarez, Lewandowski og Ibrahimovic.

Hvad mener i andre om dette? Jeg har selvfølgelig også selv haft svært ved at sammenligne Ronaldo med Messi igennem tiden, lige som så mange andre, da de jo er så forskellige typer. Dog mener jeg da stadig, at Ronaldo, trods en halvsløj sæson, er fra en anden verden i forhold til Suarez, Lewandowski og Ibra. Selvom at Messi måske er bedre på nogle parametre og omvendt. Dog ligner det lige pt. en ballon'd'or til Messi, desværre...

Men skal vi til at forvente, at Messi løber med de næste 3,4,5 ballon'd'ors? Hvem skal udfordre ham, hvis Ronaldo ikke kan mere?


Jeg tror, at grunden til, at sammenligningen "ebber" ud er, at der er utrolig mange, der er trætte af diskussionen :D Den har kørt non-stop i 10 år....

Det eneste, jeg kan tage med fra artiklen, er, at Barcafans helhjertet klynger sig til de få ting, de kan smile af denne sæson som Messi. Det er bare en del sjovere at vinde titlerne ;)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #3 af Kimbo
Enig... Titlerne er det eneste der betyder noget, er fløjtende ligeglad med diverse ligegyldige individuelle titler.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #4 af BBB
Underlig overskrift når de netop sammenligner de to spillere.

1 ud af 5 stjerner.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #5 af Jespersk
Lad os nu se. Jeg syntes personligt, at det er for tidligt at begynde at afskrive Ronaldo. Hvis Real vinder ligaen og chl i år, specielt med ronaldos afgørende rolle mod bayern og atletico i den afgørende fase af chl, bliver han uden tvivl verdens bedste fodboldspiller igen :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #6 af Zyconith

Jespersk skrev: Lad os nu se. Jeg syntes personligt, at det er for tidligt at begynde at afskrive Ronaldo. Hvis Real vinder ligaen og chl i år, specielt med ronaldos afgørende rolle mod bayern og atletico i den afgørende fase af chl, bliver han uden tvivl verdens bedste fodboldspiller igen :)


Som i at han bliver verdens bedste eller får en pris der symboliserer det?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #7 af Vinícius
Man kan sige at Ronaldo har været så pisseafgørende at han ikke er til at komme uden om!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #8 af Jespersk
Zyconith:

Jeg mener, at så får han prisen som verdens bedste. Om han så reelt set er det er der jo altid forskellige holdninger omkring.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #9 af SR4

Zyconith skrev:

Jespersk skrev: Lad os nu se. Jeg syntes personligt, at det er for tidligt at begynde at afskrive Ronaldo. Hvis Real vinder ligaen og chl i år, specielt med ronaldos afgørende rolle mod bayern og atletico i den afgørende fase af chl, bliver han uden tvivl verdens bedste fodboldspiller igen :)


Som i at han bliver verdens bedste eller får en pris der symboliserer det?


Jeg husker da Messi på fejlslagenvis vandt guldbolden i VM, fordi han var den bedste men skuffede fælt i både finalen og semifinalen.
Visse kampe vægter sådan set bare mere end andre og er det bare om at finde balancen mellem at præstere i mange små eller få store.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #10 af Hugol
Sammenligninger mellem Messi og CR7 siger mig ikke meget.

Men når man kigger på det her hold, så synes jeg ligepludseligt at MSN og BBC ikke er det bedste vi har set.

Det bedste fodbold jeg har set er mellem 1998 og 2006. Både klubfodbold men også landshold. Spanien 2008-2012 er dog også blandt toppen


Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Hugol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum