Åbent brev fra El Fideo

9 år 7 måneder siden #13 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Åbent brev fra El Fideo

Raul 4 ever skrev:

Siempre Madrid skrev:

asp3200 skrev: Utroligt folk flipper så meget ud over salget. Det er forretning og ledelse inkl ancelotti har vurderet han kan undværes ligesom Ozil kunne og ham er der sku ingen som savner nu. Kom nu videre altså og støt holdet, det kunne jo være det bliver endnu bedre end sidste sæson.

Op med mulen..


Enig. Bortset fra at Ancelotti ikke har haft et ord at skulle have sagt i den sag. Det skinner ret tydeligt igennem at han er blevet overrulet og at Real Madrid ikke har ønsket at efterkomme El Fideos krav.


El Fideos krav har været ligegyldige. Det været ledelsens plan i hele sæsonplanlæggelsen at Di Maria skulle presses ud. Det er lykkedes. Klubben har kørt en kampagne der har tilsmudset ham som en pengegrisk illoyal spiller. Det er tilsyneladende også lykkedes. Jeg støtter 100 % at han nu giver lidt den anden vej.

Det er også værd at bemærke at både James, Di Maria og Falcao har Mendes som agent. Han ender nok med at omsætte spilere for over €200M gennem Real Madrid denne sommer. Hvor mange procent er det nu at han får? Han kan nok være glad. Det er dog ikke tilfældet for hverken Di Maria, Ancelotti eller tilhængerne.


På mange måder havde det været bedre blot at være ærlig overfor Di Maria fra starten. Det har bare aldrig været Perez' stil. Spørgsmålet er vel om det en dag vil ramme ham den anden vej.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #14 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Åbent brev fra El Fideo
Det overrasker mig at flere giver Perez skylden. Selv Siempre Madrid der i starten mente at Di Maria var pengegrisk, har tilsyneladende skiftet side. - Mit indtryk af Florentino Perez har været at han er hæderligt og ærligt, så det er noget af at en uhyggeligt følelse hvis det passer at Perez rent faktisk fra dag 1 har forsøgt at presse Di Maria ud.

I spansk-kyndige hvis I har tid, lyst og overskud:
Er der enighed i Marca, AS og Cadenaser at Perez generelt var den skyldige i Maria's afgang? er der enighed i at Maria krav var indenfor rimelighedens rækkevidde?

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #15 af BBB
Besvaret af BBB på emne Åbent brev fra El Fideo

MNH92 skrev: Manden scorer jo stort set aldrig.


Dí María var involveret i syv (7!) færre mål end Benzema. En midtbanespiller overfor en angriber. 7 måls forskel i scoringer+assists.

Hvis vores angriber kan undskyldes med, at han bidrager med andre ting, så kan en midtbanespiller forhåbentlig også. Benzema bidrager med 0,8 mål+assists pr. kamp, hvor han starter inde. Den ene indskiftning Benzema har jeg ikke talt som en kamp. Dí María har startet i 36 kampe, og er blevet skiftet ind i yderligere 9. I de sammenlagt 45 kampe har Dí María bidraget med 0,64 mål+assists pr. kamp. Svarer til at han har scoret eller assisteret 5,8 gange pr. 9 kampe - inklusiv de kampe, som han har startet på bænken.

Midtbanespiller kontra angriber.
Verdensklasse!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • MNH92
  • Gæst
  • Gæst
9 år 7 måneder siden #16 af MNH92
Besvaret af MNH92 på emne Åbent brev fra El Fideo
"Dí María var involveret i syv (7!) færre mål end Benzema. En midtbanespiller overfor en angriber. 7 måls forskel i scoringer+assists"

Ved ikke hvordan jeg citerer dig BBB, men du forholder dig ikke til de ting jeg skiver. Er udmærket godt klar over at Di Maria havde en god sæson sidste år, og både var den spiller der lavede flest assist i både La Liga og Champions League. Men hvis de piller de assists fra ham, hvor mange mål har han så scoret? (et regulært spørgsmål, ved ikke hvor mange, men går ud fra at det er minimalt)

Men er ikke en af dem der undskylder Benzema, syntes nærmest det er et mirakel at han ikke scorede flere mål i sidste sæson. Derudover er jeg også dybt uenig med Ancelotti i, at vi skal have en angriber der kan lægge op til Bale og Ronaldo. Dette mener jeg at vi har vores midtbane spillere til. En angriber skal score mål, og kun aflevere når de andre står i en bedre position end ham selv. Og som jeg også skrev vil jeg hellere have Falcao, da han bidrager noget til vores trup, som gør at hold som Atletico, ikke bare kan stille sig ned og lade os komme over fløjene.

Og derudover kan du ikke udelukkende bassere spilleres nivuea ud på assists og mål, hvis dette var tilfældet, var Isco bedre end Iniesta og Xavi tilsammen sidste sæson, hvilket jeg ikke håber der er nogle der mener.

Og gu er han verdensklasse, eller lige under (i min optik) men vi har altså fået Kroos som er verdensklasse, James der kan blive det og måske endnu en verdensklasse spiller i Falcao. Og ud er gået Di Maria, Casemiro og Morata. Kan ikke se hvordan dette ikke skulle være en klar forstærkning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #17 af Dios
Besvaret af Dios på emne Åbent brev fra El Fideo
MNH92 skrev:

Manden scorer jo stort set aldrig.

Derudover er jeg også dybt uenig med Ancelotti i, at vi skal have en angriber der kan lægge op til Bale og Ronaldo. Dette mener jeg at vi har vores midtbane spillere til. En angriber skal score mål, og kun aflevere når de andre står i en bedre position end ham selv.


Velkommen til ;) Du kan forhåbentlig godt selv se det ikke? ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #18 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Åbent brev fra El Fideo
Pænt brev hvor han retmæssigt langer lidt ud efter ledelsen.

Som flere af jer ved er Di Maria sammen med Isco de to jeg har størst sympati for i truppen, så jeg sgu lidt træt af det må jeg indrømme. Jeg har bevidst holdt mig fra at skrive om hvor surt det er at Di Maria forlader os. For der er simpelthen ikke noget mere trættende end at læse indlæg op og ned at grædende mennesker som savner en tidligere spiller (Özil sagaen). Men nu da der er lavet en tråd til afsked følger jeg dog trop i denne omgang.

Vi er bare nødt til at komme videre, vi er trods alt fans af Real madrid og ikke enkeltspillere. Så lad det hele komme ud nu, så vi ikke -når vi ryger ud af semifinalen mod Chelsea-, skal læse om hvor irriterende det er at vi solgte Di Maria. For det er hamrende ligegyldigt og alt for overflødigt.

Jeg er lidt splittet i denne sag, for ja det her beløb er selvfølgelig hamrende mange penge, jeg ville sælge Ronaldo til den slags mønt. Men samtidig mister vi en/noget spillertype og kvalitet som bare ikke kan købes andetsteds. Der findes ikke én spiller på markedet som kan det, som Di Maria kan. Ja han har selvfølgelig sine mangler. Men det han gør godt er sjældent set bedre imo. Jeg tror vi vil savne ham i denne sæson.

Selvom det er mange penge, kan jeg bare ikke lade være med, at tænke grunden til salget ligger et andet sted, end det økonomiske. Ligesom Diego Lopez (og nu Arbeloa) er min klare overbevisning at man ikke "vælger" efter styrkeforhold og kvalitet her, men at man simpelthen har presset spillere/spilleren ud grundet at ledelsen har haft anden interesse. Det er en synd og skam at det så ofte ender sådan med vore store spillere. Det hele er jo kun gisninger, ingen ved noget præcist, men det er ret tydeligt at Di Maria ikke ønskede sig væk og, at uanset hvad han havde bedt om ved en ny kontrakt, var den blevet nedstemt af ledelsen.

Di Maria, mit hjertebarn. Tak for alt, jeg ønsker dig alt succes i verden. Selv efter denne omgang har du æren i behold, mere end hvad man kan sige om ledelsen...

Årh, jeg synes det hele er lidt trist lige nu.:( Baah

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #19 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Åbent brev fra El Fideo

Kasillas skrev: Det overrasker mig at flere giver Perez skylden. Selv Siempre Madrid der i starten mente at Di Maria var pengegrisk, har tilsyneladende skiftet side. - Mit indtryk af Florentino Perez har været at han er hæderligt og ærligt, så det er noget af at en uhyggeligt følelse hvis det passer at Perez rent faktisk fra dag 1 har forsøgt at presse Di Maria ud.

I spansk-kyndige hvis I har tid, lyst og overskud:
Er der enighed i Marca, AS og Cadenaser at Perez generelt var den skyldige i Maria's afgang? er der enighed i at Maria krav var indenfor rimelighedens rækkevidde?


Det har helt tydeligt været en agenda fra starten af transfervinduet, at kunne man få et ordentligt bud for Di Maria, så ville man af med argentineren. Det kan vel bedst af alt understreges af, at Ancelotti forholdsvis tydeligt ville beholde Angelito, men alligevel er han blevet solgt.

Jeg tror egentlig nok vi skal komme videre. Dertil er vores trup i mine øjne så stærk - såfremt vi henter Falcao - at man ikke for alvor vil mærke det, lidt som det var tilfældet med Özil, men jeg er lidt bekymret for de signaler det sender til spillere i fremtiden. Var jeg Isco, Varane, Carvajal, Jesé mv. ville jeg bemærke, at lønforhøjelse ikke er noget som er på tale, hvis man har været i klubben i lang tid, uagtet om det er fortjent eller ej.

Ligeledes ville jeg som ung halvetableret spiller fra en anden klub også bemærke det og måske lige overveje det en ekstra gang, inden jeg skrev under med Real Madrid og Florentino Perez. Vi er nok for store til at det for alvor vil påvirke os, men der skal altså ikke mange af de her sager til, før man får et dårligt ry blandt spillerne i fodboldverdenen.

Og så er man kun begyndt på, hvordan det påvirker os direkte. Slet ikke på parolen om, at man bare generelt skal opføre sig ordentligt og være ærlig her i livet. Nogle gange går der lidt for meget politik i det hele. For helt ærligt, hvem havde tabt ved, at man var ærlig overfor Di Maria, sagt han var overflødig og fundet en ny klub til ham? Nå ja, én mand. Florentino Perez. Såfremt man ikke får en succesfuld sæson er det langt lettere at skyde ham ned for salget, hvis han var ansvarlig, men det er han jo officielt ikke nu.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kasillas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #20 af Siempre Madrid

Kasillas skrev: Det overrasker mig at flere giver Perez skylden. Selv Siempre Madrid der i starten mente at Di Maria var pengegrisk, har tilsyneladende skiftet side. - Mit indtryk af Florentino Perez har været at han er hæderligt og ærligt, så det er noget af at en uhyggeligt følelse hvis det passer at Perez rent faktisk fra dag 1 har forsøgt at presse Di Maria ud.

I spansk-kyndige hvis I har tid, lyst og overskud:
Er der enighed i Marca, AS og Cadenaser at Perez generelt var den skyldige i Maria's afgang? er der enighed i at Maria krav var indenfor rimelighedens rækkevidde?


I spansk presse er der ikke tvivl om, at El Fideo har været for grådig. Dagens forside på Marca (Som I altid kan finde på vores Facebook-gruppe) er benhård: "Forsmået Angelito". Han skal angiveligt have afvist et bud på 6 millioner € netto i lønforhøjelse og hos avisen er man ikke i tvivl om, at hans prioritet har været at komme væk.

Alfredo Relaño på AS skrev i en klumme forleden, at Di María skulle tage pengene og løbe og Tomás Roncero på samme avis slog fast, at han vil komme til at fortryde sit skifte, fordi det er et skridt nedad.

Og der er da ingen tvivl om, at lige netop nu er Manchester United et klart skridt nedad og der havde været sportslig langt større værdi i at blive i Real Madrid.

Alt det sagt, så er der ingen tvivl om, at El Fideo ikke var en af de spillere, som Real Madrids ledelse ville kæmpe særligt hårdt for og derfor har lunten været ekstremt kort, da Di María begyndte at sende sine antydninger fra Sydamerika.

Det mest ærgerlige ved dette skifte er tidspunktet. Jeg kunne nok godt have nøjedes med 20 millioner € mindre, hvis salget var kommet 3-4 uger før. Ángel di María var og er en dygtig spiller, men man skal aldrig være ærgerlig over at sige farvel til en spiller, som helst vil væk, så herfra et stort held og lykke til..............y nada más!!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kasillas, asp3200

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
9 år 7 måneder siden #21 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Åbent brev fra El Fideo
Jeg ved ikke hvorfor det her skifte skaber så stor debat. Det er et helt simpelt regnestykke. Di Maria får i United 8 mio € i nettoløn og krævede omtrent det samme af os. Han er en fantastisk spiller, men han ville hverken starte på midtbanen eller kanten hos os, derfor er det fair at overveje, om han ville være den store løn værd.

Det bør ikke være en diskussion for eller imod Di Maria, for alle kan se, at han kunne bidrage med noget til truppen (selv mig). Det bør i stedet være en afvejning: Er Di Marias bidrag til truppen så meget værd?

Det her skifte sker ikke som en konsekvens af imkompetent ledelse, men fordi ledelse laver en prioritering. Det er deres job. Tiden vil vise, om de traf det rigtige valg. At man kunne lokke det enorme beløb ud af United har nok gjort beslutningen lettere.

EDIT: Brevet giver jeg ikke meget for. Jeg synes mest af alt det demonstrere Di Marias manglende evne til at se situationer fra andre vinkler end sin egen. Uintelligent og selvretfærdiggørende.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved RasmusKring.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #22 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Åbent brev fra El Fideo
Synes godt nok det brev og alt det skriveri om Di maria er alt for sukkersødt. Lad os nu få lidt fakta på bordet.

Manden har flere gange offentligt brokket sig og bitchet via pressen om løn konstant selvom han spillede som en pose lort igennem 2-3 sæsoner. Så har han endelig en kanon sæson i år hvor vi vinder en del og så kan jeg da godt forstå han gerne vil belønnes. Klubben foreslår så en stigning til 6-6.5 mil som trods alt er en del mere end nuværende løn.

Han vælger så at følge pengene i Man U hvor han får 8 mil + bonusser.

Jeg kan sagtens se det fra ledelsens synspunkt, man har en spiller som før har brokket sig konstant, så får han et tilbud som er nogenlunde fair også baseret på spilletid, det afvises blankt og så får man sådant et tilbud fra Man U. Så ville jeg nok tage samme beslutning. Fodbold er trods alt forretning.

Det store spørgsmål er så om vi kommer til at fortryde ved enden af sæsonen om han skulle have haft 8 mil i årsløn af os. Jeg tvivler ligesom jeg gjorde mht Ozil sagaen.

Det er min personlige holdning, så gider godt svarer på normal modsvar. Gider dog ikke chill dudes, og barnlige brugere ;)
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved asp3200.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • MNH92
  • Gæst
  • Gæst
9 år 7 måneder siden #23 af MNH92
Besvaret af MNH92 på emne Åbent brev fra El Fideo
Velkommen til ;) Du kan forhåbentlig godt selv se det ikke? ;)[/quote]

Er lidt i tvivl om hvor du syntes jeg modsiger mig selv.

Hvis det om Di Maria: Ja jeg syntes midbanespillere skal lægge assist til vores to kanter og til vores angriber, hvilket Di Maria gjorde til perfektion sidste sæson, men du kan vel ikke mene at en offensiv midtbane spiller ikke skal score mere end han har gjort gennem sin tid i klubben, hvilet jeg påpegede. Og hvilket jeg også syntes både James og Kroos har bedre evner indenfor.

Hvis det er om Benzema: Det er jo ren logik at en spiller skal spille dem der kan få en større chance end en selv. Men derfra, også til at flakke rundt som Benzema gør, og stort set aldrig være inden i boksen, hvor en angriber burde være i min optik, der er stor forskel. For mig at se kunne Benzema lige så godt blive kaldt falsk ni'er, for mig at se er han ikke en rigtig angriber.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #24 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Åbent brev fra El Fideo
MHN92

Jamen han er jo også blevet brugt som falsk ni'er i Real Madrid - med kæmpe success. Han scorede trods alt 27 mål i sæsonen, hvilket er meget godt hvis man tager hans rolle i betragtning.

Du vil gerne have Falcao som du siger er en rigtig boksspiller, men hvem skal han fodres af inde i boksen? En Ronaldo som altid selv vil score, eller en Bale som har svært ved at tæmme en bold eller ramme en mand der står 2 meter fra ham og som også næsten altid selv vil score?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum