Truppen mod Celta - Copa del Rey kvartfinale

7 år 2 måneder siden #37 af Neye
Pinligt
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #38 af Daniel
Jeg er ikke Benzemas største fan. Det er vist ikke nogen hemmelighed, men uden franskmanden på grønsværen, og med Ronaldo på 9'eren, bliver Real Madrid simpelthen nødt til at spille med en 10'er, for at binde midtbanen og angrebet sammen.

Benzemas største force er netop at agere bindeled, og piller man dette faktum ud af ligningen, falder Real Madrids offensiv signifikant i niveau. Med til historien hører selvfølgelig også, at Modric og Kroos simpelthen ikke er dygtige nok til at få afstemt, hvem der skal rykke op i smørhullet fra tid til anden, for at binde offensiven sammen - de begge løber rundt på 8'eren, hvorfor man ind i mellem også ser Casemiro tonse forbi dem.

Ta' ikke fejl. Jeg mener, at Real Madrid praktisere den "rigtige trekant", men uden en teknisk dygtig angriber på 9'eren i dette system, falder korthuset ganske enkelt bare sammen. Og Ronaldo har slet ikke de tekniske færdigheder til at bestride denne position!

Bare lige et par observationer fra gårsdagens kamp. Generelt synes jeg, at holdet ser fint ud på midtbanen og i forsvaret. Det er umuligt at gardere for manglede tilbageløb fra højrebacken og boldtab fra højrekanten på et farligt sted. Det er offensiven, Zidane skal ind og arbejde med. Rigtig meget endda.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Siempre fiel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #39 af Raul-Madrid
Hold kæft det var ringe!!!

Jeg fatter simpelthen ikke Danilo stadig for kampe for Real, sælg ham nu eller giv ham gratis ud - vil hellere spille uden højreback end at han skal stå på den kant, HAN MÅ OG SKAL VÆK!!!! Og det væreste er vi skal bruge ham de næste par kampe........pis!

Ingen spiller spillede bare nogenlunde en god kamp, det må da lige ha været Varane.

heldigvis blev det "kun" 1-2 så vi kan stadig tag den i næste kampe men fandme ærligt at tabe såden en kamp!

Ronaldo må os snart komme i gear igen, han skal tilbage på den venstrekant.

Er jeg den eneste der håbede mariano skulle ind før morata og Benz???

RAUL!!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #40 af Dios
Daniel skrev:

Det er umuligt at gardere for manglede tilbageløb fra højrebacken og boldtab fra højrekanten på et farligt sted. Det er offensiven, Zidane skal ind og arbejde med. Rigtig meget endda.


Nu så jeg ikke kampen, men har da luret lidt på youtube :)

Der er ingen tvivl om, at Danilo's tilbageløb slet ikke var til stede. Det en ommer, men det er jo konsekvensen med meget offensive backs. Ser man bort fra dette, så gør Casemiro jo på ingen måder sagen bedre, hvor han rent faktisk sælger hele holdet. Der skal han simpelthen agere klogere i situationen.

Det samme gør sig jo egentlig lidt gældende med det 2. mål. Det er for dumt af Lucas, men hvad laver Ramos? Han åbner jo hele forsvaret op. Vi så det også med Benzema's boldtab imod Sevilla. Der skal simpelthen være plads til at tabe bolden midt på banen. Nuvel, så bliver man taget på det forkerte ben, men man er stadig i total overtal, og forsvaret hjælper bare ikke i situationen.

Min pointe er egentlig, at vi nu 2 kampe i træk har lukket mål ind, fordi defensiven ikke er organiseret nok. Zidane skal arbejde med hele holdet, selvom jeg dog er enig i, at offensiven er famlende pinlig i øjeblikket.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #41 af Matamoro
Det er på tide at en del af kritikken også rammer Modric og Kroos. De bryder ganske enkelt for sjældent igennem. Jeg vi gerne se Isco, James elller Kovacic på banen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #42 af Siempre fiel

Dios skrev: Der er ingen tvivl om, at Danilo's tilbageløb slet ikke var til stede. Det en ommer, men det er jo konsekvensen med meget offensive backs.


Enig, MEN det sjove er at Danilo ik bidrager med noget som helst offensivt, INTET!! Illarramendi ligner til sammenligning et superkøb.Jeg mener fuldstændig ærligt at Danilo ik bør få flere kampe, ik engang selv om Carvajal er ude. Men når det så er sagt, så er der rigtig mange spillere jeg har seriøse tvivl om pt - og det er alle spillere jeg havde de samme tvivl om FØR sæsonen, men som desværre bekræfter disse tvivl. Men jeg håber det bliver ved tvivl og at flere af dem ka vende skuden.

Men helt kort sagt, så er det vel ik overraskende for nogen at vi mangler en egentlig verdensklassekeeper - pt har vi to over middel-keepere som ik har hjulpet os nævneværdigt i indeværende sæson. Vi har to katastrofalt ringe backups på backpladserne, vi mangler noget dynamik og gennembrud på den centrale midt og så har vi en angriber i Benzema som alt for sjældent bidrager med særlig meget positivt (omend hans kvaliteter som bindeled var savnet igår). Disse ting er alle velkendte "problemer" som for de fleste vel var soleklare allerede før sæsonen, men som ik blev adresseret i sommers. Og flere af tingene ka vi som sådan også godt leve med ved at spille med den rette taktik og så længe at de spillere vi har de leverer på det niveau som vi ved de kan. Derfor har vi haft et ok efterår, rigtig godt resultatmæssigt, godkendt spillemæssigt. Men i min optik er der stadig en del ting som gør vores grundlag skrøbeligt - tidligere har disse ting bare været nemmere at dække over fordi vi har haft et målbæst i Cristiano. Og her kommer vi så til den ting, det problem, som jeg personligt IKKE havde forudset, modsat de førnævnte åbenbare issues. Og det er self Cristiano og hans ustyrlige dyk i niveau siden i sommers. Og udover at dét, sammen med holdets andre problemer, nemt ka koste os alle chancer for succes i denne sæson, så har det også mere vidtrækkende konsekvenser - nemlig at jeg frygter at såvel Cristiano som Benzema er fredede i Madrid også i næste sæson. Og når man så sammenholder det med at Bale også er fredet - jamen så er vi jo altså genske enkelt stuck med samme offensiv og så er det jo svært at ændre noget. Derfor er eneste håb jo at især Cristiano genfinder niveauet, hvis han stadig har det (og det ser ved gud ik sådan ud) og at Benz leverer noget bedre og mere stabilt, for ellers ser det sgu sort ud.

Nu er det jo ikke sådan at man ska male fanden på væggen. Ja vi ryger ganske sandsynligt ud af CdR nu - hvilket jeg da synes er komplet elendigt og pinligt - men ellers er vi jo i en ok position. Men jeg må erkende at jeg aldrig har været med på dén vogn med de tosser som nærmest allerede mener vi har sikret mesterskabet, så for mig at se har det hele tiden lignet et tæt ræs og det overrasker mig ikke at vores held på et tidspunkt ville slippe op. Er dog alligevel lidt chokeret over det monumentale fald i niveau hos enkelte spillere og det generelle niveaufald for næsten hele holdet.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #43 af asp3200
Ved godt jeg bitcher tit, men..

Jeg forstår ikke hvorfor Zidane stiller op som han gør, enten så satser han alt på Ligaen eller CHL.

Jeg forstår ikke hvorfor Nacho, Morata, Kovacic ikke var på banen i går fra start, eller ihvertfald de to første.

Hvorfor ikke sådan her:
Casilla
Nacho - Varane- Ramos- Marcelo
Casemiro/Kovacic evt
Modric-Kroos
Lucas-Morata-Ronaldo

Danilo er længder bagved Nacho. Ronaldo skal slet ikke ligge på 9.pladsen. Hvorfor ikke give chancen til Morata (har han spillet sig af ? ), benzema stinker jo som vi igen så igår med en mega afbrænder.
Man kunne diskutere om Lucas ikke også skulle starte på bænken og så hive asensio derovre. Lucas lavede utrolig mange dumme boldtab hvor han altid tager løbet ind på midtbanen, tæmmer den skidt og så er der kontra, skete op til flere gange igår og det var farligt hver gang. Bliv nu ude på kanten!.

Håber stadig vi kan vinde 0-2 ude eller andet, men det bliver svært. Vi bliver dog meget klogere om efter kampen mod Malaga, som skal vindes. Så ser vi om Zidane er en træner som kan noget og om holdet kan rejse sig og få bare lidt selvtillid og hurtighed i spillet.

Igår skiftede han da lidt ud... :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #44 af Siempre fiel
@asp

Jeg er meget enig og tænkte lidt det samme inden kampen igår. Man sparer flere spillere hjemme mod Sevilla og det gik rigtig fint. Pludselig sparer man ikke Cristiano eller Modric/Kroos - jeg siger ikke at det nødvendigvis havde været det rigtige, det undrede mig bare at man ik brugte Kova og sparede enten Kroos eller Modric og så var jeg CHOKERET over at Morata ik får kampen fra start med tanke på at man ik spiller Benz (som vel må siges at blive sparet igår). Hvis ik Morata ka få lov at starte hjemme i en CdR-kamp mod Celta hvor Benzema ik engang er med, så forstår jeg godt hvis han er træt af Zidane og situationen.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Macon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #45 af Dios
@Siempre fiel.

Jeg er da helt enig angående Danilo. Jeg vil til hver en tid bruge Nacho i stedet for ham. Det ændre dog bare ikke mit syn på Casemiro's kæmpe fejl i situationen :)

Åh nej ikke Benzema igen, men jeg vil dog alligevel lige sætte et par ord på din beskrivelse.

og så har vi en angriber i Benzema som alt for sjældent bidrager med særlig meget positivt (omend hans kvaliteter som bindeled var savnet igår).


Dette har jo netop altid været min pointe! Benzema's rolle på holdet er så undervurderet, og specielt med Ronaldo og Bale ved sin side. Isco eller James er ikke gode nok playmakere til, at kunne gøre det alene. Det er lidt det samme med Modric og Kroos. De skal have nogle at spille sammen med før alt går op i en højere enhed.
Du kommer sgu ikke specielt langt med dynamik, hvis ikke du har de kreative spillere på holdet, som kan spille bolden ud i områderne.
Vi 2 har efterhånden haft en del snak om dynamik på midtbane, og jeg er stadig ikke enig i, at Pogba ville kunne forstærke holdet, som du har råbt og skreget efter i en del år nu.
Synes egentlig Modric og Kroos kommer med en fin nok dynamik efter Casemiro's rolle er blevet indført. Det er mere de 3 forreste som inter bringer på den front, og derfor er mit største ønske også, at man henter en så bevægelig spiller som Hazard, som kan al det holdet mangler i langt størstdelen af kampene.

Lucas har spillet sig af holdet, og det synes jeg også Morata har. Derfor håber jeg stadig man finder tilbage til opstillingen hvor Isco var bedst. Vi slog Granada overlegent med den opstilling jeg søger. Casemiro, Kroos, Modric, Isco, Ronaldo og Benzema. I en diamant, så Isco ligger som 10'eren. Lige netop den formation synes jeg også passer bedst til resten af spillerne. Kovacic har frihed til at gå frem. James kan bevæge sig frit omkring, og Bale behøver ikke at udstille sit højreben mere end nødvendigt ved at få hvide støvler.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #46 af Siempre fiel
@Dios

Enig i at Benz bestemt har sin berettigelse på holdet når vi stiller med Bale og Ronaldo ved hans side. Og du har helt ret i at med en opstilling som igår - uden Isco eller James, så går det ik uden Benz. Og ja, vi ska måske til at tænke opstillingen helt om hvis Ronaldo ik længere ka bidrage med noget på kanten - for svagheden ved vores trupopbygning er jo blandt andet at der SKA findes plads til ham. Fordelen ved den ændring du taler om er jo at man allerede ligger inde med spillere der ka spille 10er-positionen - så dér ka det være held i uheld at man har købt spillere lidt uden omtanke tidligere.

Og ja, vi har faktisk set mere dynamik fra Kroos og Modric efter at Case har udfyldt sin rolle så flot - så nej, måske ville en Pogba ik ændre det vilde pt. Der er mange justeringer som man kan/skal overveje i løbet af det kommende halve år. Jeg er faktisk virkelig i tvivl om hva man ska gøre og hva der er realistisk for som det har set ud hidtil, så er der jo spillere der har været fredede - og ska de stadig være det hvis deres niveau falder yderligere - jeg ved det ik..
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #47 af Neye

Dios skrev: Synes egentlig Modric og Kroos kommer med en fin nok dynamik efter Casemiro's rolle er blevet indført. Det er mere de 3 forreste som inter bringer på den front, og derfor er mit største ønske også, at man henter en så bevægelig spiller som Hazard, som kan al det holdet mangler i langt størstdelen af kampene.

Lucas har spillet sig af holdet, og det synes jeg også Morata har. Derfor håber jeg stadig man finder tilbage til opstillingen hvor Isco var bedst. Vi slog Granada overlegent med den opstilling jeg søger. Casemiro, Kroos, Modric, Isco, Ronaldo og Benzema. I en diamant, så Isco ligger som 10'eren. Lige netop den formation synes jeg også passer bedst til resten af spillerne. Kovacic har frihed til at gå frem. James kan bevæge sig frit omkring, og Bale behøver ikke at udstille sit højreben mere end nødvendigt ved at få hvide støvler.


meget enig

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #48 af Raul7-2880


Hvornår bliver vores kære anføre voksen...?
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce