Optakt: Kampen for den første gang

7 år 1 måned siden #1 af Administrationen

 

Kongerne af Europa; lad det endelig fortsætte.

 

Endnu er det ikke lykkedes for noget hold at genvinde Champions League, men hvis noget hold har historien til at levere den bedrift, så er det Real Madrid.

Spanierne indleder netop jagten på denne øjeblikkets største fodboldmæssige bedrift, når holdet 20.45 siger ’bienvenido’ til syditalienske Napoli. De lyseblå med hjemsted ved Vesuvios fod arriverer til Barajas med selvtillid efter en stribe på 14 kampe uden nederlag – båret frem af den karismatiske Sarri, der fra trænersædet har skabt et vinderhold, der tror på, at de kan slå alle.

Således har målmand Reina i denne uge udtalt, at man ikke behøver frygte Real Madrid og Sarri selv, at man vil udfordre Real Madrid ved at være dristige undervejs i kampen. Hvad det præcist betyder, må opgøret afsløre, men Sarri har dog pointeret, at man enten vil spille ved tre eller fire angribere.
Jovist – det skal nok blive underholdende.

Alt i alt vil det da også være en kende til den naive side, at tro, at los blancos problemfrit kan udklassere Napoli med 4-0; her er der trods alt tale om en modstander af europæisk topklasse.

Zinedine Zidane kan glæde sig over at have en efterhånden fuldtallig trup til rådighed, hvor det kun er Gareth Bale, der formentlig sidder udenfor. Waliseren er blevet sin skade kvit, men kampformen lader selvsagt noget tilbage at ønske, hvorfor det må ventes, at det ikke bliver til spilletid til Bale mod Napoli.

Bales fravær ventes at give plads til Lucas på højrekanten, hvor den livlige spaniernes løbepensum ventes at blive afgørende mod en modstander, der i gennemsnit løber omtrent fire kilometer mere per kamp end Real Madrid gør.

Lucas skal – sammen med Benzema og Cristiano Ronaldo – supporteres fra den centraltliggende treenighed Kroos, Modric og Casemiro – der udover at agere forsyningslinje til offensiven, skal tage slagsmålene med Diawara, Hamsik og Allan.

Som så mange andre fodboldkampe vindes disse oftest på midten af banen, og det er da også tvingende nødvendigt, at leverancerne til brandvarme Dries Mertens holdes på et minimum. Udover Mertens skal Ramos og company holde et vågent øje med den tidlligere Bernabéu-favorit Callejón og driblestærke Insigne.

Real Madrid:
Navas – Marcelo, Ramos, Varene, Carvajal – Kroos, Casemiro, Modric – Cristiano, Benzema, Lucas V.

Napoli:
Reina – Ghoulam, Koulibaly, Albiol, Hysaj – Diawara, Hamsik, Allan – Insigne, Mertens, Callejón

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #2 af Gribben
"Alt i alt vil det da også være en kende til den naive side, at tro, at los blancos problemfrit kan udklassere Napoli med 4-0; her er der trods alt tale om en modstander af europæisk topklasse." Haha kunne ikke lade være med at grine højt da jeg læste dette
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridnation., R7CR7GB11

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #3 af Zyconith
Dejlig serie af artikler i dag. Varane*.

Håber også på den foreslåede opstilling såfremt Carvajal r klar igen. Kommer desværre ikke til at se kampen live, men mon ikke den bliver super fed. Det er lidt alt eller intet med den storpulsene Sarri, tvivler på at de kommer til at volde os samme grad af problemer som PSG gjorde igår, men man skal ikke undervurdere Napolis kontraspil og aggressive spillestil.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Zyconith.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #4 af asp3200

Gribben skrev: "Alt i alt vil det da også være en kende til den naive side, at tro, at los blancos problemfrit kan udklassere Napoli med 4-0; her er der trods alt tale om en modstander af europæisk topklasse." Haha kunne ikke lade være med at grine højt da jeg læste dette


De er vel i top 20, så topklasse er vel okay at sige.

Jeg tror ikke vi skal tro det blive en nem kamp, de har en farlig kontra med rapfodede spillere og kan spille i små rum som tit driller os. Læg dertil at de løber solen sort i hver kamp og kæmper helt utroligt. De har dog en del svagheder med dybe bolde og hjørnespark, men da de nok bliver presset en del tilbage så er de dybe bolde ikke et problem for dem.

Forudser en svær kamp, håber drengene stiller op i 4-4-2 med flydende overgang til 3-5-2 (marcelo op centralt), så vi har midten og kommer over fløjen via bredden og farlige indlæg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #5 af Realex

De er vel i top 20, så topklasse er vel okay at sige.


Tror ikke det var det han grinte ad. Prøv at læs det igen og så tænk på en fodboldkamp i Paris, som blev spillet i går ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben, Madridnation., R7CR7GB11

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #6 af RJ
Føj, jeg er nervøs. Carvajal og Marcelo kommer virkelig på prøve mod nogle hurtige omstillingsspillere. Jeg håber virkelig, at Modric har en af de der aftener, hvor han kontrollerer kampens tempo, og Casemiro fortsætter sin forrygende form.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #7 af Madridnation.
Der kommer et vanvittigt tifo iaften !! kom så med en sikker 3-0 sejr los blancossssss

Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #8 af Lars1991
Endnu en startplads til Benzema. Kan virkelig godt forstå Morata vil væk. Hvad var overhovedet pointen i at hente ham tilbage? Spilde et år af hans karriere ved at love ham en reel chance? Hvilket han aldrig har fået. Er virkelig træt af Zidane, men hans resultater redder ham - so far.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #9 af RJ
Må indrømme, at jeg ikke forstår en startplads til James i en kamp som denne. Napoli løber mere end os, og vi skal spille med folk, der har viljen til at løbe med. James har slet ikke den samme villighed i returløbet, og jeg frygter virkelig, at vores midtbane bliver sat skakmat, når ingen af de 3 forreste løber retur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #10 af Brylle

RJ skrev: Må indrømme, at jeg ikke forstår en startplads til James i en kamp som denne. Napoli løber mere end os, og vi skal spille med folk, der har viljen til at løbe med. James har slet ikke den samme villighed i returløbet, og jeg frygter virkelig, at vores midtbane bliver sat skakmat, når ingen af de 3 forreste løber retur.

Der må jeg være lodret uenig. James kan være lidt af en tøs i duellerne, men han kæmper sgu begge veje. Når James spiller, så føler jeg egentlig ikke at han er den, der bare står og kigger, mens holdkammeraterne slider. Samtidig ved han også, at han skal gøre sig fortjent til at spille, selvom man aldrig bliver belønnet i Real.
Samtidig skal vi vel ikke matche dem, når vi er et klart bedre hold. James kan bidrage til, at Napoli netop får lov at løbe ekstra meget, fordi han er så god en boldspiller. Samtidig bliver han guld værd til at servicere angriberne. Jeg havde egentlig været lige tilfreds om det var Lucas eller James. De bringer to forskellige ting, men de har det tilfælles, at når de rammer dagen, så ser det rigtig godt ud. Dog er Lucas en smule mere stabil.

Jeg er lidt urolig for kampen i aften. Jeg har set en del Napoli på det sidste, og de spiller sgu god fodbold. Midtbanen skal være meget klar i dag, for Zielinski og Hamsik kan begge skabe noget flow i deres spil og er samtidig rigtig gode til at drive bolden frem. Spillerne skal være klar.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #11 af RJ
Well, det bliver vi ikke enige i. Normalvis er jeg glad for James, men jeg ser ham ikke passe ind i sådan en kamp. Vasques er markant bedre på bolden, synes jeg. James' teknik og touch er ikke noget at råbe hurra for. Han kæmper, men det er ikke ens betydende med, at han laver det rigtige tilbageløb. Der synes jeg Vasques er en bedre garant for hårdt og stabilt arbejde - offensivt som defensivt.
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved RJ.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #12 af Brylle

RJ skrev: Well, det bliver vi ikke enige i. Normalvis er jeg glad for James, men jeg ser ham ikke passe ind i sådan en kamp. Vasques er markant bedre på bolden, synes jeg. James' teknik og touch er ikke noget at råbe hurra for. Han kæmper, men det er ikke ens betydende med, at han laver det rigtige tilbageløb. Der synes jeg Vasques er en bedre garant for hårdt og stabilt arbejde - offensivt som defensivt.

Det giver fint mening, hvad du skriver. Jeg er enig i, at Lucas har et bedre touch, og bolden hopper aldrig fra ham, som det kan ske med James. Men vi spiller hjemme og skal simpelthen være i stand til at trykke Napoli i bund, og så skal man bruge en oplukker. Sådan en type er James med knivskarpe indlæg, en kælen venstrefod og et slutprodukt, der sidder langt bedre end det Lucas leverer, hvis bare han rammer sit topniveau. Og på den anden side, så kan Lucas blive guld værd senere i kampen med sin energi. Der vil han givetvis være bedre end han vil fra kampens start, alt efter hvordan kampen udvikler sig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce