Optakt: Av, av, av

7 år 1 måned siden #49 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Optakt: Av, av, av

RJ skrev:

ChrillRM14 skrev:

RJ skrev:

ChrillRM14 skrev:

RJ skrev: Tak til Real for et fantastisk 2016. Tillykke til Barca med mesterskabet i 2017.


Jeg er simpelthen nødt til at citere dig for den her


Det må du da gerne. Faktum er bare, at I alle sad med nøjagtig samme tanke, da den stod 2-0. At vi så får den vendt til 3-2, er fantastisk heldigt, og pludselig kommer alle "hvad-sagde-jeg brugerne" frem, for I mistede jo aldrig håbet. Bullshit :-)
Jeg tror ikke på, at der er én eneste bruger herinde, der sad med et håb tilbage, da vi kom bagud 2-0. Det er altid nemmere at komme på bagkant.

Hvis folk er tilfredse med holdet, så er det da fint. Der skal bare mere end 30 min. god fodbold til for mig. Nu har vi brugt hele 2017 på at spille katastrofalt. Spillet er ikke meget bedre end i 2016, men der kom vi i det mindste frem til chancer. Det, vi har set på det seneste, er så langt under Real Madrids værdighed, at det skriger til himlen. Og mens folk bliver ved med at snakke om Benzema, Isco, James, Ronaldo, osv., så glemmer man fuldstændig det forkromede overblik: Det er Zidane og hans manglende taktik, den er gal med. I går var der ingen gejst eller vilje i de første 60 min. Når ikke engang dét fungerer, og spillet samtidig er på serie 5 niveau, så bliver det svært at bevare optimismen. Zidane har ikke indført en spillestil, og samtidig forsøger han for alt i verden at undgå konfrontationer med BBC, hvilket giver dem fripas i genpres-situationer. Vores hold er simpelthen så udynamisk, og midtbanen aner ikke, hvad angrebet laver - og omvendt. Vores kæder hænger ikke sammen, og Casemiro hjælper bestemt ikke på det i øjeblikket. Vi er SÅ nemme at spille rundt omkring, og vi var jo egentlig bare vanvittig heldige, at der ikke stod 2-0 ved halvleg i går.

Er jeg pessimist? Ja, det er jeg nok. Jeg var dog en lykkelig mand i 2016, for selv om spillet ikke var godt, så blev der kæmpet for den hvide trøje, og vi formåede at komme frem til chancer og scoringer. Jeg synes, at vi er blegnet fuldstændig efter nytår, og derfor er jeg bange for, at mesterskabet er ved at løbe os af hænde. Det ændrer resultatet i går ikke på. Mit eneste håb er, at spillerne får et moralsk boost ovenpå de sidste 30 min. i går, men hvis jeg kender de 11 startere ret, så bruger vi de første 45 min. af næste kamp hjemme på Bernabeu, som vi har brugt så mange andre.. På absolut ingenting.


Jeg var selv helt helt nede i kulkælderen efter 2-0-målet, og jeg gik også væk fra skærmen et øjeblik for at komme væk. Det er sådan set ikke det, som jeg synes er citationsværdigt. Dét er til gengæld det faktum, at du tilskriver Barca mesterskabet halvvejs inde i en udekamp tre måneder før sidste spillerunde i en liga, hvor vi fører. Jeg skrev det før kampen, og jeg siger det igen: Jeg håber godt nok, at spillerne har en stærkere mentalitet end nogle brugere herinde (intet personangreb intended), for ellers så taber vi ganske rigtigt mesterskabet. Det gør vi ikke, hvis kampene ender som i går. DERFOR er det sgu sjovt at citere dig for det.

Noget andet er, at jeg er helt og aldeles enig i dine betragtninger omkring Zidanes efterhånden åbenlyse mangler.


Da jeg skrev, at vi kunne vinke farvel til mesterskabet, var det naturligvis med præmissen om, at ville tabe kampen ved 2-0. Jeg sad med vores og Barcas resterende kampprogram foran mig, og her er vi altså i særklasse dårligere stillet. Vi mangler både Celta og Bilbao ude. Sidstnævnte ender stort set altid med pointtab. Havde vi tabt i går, ville vi have været to point bagefter med flere svære udekampe forude. Derfor ville det i min optik være mere end almindelig svært at vinde ligaen. Jeg ved godt, at vi møder Barca på Bernabeu, men vi husker vist alle, hvordan det gik sidst der.
Jeg er måske mere negativt anlagt omkring Real, end mange af jer andre. Men jeg tror nu ikke på, at mange havde spået os nogle mesterskabschancer, hvis vi havde tabt i går. Men igen - det er nemt for folk at komme og sige bagefter ;-)

Jeg er glad for, at du er enig omkring Zidane - det lyder som om de fleste efterhånden kan se det.


Vi ville stadig mangle at spille en kamp, og hvis vi fik 3 point i den, ville vi have ført ligaen. Så at sige at der ikke var nogen der troede på, at mesterskabet stadig kunne vindes, giver da ikke meget mening. Teknisk set ville vi stadig være favoritter. I min optik har favoritten også stadig en chance for at vinde mesterskabet :)

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #50 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Optakt: Av, av, av
Jaaa, BBC er tilbage…

At have så statisk en midtbane og angreb kvæler holdets muligheder. Casemiro har ingen offensiv effekt, BBC er, som altid, utrolig uenergiske, ubevægelige og fantasiløse, og Modric og Kroos har ikke nok dynamik til at kompensere for det.

Ikke at noget af ovenstående er nyt for nogen, men det er jo uhyggeligt hvilken forskel det gør at have en bevægelig spiller, der gør sig spilbar i mellemrummet og kan rykke kæderne. Isco MÅ for satan da snart starte nogle kampe – om det så skal være i stedet for Kroos eller Modric.

Jeg er ofte på nakken af Benzema, men jeg undrer mig over at så mange alligevel retter deres vrede mod ham. For mig at se, var han den af de offensive spillere, der trods alt pressede mest, var mest bevægelig og deltog mest i spillet i den første times tid. Når det så også er sagt, så håber jeg virkelig at Morata snart får lov til at spille et par kampe i træk, så han kan vise sit værd. Det er utroligt som han alligevel præsterer på trods af hvor lidt snor og hvor lidt spilletid han reelt har fået.

Jeg undrer mig i langt højere grad over at ingen har nævnt noget om Bale. Jovist, han scorede det første mål, men derudover var han jo en saltstøtte kampen igennem. Pressede og arbejdede lige så lidt som Benzema og Cristiano, fejlplacerede simple afleveringer, ubevægelig og uden nogen form for offensivt aftryk.
Han skal selvfølgelig ikke have den helt store tur med riven, skadespausen taget i betragtning, men jeg forstår ikke at han har fået så meget spilletid i de sidste 2 så vigtige kampe. Dertil har han simpelthen ikke været nok klar, systemet/taktikken/holdsammensætningen ikke været passende og kampene været for svære.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #51 af Macon
Besvaret af Macon på emne Optakt: Av, av, av

Dios skrev: Nej, hvor jeg håber Dybala bliver købt i stedet for Benzema, da majoriteten herinde har råbt og skreget efter ham. Det i ofte glemmer er, at deres snit i involveret mål er stort set det samme. Skal vi så hører på jeres klynk igen igen over manglende mål?


Jeg håber at Dybala bliver købt, da han i mine øjne bliver den næste store stjerne, men tror ikke det hjælpe os det store vis han skal overtage fra benzema, ser ham mere overtager enten bale eller Ronaldos plads. Dog burde man også sælge benzema, og se på en anden på hans plads, han bliver heller ikke yngre, snart 30, er igang med 8 sæson for os. Tror virkelig han kunne trænge til ny luftforandring, samme kan siges om Ronaldo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce