For helvede mand!

7 år 3 uger siden #49 af Indkast
Besvaret af Indkast på emne For helvede mand!
Statestik kan vendes og drejes så det passer til ens holdninger.

I de seneste 4-5 kampe har jeg set at Real Madrid har været i undertal og overspillet på midtbanen. I det fremadrettet spil tager Kroos meget få løb fremad banen med bolden. De løb han så tager sker længere tilbage på banen, hvorfor det ikke er løb som giver store trusler til modstanderens forsvar. Spillet kommer mere fremad banen på midten når Modric og Kovacic er på, så måske man kunne prøve dem i stedet ved siden af Casemiro.

Hvert fald er Kovacics afleveringer bedre til at åbne et forsvar op end Kroos's afleveringer.

Kovacic har lavet to assist, hvor begge destruere hele forsvaret. Den ene var til Cristiano og den anden til Isco.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #50 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne For helvede mand!

Jonas skrev: Halvdelen af "modargumenterne" går på at hvis man mener at Kroos ikke spiller godt så har man ikke forstand på fodbold. Den slags udsagn fremmer ikke debatten og er unødvendige forsøg på at nedgøre andre med et andet synspunkt. Jeg vil gerne opfordre til at der bliver præsenteret saglige modargumenter i stedet (som nogle få har).

Angående statistikker vedrørende Kroos, så er problemet at han tager alle dødbolde. Hvorledes tæller disse ind i assists, key passes osv? Derudover viser statistikken ikke noget om positionering eller om hvor mange mål Kroos indirekte har haft en aktie i fordi han ikke har passet sine tilbageløb eller fordi han mere eller mindre tillader modstandere at gå forbi ham.

Mit indtryk er at de fleste key passes, assists osv kommer i forbindelse med hans dødbolde. Kritikken af ham går på hans bidrag til det åbne spil og hans dårlige defensive evner Derved vil jeg sætte tvivl ved om statistikken hjælper ham.


Hvad hvis jeg præsenterer dig for statistik, der påviser, at Kroos er bedre defensivt end Modric.... er det så pludselig kroaten, der er problemet?
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #51 af Indkast
Besvaret af Indkast på emne For helvede mand!
Du kan hvert fald præsentere statistik der viser at Benzema er bedre end Mariano. Kroos er på bænken i dag sammen med Marcelo og Carvajal.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #52 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne For helvede mand!
I din statistik var det defensive arbejde kun benævnt ved det gennemsnitlige antal tacklinger per kamp - Det defensive arbejde er uhyggeligt meget mere end det gennemsnitlige antal tacklinger per kamp. Tacklinger, interceptions, presspil, tilbageløb og vigtigst af alt positionering og beslutninger(muligvis mere). Hvis du smed Danilo ind i maskinrummet ville han nok også lave mange tacklinger men hans dårlige positionering, beslutninger og tilbageløb ville sandsynligvis koste meget mere - min pointe med Kroos er den samme.

For at være helt specifik: Dit spørgsmål besvarer sig selv; hvis du kan bevise at Kroos, mens vi har spillet skidt, har været bedre defensivt på alle parametre end Modric (eller hvem du ellers vil) så er det i hvert fald ikke Kroos der er problemet. I så fald vil aben ryge videre til en anden.. Det er dog tæt på umuligt at bevise den slags med statistik. Du kan påvise at en spiller er god/dårlig på bestemte parametre, men der er altid mange variable der skal tages med når statistik fortolkes. Fx. er der specielle forhold der gør sig gældende omkring spilleren (fx. tager han dødbolde)? Hvilke parametre er vigtigst for den position spilleren spiller på banen? Er der noget centralt der ikke står i statistikken( fx. en spiller kan lave 10 tacklinger per kamp men hvis han ligeledes giver 2 mål væk er det lige meget)? Hvem var modtsanderen og hvornår i forhold til hvornår spilleren har været god/dårlig samt hvor god en kamp spillede modstanderen? Osv osv..

Min pointe er at hvis statistik skal benyttes seriøst til at bedømme noget så komplekst som en spillers præstation så kræver det en dybdegående analyse og selv vha en sådan er det ikke sikkert man kan komme frem til et endeligt svar. Det er derfor vi har et debatforum. Hvis statistik gav svaret på alt kunne vi jo blot poste statistikkerne og droppe debatterne. Når det er sagt, hvis du kan bevise at Kroos spiller skide godt hele tiden så er der jo ingen tvivl om at problemet ikke ligger hos ham..
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, RJ

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #53 af LukasModrik19
Besvaret af LukasModrik19 på emne For helvede mand!
Mener I stadig Kroos er uundværlig?

"Hvis alle var lige så dårlige som mig, ville vi ligge nummer 20" - Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #54 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne For helvede mand!

LukasModrik19 skrev: Mener I stadig Kroos er uundværlig?


Meget kort svar: ja

Men eftersom ingen spiller er vigtigere end holdets samlede indsats, så vil du selvfølgelig også se kampe, hvor man selv uden Kroos kan spille godt. Der er mange hold i verden, der kan spille god fodbold, hvor Kroos ikke er på holdkortet ;)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #55 af Dios
Besvaret af Dios på emne For helvede mand!
Der er ingen spillere i truppen som er uundværlige. Ska vi ikke starte med det? Kampens resultat idag betyder jo heller ikke, at alle kampe vindes så overlegent uden Ronaldo eller Bale, men sammensætningen af start 11'eren udgør det endelige udfald, eller ihvertfald ofte.

En af mine største kampe igennem årene herinde har altid været, at man sagtens kan klarer sig uden Ronaldo på holdet. Senere er Bale kommet til, og her er det klart, at jeg selvfølgelig ønsker den svageste væk fra holdet, og her taber Bale alle dage til Ronaldo. Derfor har mit fokus også været mest på Bale, men Jaken skriver det flot hvad angår Bale og Real Madrid.

Det er ingen hemmelighed, at jeg elsker tekniske spillere. Kampen idag fortæller det samme som alle kampe uden statiske individuelister som Ronaldo og Bale. Kombinationerne går op i en højere enhed, der er decideret flow i spillet, og langt mere bevægelse på den sidste 1/3 del af banen. Nuvel, så redder Ronaldo os tit i slutminutterne, men hvad hvis man erstatter ham med spillere, som påvirker spillet, så holdet bliver det afgørende slutprodukt? Det samme gør sig gældende med Bale, og det går simpelthen bare ikke.
Første kamp uden Ronaldo og Bale, så blomstrer Benzema og er med i alle 4 mål. Jeg har skrevet om det så mange gange, og jeg tror simpelthen ikke det er en tilfældighed!
Benzema skal selvfølgelig ikke fredes, fordi han spiller en fremragende kamp, men det er en lettelse og se hans talent blomstre uden han hele tiden skal tænke på om Ronaldo slår ud med armene, fordi han ikke fik bolden. Godt nok fik Benzema intet ud af hans 2 driblinger ved baglinjen i starten af kampen (fantastisk forsvarspil), men hvor har man savnet ham tage chancen mod sin direkte modspiller, hvor han ikke prøver afleveringen til Ronaldo inden han overhovedet får bolden.

Det var klogt af Zidane at spille med Asensio, og det giver taktisk god mening ikke at spille med Isco, fordi Nacho startede. Asensio giver bredde, hurtighed og fin possession, hvor han oftest var alene på kanten. Isco havde højst sandsynlig ikke gjort det bedre, og selvom jeg var skuffet over ikke at se Isco, så tog Zidane det rigtige valg IMO! James spillede endelig godt, hvor Lucas igen gjorde det skidt.

Om vi snakker Kroos, Modric eller hvem vi snakker på den centrale, så synes jeg min pointe for nogle dage siden står klarest. Det er et kæmpe problem at spille med 2 8'ere når BBC starter oppe foran. Her skal der simpelthen en 10'er ind i stedet for enten Kroos eller Modric, men når hverken Bale eller Ronaldo spiller, så kan man godt spille med 2 8'ere, så længe der er noget kreativt oppe i angrebet, som Bale og Ronaldo aldrig bidrager med.

Jeg håber Zidane bliver sommer, men jeg håber vitterligt også, at han godt kan se den ikke går med både Ronaldo og Bale i angrebet. Der skal ske noget nyt, og det nyt må meget gerne hedde Hazard!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, Neye

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce