For helvede mand!

7 år 3 uger siden #37 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne For helvede mand!
Det er vel sagtens heller ikke defensivt, at Kroos skal excellere? Det er da håbløst at vurdere en spillers kunnen på de parametre, hvor spilleren nødvendigvis har sine mangler!

Kroos er et fremragende aktiv offensivt og måske en af verdens bedste midtbanespillere til at balancere spillet centralt på banen - det kan da slet ikke være til diskussion! Endvidere er han en dygtig presspiller - fandens overset hos mange - hvor resten fejler gang på gang.

At stemple Kroos som et problem, er blot et udtryk for manglende analyserende kompetencer. Længere er den bare ikke.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #38 af LukasModrik19
Besvaret af LukasModrik19 på emne For helvede mand!

Daniel skrev: Det er vel sagtens heller ikke defensivt, at Kroos skal excellere? Det er da håbløst at vurdere en spillers kunnen på de parametre, hvor spilleren nødvendigvis har sine mangler!

Kroos er et fremragende aktiv offensivt og måske en af verdens bedste midtbanespillere til at balancere spillet centralt på banen - det kan da slet ikke være til diskussion! Endvidere er han en dygtig presspiller - fandens overset hos mange - hvor resten fejler gang på gang.

At stemple Kroos som et problem, er blot et udtryk for manglende analyserende kompetencer. Længere er den bare ikke.

Så holder vi! Kroos god i presspillet? Hans tilfældige løb fremad er så sølle, at han bare skal droppe dem med det samme; skåne sig selv anstrengelsen og skåne os de sammenkrummede tæer.

Når man har en usynlig midtbane kan man selvfølgelig klandre trænerens taktiske oplæg, men man bør måske også kigge på de enkelt spillere. Bolden skal fremad og ikke ud til siden!

"Hvis alle var lige så dårlige som mig, ville vi ligge nummer 20" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #39 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne For helvede mand!
Som jeg bragte op i en anden tråd, så mener jeg at Kroos qua sin spillestil har sin andel i at det ikke spiller for holdet - Jeg mener simpelthen at han er fajlcastet til holdet. Defensivt er han gennemført elendig. Hans positionering er elendig og han går ind i tacklingerne som en tøs. De fleste defensive løb han laver ligner ren alibi og jeg rangere ham som den suverænt ringeste defensive spiller på vores midtbane. Det vil sige at hvis han skal fortjene sin plads på holdkortet så skal han i min optik gøre det offensivt - Det er der i princippet ikke noget galt i.. Fremad banen mener jeg han bidrager med det samme som Casemiro, bare bedre. Casemiro bidrager offensivt med korte afleveringer til siden samt sideskift. Kroos' primære bidrag er de samme, blot bedre. Kroos er mere boldsikker, hurtigere i sin boldomgang (ifht casemiro) og har en bedre afleveringsprocent (gæt). Mit problem med Kroos er dog at jeg ikke oplever ham bryde kæderne med sine afleveringer eller løb (han prøver nogle gange med løb men det er for langsomt). De hårde, flade afleveringer gennem kæderne, som Alonso var så god til, samt bolde i dybde, bidrager han ikke nok med i min optik. Netop afleveringer mellem kæderne mener jeg er helt centralt for at skabe fart i spillet og derigennem gøre vores angribere gode.

Det kan godt være Kroos er en af verdens bedste boldflyttere, men på et hold der ikke skal kvase en modstander med et statisk pres mener jeg bare ikke vi kan bruge det til så meget. Dertil mener jeg det er tilstrækkeligt med casemiros evner på området. Jeg så hellere at man flåede Kroos ud til fordel for Kovacic og lod Casemiro tage Kroos offensive spil. Casemiro gør allerde de samme ting, bare lidt ringere - men det er fint nok i min optik. Med kovacic - Casemiro - Modric på midten mener jeg vi er mere solide defensivt, mere dynamiske offensivt, bedre til at spille mellem kæderne og så har vi stadig Kroos' primære bidrag i form af korte og lange afleveringer til siden i form af Casemiro - indrømmet af lidt lavere kvalitet men det kan jeg personligt godt leve med.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #40 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne For helvede mand!

LukasModrik19 skrev:

Daniel skrev: Det er vel sagtens heller ikke defensivt, at Kroos skal excellere? Det er da håbløst at vurdere en spillers kunnen på de parametre, hvor spilleren nødvendigvis har sine mangler!

Kroos er et fremragende aktiv offensivt og måske en af verdens bedste midtbanespillere til at balancere spillet centralt på banen - det kan da slet ikke være til diskussion! Endvidere er han en dygtig presspiller - fandens overset hos mange - hvor resten fejler gang på gang.

At stemple Kroos som et problem, er blot et udtryk for manglende analyserende kompetencer. Længere er den bare ikke.

Så holder vi! Kroos god i presspillet? Hans tilfældige løb fremad er så sølle, at han bare skal droppe dem med det samme; skåne sig selv anstrengelsen og skåne os de sammenkrummede tæer.

Når man har en usynlig midtbane kan man selvfølgelig klandre trænerens taktiske oplæg, men man bør måske også kigge på de enkelt spillere. Bolden skal fremad og ikke ud til siden!

Jeg vil give dig ret i dine pointer omkring presspillet. Det bliver ikke sat skide godt op af Kroos når han banker alene frem og op på siden af angriberen. Det er dog også svært, når man befinder sig på et hold, hvor enkelte spillere mener, at de bestemt ikke skal deltage i et kollektivt pres.

Men hvorfor vil du have en midtbane, der udelukkende smadrer bolde fremad mod forsvarer, der oftest står nede i eget felt? Hvordan skal vi få strukket det andet forsvar ud og få skabt plads, hvis ikke bolden går til siden nogle gange?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #41 af LukasModrik19
Besvaret af LukasModrik19 på emne For helvede mand!

Brylle skrev:

LukasModrik19 skrev:

Daniel skrev: Det er vel sagtens heller ikke defensivt, at Kroos skal excellere? Det er da håbløst at vurdere en spillers kunnen på de parametre, hvor spilleren nødvendigvis har sine mangler!

Kroos er et fremragende aktiv offensivt og måske en af verdens bedste midtbanespillere til at balancere spillet centralt på banen - det kan da slet ikke være til diskussion! Endvidere er han en dygtig presspiller - fandens overset hos mange - hvor resten fejler gang på gang.

At stemple Kroos som et problem, er blot et udtryk for manglende analyserende kompetencer. Længere er den bare ikke.

Så holder vi! Kroos god i presspillet? Hans tilfældige løb fremad er så sølle, at han bare skal droppe dem med det samme; skåne sig selv anstrengelsen og skåne os de sammenkrummede tæer.

Når man har en usynlig midtbane kan man selvfølgelig klandre trænerens taktiske oplæg, men man bør måske også kigge på de enkelt spillere. Bolden skal fremad og ikke ud til siden!

Jeg vil give dig ret i dine pointer omkring presspillet. Det bliver ikke sat skide godt op af Kroos når han banker alene frem og op på siden af angriberen. Det er dog også svært, når man befinder sig på et hold, hvor enkelte spillere mener, at de bestemt ikke skal deltage i et kollektivt pres.

Men hvorfor vil du have en midtbane, der udelukkende smadrer bolde fremad mod forsvarer, der oftest står nede i eget felt? Hvordan skal vi få strukket det andet forsvar ud og få skabt plads, hvis ikke bolden går til siden nogle gange?


Du hast mir misforstået. Jeg bifalder ikke at vi smadrer kugler fremad. Vi skal skam spille bolden fremefter. Spille, ikke losse. Jeg mener, at de mange højdere til kanterne er et udtryk for at vi netop ikke formår at strikke forsvarerne op og derfor ender med at forlade os på fløjspillerne evner til at kunne skabe plads til et indlæg. Der må være en bedre løsning.

"Hvis alle var lige så dårlige som mig, ville vi ligge nummer 20" - Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #42 af Steen
Besvaret af Steen på emne For helvede mand!

LukasModrik19 skrev:

Daniel skrev: Det er vel sagtens heller ikke defensivt, at Kroos skal excellere? Det er da håbløst at vurdere en spillers kunnen på de parametre, hvor spilleren nødvendigvis har sine mangler!

Kroos er et fremragende aktiv offensivt og måske en af verdens bedste midtbanespillere til at balancere spillet centralt på banen - det kan da slet ikke være til diskussion! Endvidere er han en dygtig presspiller - fandens overset hos mange - hvor resten fejler gang på gang.

At stemple Kroos som et problem, er blot et udtryk for manglende analyserende kompetencer. Længere er den bare ikke.

Så holder vi! Kroos god i presspillet? Hans tilfældige løb fremad er så sølle, at han bare skal droppe dem med det samme; skåne sig selv anstrengelsen og skåne os de sammenkrummede tæer.

Når man har en usynlig midtbane kan man selvfølgelig klandre trænerens taktiske oplæg, men man bør måske også kigge på de enkelt spillere. Bolden skal fremad og ikke ud til siden!


Kroos er en af de få i truppen, som ved hvordan man skal presse. Se videoen i dette link. Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration

Det eneste som er sølle, er dit brugernavn.
Sidste redigering: 7 år 3 uger siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #43 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne For helvede mand!
Kroos deler vandene. Han er en boldflytter, men ligesom Casemiros defensive evner, Ronaldos målnæse og Casilla's feberredninger(i mindre grad i hans sidste periode), er det først noget man opdager, når de mangler. Kroos er en vigtig brik på holdet, hvis vi ønsker at være boldbesiddende. Det er altid ham, der er fri, når Marcelo, forsvaret eller andre spillere er pressede, hvorefter han spiller den ud af presset. Han er ikke god i sig selv, men han gør gode spillere bedre, bl.a. ved at de ikke mister bolden og ser dårlige ud, for de kan jo spille ham. Kroos har derudover et godt spark, når han kommer på anden-boldene, og han har vel scoret 2 vigtige mål i denne sæson med en følt inderside til sin højre stolpe langs jorden. Derudover er han, som sagt, vigtig på dødbolde. Defensivt har han sine mangler, men især kun Casemiro og Kovacic kan vel egentlig være tilfredse med sine defensive evner.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #44 af IL Capitano
Besvaret af IL Capitano på emne For helvede mand!

Dios skrev: Når først man mener Kroos er problemet, så er der for alvor problemer i Real Madrid!


Enig, hvis man mener Kroos er problemet, så har man bare ikke forstand på fodbold.. Længere er den ikke.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #45 af Indkast
Besvaret af Indkast på emne For helvede mand!

IL Capitano skrev:

Dios skrev: Når først man mener Kroos er problemet, så er der for alvor problemer i Real Madrid!


Enig, hvis man mener Kroos er problemet, så har man bare ikke forstand på fodbold.. Længere er den ikke.


Ellers også har man, flere folk har stemt på de skyldige i real madrids krise hvor Benema, Zidane, Kroos, Navas og Ramos bliver udpeget. Mange af dem siger at Kroos ikke er i form og spillemæssigt så giver han altså intet fremadrettet. Det gør Kovacic i stedet
Følgende bruger(e) sagde tak: RJ

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #46 af LukasModrik19
Besvaret af LukasModrik19 på emne For helvede mand!

Kratmus skrev: Kroos deler vandene. Han er en boldflytter, men ligesom Casemiros defensive evner, Ronaldos målnæse og Casilla's feberredninger(i mindre grad i hans sidste periode), er det først noget man opdager, når de mangler. Kroos er en vigtig brik på holdet, hvis vi ønsker at være boldbesiddende. Det er altid ham, der er fri, når Marcelo, forsvaret eller andre spillere er pressede, hvorefter han spiller den ud af presset. Han er ikke god i sig selv, men han gør gode spillere bedre, bl.a. ved at de ikke mister bolden og ser dårlige ud, for de kan jo spille ham. Kroos har derudover et godt spark, når han kommer på anden-boldene, og han har vel scoret 2 vigtige mål i denne sæson med en følt inderside til sin højre stolpe langs jorden. Derudover er han, som sagt, vigtig på dødbolde. Defensivt har han sine mangler, men især kun Casemiro og Kovacic kan vel egentlig være tilfredse med sine defensive evner.


Men vi mister jo bolden alligevel!
Hvis Kroos er til for at lade os holde på bolden, så har han mister sit formål med tilværelsen. Hvis Kroos aflastede de andre spillere presset, hvorfor ser de sig så alligevel nødsaget til at slå lange højdestikninger til en angriber, der ikke engang var i færd med at løbe?


Ps. Krops er naturligvis en dygtig spiller men bænken skal jo bruges.

"Hvis alle var lige så dårlige som mig, ville vi ligge nummer 20" - Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #47 af Steen
Besvaret af Steen på emne For helvede mand!
Ak ja.. Kroos' problem er måske, at han ikke ''dabber'' som Pogba, eller noget i den dur. Det er DYBT useriøst at mene, at Kroos, verdens bedste CM, ikke er god nok/problemet. Hvis man mener dette, så har man altså ikke forstand på fodbold..

Statistik fra Squawka, som beviser dette:

imgur.com/a/lwxC7
Sidste redigering: 7 år 3 uger siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #48 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne For helvede mand!
Halvdelen af "modargumenterne" går på at hvis man mener at Kroos ikke spiller godt så har man ikke forstand på fodbold. Den slags udsagn fremmer ikke debatten og er unødvendige forsøg på at nedgøre andre med et andet synspunkt. Jeg vil gerne opfordre til at der bliver præsenteret saglige modargumenter i stedet (som nogle få har).

Angående statistikker vedrørende Kroos, så er problemet at han tager alle dødbolde. Hvorledes tæller disse ind i assists, key passes osv? Derudover viser statistikken ikke noget om positionering eller om hvor mange mål Kroos indirekte har haft en aktie i fordi han ikke har passet sine tilbageløb eller fordi han mere eller mindre tillader modstandere at gå forbi ham.

Mit indtryk er at de fleste key passes, assists osv kommer i forbindelse med hans dødbolde. Kritikken af ham går på hans bidrag til det åbne spil og hans dårlige defensive evner Derved vil jeg sætte tvivl ved om statistikken hjælper ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: RJ, Indkast

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce