Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 1 uge siden #1

Real Madrid logo

Ifølge catalonske Sport er Monchi meget tæt på at blive ny sportsdirektør i Real Madrid.

Samtalerne mellem Monchi og Florentino Pérez går over al forventning og Monchi skal have givet Real Madrid-præsidenten sit ja til at tage den nye stilling i den spanske hovedstad.

Florentino Pérez mangler dog Sevillas samtykke til, at Monchi kan forlade klubben og starte på sin nye udfordring og alt afhænger således af andalusernes vilje til at slippe den populære og særdeles succesfulde sportsdirektør, som dog sidste sommer var tæt på at skifte til AS Roma.

I Florentino Pérez´ anden periode som præsident har Real Madrid ikke haft en decideret sportsdirektør, som har stået for at forme og udvikle truppen. Det er i stedet sket i et samspil mellem den pågældende træner, de sportslige rådgivere og talentspejdere, samt naturligvis Florentino Pérez og José Ángel Sánchez.

Florentino Pérez skal dog have et ønske om at tilføre den sportslige ledelse en ny vinkel og her betragter man Monchi som det perfekte valg.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 1 uge siden #2

Vigtigt! Endelig en med fodbold forstand, der får ansvaret af transfers.

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 1 uge siden #3

Det begynder sgu lidt at dufte af, at det her faktisk kan ske.
Det ville godt nok vaere noget af et skridt i den rigtige retning i forhold til at vaere i stand til at bygge en homogen trup.

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 1 uge siden #4

• RJ
  • RJ's profilbillede
  • Guld bruger
Det er rigtig positivt. Det helt store spørgsmål er dog stadig, hvor meget Florentino fortsat vil blande sig.

Hvis han bare kan sidde på tronen og bevillige midler, når Monchi, Zidane og José Ángel Sánchez kommer med deres forslag, så kan det blive virkelig positivt.

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 1 uge siden #5

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg er fan af Monchi, og den retning klubben bevæger sig i med anskaffelse af en sportsdirektør. Jeg tvivler dog på, at Monchi har indflydelse på den nuværende trup, og det er jo stadig det største problem.
Jeg synes egentlig klubben har købt rigtig godt ind, og faktisk mener jeg kun at Bale kan kategoriseres som et "fejlkøb" forstået på den måde, at han ikke passer ind i den måde Real Madrid oftest spiller på. Vi har ingen identitet på banen, men fælles for vores spil kamp efter kamp er, at vi har bolden mest. Bale er klasse når vi pakker os, men her findes spillere som er gode med bolden, uden bolden, i små rum og når pladsen er der. F.eks. vis Hazard :)

Ellers synes jeg faktisk vi har været fremragende på markedet igennem årene. Selvfølgelig er der store fejl så som Coentrao og Danilo, men langt størstedelen af vores indkøb synes jeg giver god mening. Seneste eksempel synes jeg er Kovacic. Han gav ikke god mening for mange til at starte med, men han viser jo sine kvaliteter frem nu, og spørg i mig, så er han også den bedst præsterende midtbanespiller denne sæson sammen med Isco.

Jeg håber der bliver købt solidt ind på målmandsposten, venstreback positionen og på de 3 forreste positioner. Marcelo skal have noget seriøs konkurrence, så ingen alarm hvis en spiller som Alaba blev hentet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 1 uge siden #6

Dios skrev:
Jeg er fan af Monchi, og den retning klubben bevæger sig i med anskaffelse af en sportsdirektør. Jeg tvivler dog på, at Monchi har indflydelse på den nuværende trup, og det er jo stadig det største problem.
Jeg synes egentlig klubben har købt rigtig godt ind, og faktisk mener jeg kun at Bale kan kategoriseres som et "fejlkøb" forstået på den måde, at han ikke passer ind i den måde Real Madrid oftest spiller på. Vi har ingen identitet på banen, men fælles for vores spil kamp efter kamp er, at vi har bolden mest. Bale er klasse når vi pakker os, men her findes spillere som er gode med bolden, uden bolden, i små rum og når pladsen er der. F.eks. vis Hazard :)

Ellers synes jeg faktisk vi har været fremragende på markedet igennem årene. Selvfølgelig er der store fejl så som Coentrao og Danilo, men langt størstedelen af vores indkøb synes jeg giver god mening. Seneste eksempel synes jeg er Kovacic. Han gav ikke god mening for mange til at starte med, men han viser jo sine kvaliteter frem nu, og spørg i mig, så er han også den bedst præsterende midtbanespiller denne sæson sammen med Isco.

Jeg håber der bliver købt solidt ind på målmandsposten, venstreback positionen og på de 3 forreste positioner. Marcelo skal have noget seriøs konkurrence, så ingen alarm hvis en spiller som Alaba blev hentet.

Isco som bedst præsterende midtbanespiller? Come on.... I 8/10 kampe skaber han ingenting, ud over at tage en masse berøringer for derefter at spille bolden sidelæns eller miste bolden. Når han rammer dagen, er han en af verdens bedste midtbanespillere - det gør han bare ikke særlig ofte, desværre.

At kalde Isco "den bedst præsterende" midtbanespiller i denne sæson er en joke, hvis man spørger mig. Hans gode kampe i denne sæson kan tælles på én hånd.

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 1 uge siden #7

• Daniel
  • Daniel's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg er absolut enig i din overordnede pointe, Dios.

Real Madrid har nemlig købt godt ind de senere år. Ja, vel sagtens de seneste 7 år. Faktisk overraskende godt, når man tænker på, at det er Perez, som hovedsageligt har styret løjerne:

09/10: Ronaldo, Kaká(?), Xabi Alonso, Benzema, Grande Arbeloa
10/11: Di María, Özil, Khedira, Carvalho - smart køb.
11/12: Varane, José Callejón, Coentrão - syntes han havde nogle fine kompetencer i sin tid.
12/13: Diego Lopez, Modric, Essien - smart køb.
13/14: Bale, Isco, Carvajal, Casemiro - endvidere rykkede Morata, Jesé, Nacho og Denis permanent op på førsteholdet.
14/15: Kroos, James, Navas, Chicharito - en spiller jeg mener, at man skulle have købt permanent.
15/16: Lucas V., Asensio, Kovacic
16/17: Morata retur!

Der er købt flere de forskellige år, men har listet dem, jeg mener, har udmærket sig mest. Jeg sidder på alle måder tilbage med en følelse af, at Real Madrid og specielt Mourinho og Ancelotti ikke har forvaltet alt det talent klubben har været i besiddelse af de senere år; derfor det manglende sølvtøj i liga-sammenhæng. Om Monchi kan lave om på det. Ja, det tvivler jeg på. Men vil lade tvivlen komme ham til gode, HVIS han bliver ansat.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 1 uge siden #8

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Halamadrid1411 skrev:
Isco som bedst præsterende midtbanespiller? Come on.... I 8/10 kampe skaber han ingenting, ud over at tage en masse berøringer for derefter at spille bolden sidelæns eller miste bolden. Når han rammer dagen, er han en af verdens bedste midtbanespillere - det gør han bare ikke særlig ofte, desværre.

At kalde Isco "den bedst præsterende" midtbanespiller i denne sæson er en joke, hvis man spørger mig. Hans gode kampe i denne sæson kan tælles på én hånd.

Prøv og kig på hans stats engang, og sammenlign dem med Kroos og Modric. Han er den midtbanespiller som er involveret i flest mål af de nævnte midtbanespillere, og det er gjort på færrest minutter. Det var for dig. For mig handler det om præstationen på banen, og om indsatsen er godkendt eller ej. Du kan ikke måle spillerens værdi på holdet bare ved at kigge på de kolde stats. Den bevægelse og ro på bolden Isco bringer giver et langt bedre flow i spillet end uden ham. Spillet bliver spillet på den rigtige måde fra forsvar og op når Isco er med. Han er den eneste som lægger sig i mellemrummet, og det skaber kaos.
Der var mange som mente Isco skuffede imod Betis, men man har også til vane at negligere oplæggeren fuldstændig. Havde Ronaldo været skarpere, så havde Isco fået 2 flotte assist, og det er da at skabe noget, men det har man til vane at glemme, eller se bort fra, blot fordi man ikke selv er målscorer.

Nogle gange er afleveringen til siden langt bedre for holdet end Di María's altid prøvende guldbolde. Det sætter jeg ihvertfald meget pris på.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 5 dage siden #9

• Indkast
  • Indkast's profilbillede
  • Senior bruger
Tænker at Monchi kan hjælpe med at spotte talenterne uden i verden, for det er vi da stadig ikke ret gode til. Mbappe smuttede ud af vores fingre, Neymar også

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 5 dage siden #10

• BBB
  • BBB's profilbillede
  • Platin bruger
Indkast skrev:
Tænker at Monchi kan hjælpe med at spotte talenterne uden i verden, for det er vi da stadig ikke ret gode til. Mbappe smuttede ud af vores fingre, Neymar også

Prøvede Zidane ikke at hente Mbappe i 2015? Eller var det en anden spiller?
Skal vi ikke snart have Dios fjernet igen?!

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 4 dage siden #11

• Daniel
  • Daniel's profilbillede
  • Platin bruger
Real Madrid har et forrygende rekrutteringsprogram. Det er dybt useriøst at mene, at Los Blancos ikke er dygtige nok til at spotte talenterne i den store vide verden.

Neymar prioriterede anderledes. Nej vent, Real Madrid prioriterede anderledes. Mbappe er vel sagtens netop - qua sine kun 18 år - et kæmpetalent, og lur mig om ikke han er at finde i Real Madrid før eller siden. Udviklingsmæssigt gjorde han klogt i at blive i Monaco, da Zidane første gang spurgte på ham - det høster Mbappe frugterne af nu.

Og så skal man ikke glemme Varane. Det var fandeme godt set. Ja, godt spottet vel sagtens!?!

Sport: Monchi har givet Real Madrid sit ja 1 måned 4 dage siden #12

• RJ
  • RJ's profilbillede
  • Guld bruger
Er Varane ikke Mous opfindelse?

Uanset hvad er en sportsdirektør en god ide. Monchi vil kunne være behjælpelig med en fastlagt indkøbs-strategi, hvor man ikke bare køber efter lyst og slutrunder. Jeg synes det er fint, at man har købt mange unge talenter de seneste år. Om vi høster frugterne af det, vil tiden vise. Men til vores startende 11, vil en sportsdirekør give god mening.
  • Side:
  • 1
  • 2
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.