AS: Real Madrid vil sprænge banken for Mbappé

7 år 3 dage siden #13 af Sahinovic

Dios skrev:

Sahinovic skrev: Jeg er godt nok uenig, Bale har næsten i hver kamp fået pladsen til at udfordre og bruge sin hurtighed, men gang på gang ser vi ham søge mod venstre for så efterfølgende at slå et indlæg med sit højre ben, og vi ved jo alle sammen godt hvordan det plejer at ende. Én gang, forsøgte han at søge ind mod midten imod Athletic Bilbao, og det havde han succes med eftersom han fik sparket på kassen.

Man får pladsen til at udfordre i La Liga, spørgsmålet er så om man kan udnytte dette, medmindre i mener at man skal have en halv bane længde før der overhovedet kan være tale om plads.


Sammenlignet med den engelske liga, hvor Bale var altdominerende, så er der ingen plads i Spanien at spille på!

Prøv og se den mængde plads Bale kan bevæge sig på uden modstandere omkring ham. Det er hans fremragende mål imod Sunderland. Den mængde udækket bane ser du kun i England, hvor de stort set aldrig praktisere dobbeltdækning, som er kendetegnet for forsvarspil i Spanien.

Scholes havde nogle fremragende ord på, hvorfor de spanske hold var så dominerende, og specielt imod de engelske hold. Det var simpelthen pladsen at spille på. i England er det ofte indianerbold, hvor spillet foregår i et hjernedødt højt tempo, men det er frem og tilbage, hvor det i Spanien er langt mere kontrolleret med dobbeltdækninger fra midtbane og ned, hvis det krævede det.
Han talte om det sidste sæson, da vi mødte City, og han gav det grunden til, at City ligner et amatør hold hvergang de mødte Real og Barca.


Jeg har heller aldrig sagt at pladsen var lige så stor som i England, det jeg siger er, at der stadig er plads i La Liga til f.eks. at kunne score et mål som det mod Sunderland (hvor han selv skaber pladsen), og det har vi set utallige af situationer på, senest mod Athletic Bilbao. Forskellen i Bales spil fra Tottenham til Real Madrid er simpelthen, at han nærmest altid valgte at trække ind mod målet og få fyret af da han spillede for Tottenham, det var jo hans største force og netop derfor vi købte ham, men i Real Madrid har han så i de fleste tilfælde 'valgt' at trække mod venstre, for så at slå et indlæg med sit højre ben, og det er jo en af hans svage forcer.

Eksemplet mod Athletic Bilbao, hvor der netop er plads, og hvor han vælger at trække ind og fyre af (eneste gode aktion i kampen fra ham).

Bale lider i Real Madrid fordi han skal tage hensyn til Ronaldo, han har ikke den frihed som han havde i Tottenham, og det har en afgørende rolle for en spillertype som ham.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 7 år 3 dage siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 dage siden #14 af Dios
Sahinovic skrev:

Jeg har heller aldrig sagt at pladsen var lige så stor som i England, det jeg siger er, at der stadig er plads i La Liga til f.eks. at kunne score et mål som det mod Sunderland (hvor han selv skaber pladsen), og det har vi set utallige af situationer på, senest mod Athletic Bilbao. Forskellen i Bales spil fra Tottenham til Real Madrid er simpelthen, at han nærmest altid valgte at trække ind mod målet og få fyret af da han spillede for Tottenham, det var jo hans største force og netop derfor vi købte ham, men i Real Madrid har han så i de fleste tilfælde 'valgt' at trække mod venstre, for så at slå et indlæg med sit højre ben, og det er jo en af hans svage forcer.

Eksemplet mod Athletic Bilbao, hvor der netop er plads, og hvor han vælger at trække ind og fyre af (eneste gode aktion i kampen fra ham).

Bale lider i Real Madrid fordi han skal tage hensyn til Ronaldo, han har ikke den frihed som han havde i Tottenham, og det har en afgørende rolle for en spillertype som ham.


Jeg er faktisk stadig meget uenig i, at der er meget plads at spille på i Spanien. Netop eksemplet med Bilbao er lidt tyndt, da hans afslutning kommer efter et kontraangreb.
Bale kan ikke trække ind centralt, og komme i en farlig situation uden at spille bolden i etableret spil, fordi der enten er dobbeltdækning, eller meget trafikeret inde centralt. Den plads som Bale skal bruge, som der var masser af i England som gør ham farlig, den plads er der simpelthen bare ikke i Spanien, og det ændre Ronaldo simpelthen bare ikke på.
Som jeg har skrevet tidligere, så nægter jeg simpelthen at tro på, at Zidane har givet Bale (som den eneste vel at mærke) så stramme instruktioner, så han ikke må søge andre steder end netop den højrekant.

Jeg kaldte den kæmpe problematik med Bale før hans køb, og den er der stadig. Han har enorme problemer med at indvie sit potentiale, fordi hans spil bliver så begrænset af den smule plads han får tildelt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce