Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Valgår er Galáctico-år

Valgår er Galáctico-år 1 måned 1 uge siden #1

Figo Perez

Valgår 2000: Luis Figo.

Valgår 2004: Michael Owen.

Valgår 2009: Cristiano Ronaldo.

Valgår 2013: Gareth Bale.

Valgår 2017: ?

Ja, traditionen foreskriver, at Florentino Pérez finder det store checkhæfte frem og henter en af de store stjerner og i spansk presse spekuleres der da også på livet løs over, hvem det mon bliver. Og kommer der flere indkøb til en i forvejen stærk trup?

I sommeren 2000 indfriede Florentino Pérez sit valgløfte om at hente Luis Figo i Barcelona for frikøbsklausulen på 60 millioner €, men samtidig kom også spillere som Flavio Conceicao (Deportivo, 24 millioner €), Makelele (Celta, 15 millioner €), Munitis (Racing Santander, 14 millioner €), César (Valladolid, 7 millioner €), Solari (Atlético Madrid, 5 millioner €) og Celades (Celta på en fri transfer).

Fire år senere fik Florentino Pérez en regulær jordskreds-sejr, da Lorenzo Sanz og Arturo Baldasano blev sat til vægs. Florentino Pérez kvitterede for genvalget ved at fyre Jorge Valdano og ansætte Emilio Butragueño, mens José Camacho blev udnævnt som ny træner for blandt andre Michael Owen (Liverpool, 12 millioner €), Jonathan Woodgate (Newcastle, 20 millioner €) og Walter Samuel (AS Roma, 25 millioner €), som blev hentet denne sommer.

Florentino Pérez trådte tilbage to år senere, men vendte tilbage i 2009 i et valg uden modkandidater, men med sig havde han Cristiano Ronaldo, som blev hentet i Manchester United for 96 millioner €. Denne sommer kom også Kaká (Milan, 65 millioner €), Benzema (35 millioner €), Xabi Alonso (30 millioner €), Raúl Albiol (Valencia 15 millioner €) og samtidig betalte man 4 millioner € til Getafe og til Liverpool for at hente henholdsvis Granero og Arbeloa hjem.

Og endelig i 2013 hentede han Gareth Bale (Tottenham 91 millioner €), Isco (Málaga, 30 millioner €), Illarramendi (Real Sociedad, 32 millioner €) og Carvajal (Leverkusen, 6½ millioner €). Samtidig blev José Mourinho afløst af Carlo Ancelotti.

Og så er vi fremme ved 2017. Det ligger ret fast, at Zinedine Zidane fortsætter. Men hvem bliver hentet til klubben?

Hazard? Dybala? De Gea? Mbappé? Eller en helt femte?

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Valgår er Galáctico-år 1 måned 1 uge siden #2

• Mathiaska
  • Mathiaska's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg håber og tror på et galactico køb. Personligt smager De Gea ikke sådan i min mund til sammenligning med Hazard/Dybala, men mon ikke én af de 3 ender i Madrid til sommer.

Jeg tror på ingen måde på at Mbappé bliver hentet til sommer og i mine øjne vil det være en hån mod Beckham, Figo, Zidane og hvem har vi, at sætte ham i samme bås som "galactico". Prisen kan være højere nuvel, men meget mere spiller ind for at opnå den specielle status, galactico-titlen medfører i min bog.

Jeg synes i øvrigt sagtens man kan retfærdiggøre en galactico signing. Siden købet af Bale har klubben taget nogle skridt i en retning jeg rigtig kan godt kan lide, nemlig med - i nogen grad - fokus på egn avl og spanskhed. Jeg synes vi er klar til at lægge endnu et lag på!
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden af Mathiaska.

Valgår er Galáctico-år 1 måned 1 uge siden #3

• Salix7
  • Salix7's profilbillede
  • Ekspert bruger
  • Hala Madrid!
Jeg synes det kunne være skønt at se en ny formation, da 4-3-3 lader til at være langt fra dem bedste til vores hold. En ændring kræver dog nok, at man skipper en eller måske to af vores front trio afsted - personligt ser jeg gerne Bale blive sendt til United eller en hvilken som helst anden klub, der er dum nok til at smide 1mia efter en kronisk skadet spiller, som kun præsterer i meget få kampe pr. sæson.
Jeg synes vores formation under Mourinho var virkelig god (4-2-3-1), men den kan blive endnu bedre, hvis de 4 offensive også bidrager meget defensivt i form af højt og hårdt genpres, når bolden mistes.

Spillerne til en 4-2-3-1 kunne fx være:
De Gea
Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo
Casemiro - Kroos
James - Isco - Vázquez
Ronaldo

Bænk: Casilla, Yáñez, Nacho, Vallejo (hentes hjem), 2 nye backs (gerne unge spanske talenter), Modric, Asensio, Kovacic, Marcos Llorente, Nyt ungt spansk midtbane talent, Morata & Mariano/Nyt ungt spansk talent (Måske Jesé)

Ud: Navas, Pepe, Danilo, Coentrão, Benzema, Bale

Jeg ser ikke den store grund til ret mange andre ændringer, for at vi har en super god, dynamisk og knivskarp trup - hvilket kan skabes uden at sprænge banken.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden af Salix7.

Valgår er Galáctico-år 1 måned 6 dage siden #4

• Daniel
  • Daniel's profilbillede
  • Platin bruger
Der kommer til at ske ting og sager til sommer, også selvom Perez allerede på forhånd har vundet præsident-valget. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet med alle de rygter, der allerede florerer, om end rygter per definition altid skal tages med et gran salt.

Der kommer en målmand, som falder ind under galactico-kategorien; De Gea og Courtois er de oplagte, og vel sagtens også de eneste realistiske målmænd på markedet i denne kategori.
Der kommer en venstreback, som kommer til at følge den spanske tendens de senere år - han skal agere backup for Marcelo.
Der kommer utvivlsomt mindst én offensiv spiller, som falder ind under galactico-kategorien. Hazard og Dybala bliver jævnligt hevet frem som top-prioriteterne i de internationale medier.

Så kommer Real Madrid også til at lave den "sædvanlige" med at hente spillere hjem - Vallejo og Marco Llorente og måske Diego Llorente kommer til at styrke truppens bredde defensivt på denne front.

Jeg håber langt mere på Hazard og Dybala, eller bare én af dem, end eksempelvis Mbappe - han er slet ikke en galactico og er ikke en spiller, der her og nu kan løfte Real Madrid yderligere. Det kan de to førstnævnte!

Og det lugter også lidt af, at Real Madrid har droppet interessen i Aubameyang - det er vel sagtens kun ham selv, der puster liv i det rygte fra tid til anden med en udtalelse i medierne, der kan dreje fremtiden mod den spanske hovedstad?

Det bliver fandens spændende denne sommer. Vi har en rigtig stærk trup, men synes også, at denne sæson har vist, at der er plads til forbedringer på visse positioner.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios, Fondo_Sur

Valgår er Galáctico-år 1 måned 6 dage siden #5

• Steen
  • Steen's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg forudser et frygteligt transfervindue. Vi henter verdens mest overvurderede spiller, nemlig Mbappe. Han bliver efterfulgt af en reserve venstreback og så får vi Marcos Llorente og Jesus Vallejo tilbage fra lån. Baseret på de tidlige rygter fra spanske medier, finder jeg ikke dette usandsynligt.

Drømmescenariet: Vi henter De Gea og Hazard/Dybala. Hvis Ronaldo vil fortsætte med at spille ''falsk kant'', så Dybala. Hvis han er fornuftig og vil ind og spille centralt, så Hazard.
Følgende bruger(e) har sagt tak: asp3200

Valgår er Galáctico-år 1 måned 6 dage siden #6

• RJ
  • RJ's profilbillede
  • Guld bruger
Steen skrev:
Jeg forudser et frygteligt transfervindue. Vi henter verdens mest overvurderede spiller, nemlig Mbappe. Han bliver efterfulgt af en reserve venstreback og så får vi Marcos Llorente og Jesus Vallejo tilbage fra lån. Baseret på de tidlige rygter fra spanske medier, finder jeg ikke dette usandsynligt.

Drømmescenariet: Vi henter De Gea og Hazard/Dybala. Hvis Ronaldo vil fortsætte med at spille ''falsk kant'', så Dybala. Hvis han er fornuftig og vil ind og spille centralt, så Hazard.

"Hvis Ronaldo vil"? Han skal slet ikke have buddet, han er direkte katastrofal derude.. Hazard er et must uanset hvad. Ronaldo ser jeg virkelig gerne skippet videre til sommer.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios

Valgår er Galáctico-år 1 måned 6 dage siden #7

• Fondo_Sur
  • Fondo_Sur's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg hælder generelt også mere til at hente mere erfarne spillere.

Offensiven har dog brug for et ungdommeligt pust og uforudsigelighed på et tidspunkt. Mbappé ville være en rigtig fin tilføjelse, som muligvis kan blomstre sig helt op som værende en af de største, men ja, jeg mener også at det er forhastet og dumt at bruge 110 mil € eller lign. på en 18 årig. Mbappés kontrakt skal langsomt løbe ud mens man ser ham an over længere tid.

Drømmescenariet for mig ift. drømmetransfers: De Gea og Hazard. De passer sku' ret godt ind.
Noble y bélico adalid,
caballero del honor.
Sidste redigering: 1 måned 6 dage siden af Fondo_Sur.

Valgår er Galáctico-år 1 måned 6 dage siden #8

• Steen
  • Steen's profilbillede
  • Platin bruger
RJ skrev:
Steen skrev:

"Hvis Ronaldo vil"? Han skal slet ikke have buddet, han er direkte katastrofal derude.. Hazard er et must uanset hvad. Ronaldo ser jeg virkelig gerne skippet videre til sommer.

Så længe Zidane er træneren så bestemmer Ronaldo selv hvor han vil spille. Så ja, ''hvis Ronaldo vil''.
Jeg ser også helst at han bliver solgt, men det kan vi hurtigt blive enige om ikke sker.
Sidste redigering: 1 måned 6 dage siden af Steen.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Sahinovic

Valgår er Galáctico-år 1 måned 6 dage siden #9

• Mathiaska
  • Mathiaska's profilbillede
  • Platin bruger
Hvad mener folket chancen er for, at enten Bale, Benzema eller Ronaldo forlader klubben til sommer? Jeg ser det ikke ske. Overhovedet. Og hvordan skal Dybala/Hazard/Mbappé så lige klemmes ind? Det må blive på bekostning af Asensio/Lucas/James/Isco/Morata - og så er der stadig ikke plads i startelleveren med Zidanes forgabelse i BBC.

At Dybala/Hazard så hentes ind for at spille bag BBC - altså på 10'eren - kommer jo heller ikke til at ske, eftersom hverken Isco eller James kan spille sig på holdet hér - og de er trods alt mere end kompetente.

Selv hvis James som den eneste skifter er der reelt set stadig ikke plads til én af de tre, med Isco, Kovasic, Asensio og Lucas in mente. Hvordan skal det gå op?? Vil Perez virkelig lade de spanske talenter gå - når nu stilen er lagt som den er?

Valgår er Galáctico-år 1 måned 6 dage siden #10

• Zyconith
  • Zyconith's profilbillede
  • Platin bruger
Mathiaska skrev:
Hvad mener folket chancen er for, at enten Bale, Benzema eller Ronaldo forlader klubben til sommer? Jeg ser det ikke ske. Overhovedet. Og hvordan skal Dybala/Hazard/Mbappé så lige klemmes ind? Det må blive på bekostning af Asensio/Lucas/James/Isco/Morata - og så er der stadig ikke plads i startelleveren med Zidanes forgabelse i BBC.

At Dybala/Hazard så hentes ind for at spille bag BBC - altså på 10'eren - kommer jo heller ikke til at ske, eftersom hverken Isco eller James kan spille sig på holdet hér - og de er trods alt mere end kompetente.

Selv hvis James som den eneste skifter er der reelt set stadig ikke plads til én af de tre, med Isco, Kovasic, Asensio og Lucas in mente. Hvordan skal det gå op?? Vil Perez virkelig lade de spanske talenter gå - når nu stilen er lagt som den er?

Synes hverken at vi skal købe eller sælge nogen, vi har verdensklasse på verdensklasse hele vejen rundt.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Valgår er Galáctico-år 1 måned 6 dage siden #11

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Daniel skrev:
Der kommer en målmand, som falder ind under galactico-kategorien; De Gea og Courtois er de oplagte, og vel sagtens også de eneste realistiske målmænd på markedet i denne kategori.

Hmm...hvad med Donnarumma? Nuvel, så er han kun 18 år, og selvskrevet til Juve, men hvor meget kan Milan egentlig forlange? De gange jeg har set ham spille, der har han været overlegen fra en anden planet. Han har mange af de samme redninger som De Gea, og minder egentlig en del om ham. Der er alligevel lige knap 9 års forskel på de 2 keepere, men det ses altså ikke på banen, og hvis prisen ligger tæt op ad hinanden, så vil jeg faktisk foretrække Donnarumma, da man må gå udfra, at der er langt flere år i ham.

Mathiaska skrev:
Hvad mener folket chancen er for, at enten Bale, Benzema eller Ronaldo forlader klubben til sommer?

Jeg har en god portion tro på, at Bale bliver solgt. Hvorfor, ved jeg ikke, men jeg tror simpelthen der lægger en byttehandel imellem Chelsea og Real Madrid med Hazard og Morata. Nok ikke en 1-1 bytning, men tror begge spillere ryger den vej.
For at Zidane skal få plads til Hazard, så bliver der nødt til at ryge en spiller, og det bliver ikke fra 3-mandsmidtbanen. Ronaldo er der ingen der tør røre ved, da han stadig er en hellig ko i klubben. Benzema tror jeg ikke Ronaldo vil af med, og det tror jeg var grunden til Benzema blev valgt fremfor Higuain i sin tid. Bale fik en sidste chance denne sæson her, hvis man skal prøve at læse imellem linjerne fra fra Zidane's interview slut sidste sæson, hvor han nævnte, at BBC fik chancen.
Ronaldo spiller hvor han vil efterhånden, og ham og Benzema udgør faktisk et rigtig godt makkerpar, og det vil Hazard pynte på, hvis han ligger lige bag ved Ronaldo og Benzema på toppen.
Jeg har en rigtig god mavefornemmelse for netop dette scenarie. Måske fordi jeg så inderligt håber det :D 4-3-1-2 bliver den foretrukne formation næste sæson, og passer rygterne med Isco, så vil det også give ekstrem god mening, med netop at frigive den offensive rolle som mangler til mange af vores spillere :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 måned 6 dage siden af Dios.

Valgår er Galáctico-år 1 måned 6 dage siden #12

Dios skrev:
Daniel skrev:

Hmm...hvad med Donnarumma? Nuvel, så er han kun 18 år, og selvskrevet til Juve, men hvor meget kan Milan egentlig forlange? De gange jeg har set ham spille, der har han været overlegen fra en anden planet. Han har mange af de samme redninger som De Gea, og minder egentlig en del om ham. Der er alligevel lige knap 9 års forskel på de 2 keepere, men det ses altså ikke på banen, og hvis prisen ligger tæt op ad hinanden, så vil jeg faktisk foretrække Donnarumma, da man må gå udfra, at der er langt flere år i ham.

Mathiaska skrev:
Hvad mener folket chancen er for, at enten Bale, Benzema eller Ronaldo forlader klubben til sommer?

Jeg har en god portion tro på, at Bale bliver solgt. Hvorfor, ved jeg ikke, men jeg tror simpelthen der lægger en byttehandel imellem Chelsea og Real Madrid med Hazard og Morata. Nok ikke en 1-1 bytning, men tror begge spillere ryger den vej.
For at Zidane skal få plads til Hazard, så bliver der nødt til at ryge en spiller, og det bliver ikke fra 3-mandsmidtbanen. Ronaldo er der ingen der tør røre ved, da han stadig er en hellig ko i klubben. Benzema tror jeg ikke Ronaldo vil af med, og det tror jeg var grunden til Benzema blev valgt fremfor Higuain i sin tid. Bale fik en sidste chance denne sæson her, hvis man skal prøve at læse imellem linjerne fra fra Zidane's interview slut sidste sæson, hvor han nævnte, at BBC fik chancen.
Ronaldo spiller hvor han vil efterhånden, og ham og Benzema udgør faktisk et rigtig godt makkerpar, og det vil Hazard pynte på, hvis han ligger lige bag ved Ronaldo og Benzema på toppen.
Jeg har en rigtig god mavefornemmelse for netop dette scenarie. Måske fordi jeg så inderligt håber det :D 4-3-1-2 bliver den foretrukne formation næste sæson, og passer rygterne med Isco, så vil det også give ekstrem god mening, med netop at frigive den offensive rolle som mangler til mange af vores spillere :)

Ronaldo scorede 13 mål i 13 kampe for Portugal med deres 4-3-1-2 formation - sammen med Nani. Det er en formation, der skaber fleksiblitet og frihed til de offensive spillere. Den er særlig god for Ronaldo, da han ikke bliver isoleret og gemt væk mellem fire forsvarsspiller, hvilken har været historien om ham som 9'er. Fantastisk formation! og skræddersyet til Benzema, Hazard og Ronaldo.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) har sagt tak: ChrillRM14, AmorMadrid
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.