Stor mindehøjtidelighed for Juanito

7 år 2 uger siden #1 af Administrationen

2. april 1992. På vej hjem efter at have overværet Real Madrids UEFA Cup-kamp mod Torino, skrider Juanitos bil ud og rammer en tonstung lastbil, hvorved Real Madrid-legenden bliver dræbt på stedet.

På et splitsekund har Madridismoen mistet et af sine allerstørste idoler og spansk fodbold er i chok over tabet af den legendariske spiller.

På søndag er det 25 år siden og for Real Madrid er det en anledning til at gøre en særlig dag ud af den højt elskede spiller og allerede i morgen indleder man med et debatforum i Juanitos fødeby, Fuengirola, hvor den lokale Real Madrid-fanklub står for arrangementet. Her vil legender som Butragueño, Míchel, Juan José, Pineda og Salguero deltage.

Søndag bliver også en særlig da på Estadio Santiago Bernabéu. Her vil Fondo Sur opsætte en gigantisk tifo, som forestiller en trøje med nr. 7 og ordlyden: Tus Hazañas no se olvidan” (Dine bedrifter vil ikke blive glemt).

Og Juanito er bestemt ikke glemt. Mange ved nok, at Real Madrids tilhængere altid hylder ham i det 7. spilleminut med tilråbene: ”Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla”.

Mindehøjtideligheden fortsætter mandag, hvor Fundación Juanito Maravilla har arrangeret en middag i Casa Juan og her vil legender som Santillana, Pirri, Del Bosque, Buyo og Sánchez Barrios deltage og om eftermiddagen vil det kendte Foro Luis de Carlos snakke om Juanito.

Endelig er der den 5. maj arrangeret en kamp mellem Real Madrids veteraner og en sammenslutning af tidligere holdkammerater i Fuengirola og Málaga.

Fuldt fortjent til en af de største bannerførere for Madridismoen – på godt og ondt.

Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 uger siden #2 af Daniel
Man kniber sgu en lille tåre, og glæder mig som et lille barn til at se tifoen i flimmerkassen på søndag!

Jeg oplevede ham desværre aldrig, men har læst en helvedes masse om ham - en sand madridista, som symboliserede madridismoen i sin samtid.

Det var helt sikkert på godt og ondt med Juanito, men uden ham er jeg ikke sikker på, at Real Madrid i dag ville være verdensberømte for ALDRIG at smide håndklædet i ringen.

Han er vel sagtens ophavsmanden til Real Madrids nærmest frygtede remontadas, og den person man refererer til i omklædningsrummet, når et vanskeligt udgangspunkt skal vendes til noget positivt?

En legende på fandens mange parametre!
Sidste redigering: 7 år 2 uger siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, Rasmus29

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 uger siden #3 af Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 uger siden #4 af Hugol

Daniel skrev: Man kniber sgu en lille tåre, og glæder mig som et lille barn til at se tifoen i flimmerkassen på søndag!

Jeg oplevede ham desværre aldrig, men har læst en helvedes masse om ham - en sand madridista, som symboliserede madridismoen i sin samtid.

Det var helt sikkert på godt og ondt med Juanito, men uden ham er jeg ikke sikker på, at Real Madrid i dag ville være verdensberømte for ALDRIG at smide håndklædet i ringen.

Han er vel sagtens ophavsmanden til Real Madrids nærmest frygtede remontadas, og den person man refererer til i omklædningsrummet, når et vanskeligt udgangspunkt skal vendes til noget positivt?

En legende på fandens mange parametre!




Jeg smider også et par billeder søndag fra stadion

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 uger siden #5 af Artatj
Hej Hugo.

Nu er jeg så heldig at være i Madrid til søndagens kamp. Ved du sådan ca hvornår spillerbussen ankommer? Sorry hvis det er lidt offtopic :)

No Soy Madridista De Corazón - Porque El Corazón Un Día Para. Soy Madridista De Alma. Porque El Alma Es Eterna!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 uger siden #6 af Hugol

Artatj skrev: Hej Hugo.

Nu er jeg så heldig at være i Madrid til søndagens kamp. Ved du sådan ca hvornår spillerbussen ankommer? Sorry hvis det er lidt offtopic :)


Du skal stå klar ca 2 timer før kampstart, men de kører en ret kedelig rute nu, så det er ikke helt det samme. De kører ind ved rundkørslen omkring calle De padre damian og AV. concha de espina.

Jeg kan ikke lige huske hvordan man ligger billeder ind mere. Men ellers har Madridista.DK også en guide, ved ik om det står der. Ellers er den god for flere råd

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 7 år 2 uger siden ved Hugol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum