Referat: Reserverne leverede målene

6 år 11 måneder siden #1 af raul7=kongen
Manden med det skønne venstreben, Asensio.

Hvor er fodbold et vidunderligt spil. Anderledes kunne det ikke siges efter 35 minutter af aftenens kamp. Efter en indledning som ikke bød på de helt vilde genialiteter, brød helvede løs efter et kvarters spil. Uanset hvor man kiggede hen fandt man gode aktioner. Først var det Asensio som tilbagelagde en halv banelængde og et par Leganes-spillere inden han serverede bolden for James, der let kunne trille den i mål. Kort efter leverede Morata et snedigt hovedstød, som sejlede i kassen. Inden Kovacic smukt spillede selvsamme Morata fri, så kampen reelt var lukket.

Men nej. For fodbold – særligt den spanske af slagsen – er vidunderlig, forunderlig og nogle gange bare underlig. Således burde oprykkerne, fra forstadsklubben som aldrig før denne sæson har set La Liga, selvfølgelig være pakket ned i sækken. Referatet havde nærmest skrevet sig selv. Efter en halv time. Fem minutter og et par forsvarsblundere senere. 2-3. Alt var igen åbent og Leganes lugtede i den grad blod, mod et Real Madrid-hold som fyldt med ungdommens kådhed dog nærmere jagtede 2-4-målet på omstillinger, mere end man egentlig virkede bekymrede for at være på vej mod et af historiens største kollaps.

Efter pausen kom Zidanes tropper dog anderledes stærkt ud. Således fik man hurtigt lagt et pres på Leganes og efter få minutter fremtvang en storspillende Asensio et frispark tæt på hjemmeholdets felt. På indlægget herfra var Mantovani så høflig, at han slog bolden i eget mål. I en helt igennem tragikomisk situation, hvor det var svært at vide, om det dummeste var selvmålet i sig selv eller keeper Herrerins desperate appeller for hånd på.

Ligeså intens chancespækket og fantastisk første halvleg havde været. Ligeså lang en dødssejler blev anden halvleg fra det øjeblik. Selvom begge hold kom til halvstore muligheder, var der aldrig den store intensitet i resten af opgøret. Hvilket nok forekom Zidane meget fint, hvis man ser frem mod det kommende program i april måned.

Kampfakta
Leganes 2(2) – (3)4 Real Madrid
0-1: James(15)
0-2: Morata(18)
0-3: Morata(23)
1-3: Pires (32)
2-3: Luciano(35)
2-4: Selvmål(48)

Dommer: Alfonso Alvarez Izquierdo
Gule kort: Pires, Bustinza (Leganes) Nacho(Real Madrid)
Røde kort: Ingen

Leganes hold: Herrerin; Tito(Garcia, 54), Bustinza, Mantovani, Siovas, Rico; Pires(Bueno, 65), Perez, Timor, Szymanowski(Machis, 84); Luciano
Real Madrids hold: Navas; Danilo, Nacho, Ramos, Marcelo; Lucas, Casemiro, Kovacic(Modric, 81), Asensio James(Isco, 71); Morata(Mariano, 77)

Statistik
Tilskuere: 10.922
Boldbesiddelse: 40-60
Skud på mål: 3-8
Hjørnespark: 4-4
Offside: 1-1

Kampens spiller: Morata. Måske man skulle overveje at spille de to mest formstærke angribere sammen?
Kampens badebold: Nacho. En sjældent svag indsats fra den ellers stabile forsvarsspiller.
Kampens detalje: Kovacic oplæg til 0-3.
Kampens diskussions-emne: Reelt set startede man uden de fem normalt foretrukne i offensiven. Med den indsats der blev leveret, var det vel brænde til bålet hos modstanderne af særligt BBC. Det sagt, så var baggrunden billig.

Boldbesiddelse:40-60
Gule kort: 2-1
Røde kort: 0-0
Offside: 1-1
Skud på mål: 3-8
Hjørnespark: 4-4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #2 af Raúl Madrid
Blev det sidste mål krediteret som et selvmål eller Moratas? Det er lidt forvirrende, da forskellige hjemmesider har hver deres syn på det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #3 af Mathiaska
En ambivalent oplevelse igår. Jeg synes Asensio var den store oplevelse. Han har så meget at byde på hver gang han spiller. Enestående teknik. Han har dét drive, vi ofte mangler og sjældent ser hos Ronaldo og Bale for tiden. Det "sus" det giver, når en spiller som ham eller Hazard fører bolden fremad og konstant er i bevægelse. Som..at han har alt at bevise men ikke nogen at stå til regnskab for hvis han mister den, mens spillerne omkring ham har fuld tiltro til, at han lykkes med tingene.

Er jeg den eneste der synes vi begår en kæmpe brøler ved at nedprioritere Asensio (+Isco) ved at køb af endnu en offensiv spiller?
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #4 af Zyconith

Raúl Madrid skrev: Blev det sidste mål krediteret som et selvmål eller Moratas? Det er lidt forvirrende, da forskellige hjemmesider har hver deres syn på det.


www.laliga.es/directo/temporada-2016-201.../leganes_real-madrid

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #5 af Hugol

Zyconith skrev:

Raúl Madrid skrev: Blev det sidste mål krediteret som et selvmål eller Moratas? Det er lidt forvirrende, da forskellige hjemmesider har hver deres syn på det.


www.laliga.es/directo/temporada-2016-201.../leganes_real-madrid




For mig er der ingen tvivl om det er Moratas basse.
Optog målet her. Han header den og den rammer forsvarens hænder og går i mål. Heldigt men det er hans mål

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #6 af BBB

Hugol skrev:

Zyconith skrev:

Raúl Madrid skrev: Blev det sidste mål krediteret som et selvmål eller Moratas? Det er lidt forvirrende, da forskellige hjemmesider har hver deres syn på det.


www.laliga.es/directo/temporada-2016-201.../leganes_real-madrid




For mig er der ingen tvivl om det er Moratas basse.
Optog målet her. Han header den og den rammer forsvarens hænder og går i mål. Heldigt men det er hans mål


Ville den være gået i mål uden forsvarsspillerens hånd? Nej. Så er det ikke hans mål.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #7 af Fondo_Sur

Hugol skrev:

Zyconith skrev:

Raúl Madrid skrev: Blev det sidste mål krediteret som et selvmål eller Moratas? Det er lidt forvirrende, da forskellige hjemmesider har hver deres syn på det.


www.laliga.es/directo/temporada-2016-201.../leganes_real-madrid




For mig er der ingen tvivl om det er Moratas basse.
Optog målet her. Han header den og den rammer forsvarens hænder og går i mål. Heldigt men det er hans mål


Må være fedt at følge holdet på den måde :-)

@Hugol, arbejder/studerer du i Madrid?
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #8 af Hugol

Fondo_Sur skrev:

Hugol skrev:

Zyconith skrev:

Raúl Madrid skrev: Blev det sidste mål krediteret som et selvmål eller Moratas? Det er lidt forvirrende, da forskellige hjemmesider har hver deres syn på det.


www.laliga.es/directo/temporada-2016-201.../leganes_real-madrid




For mig er der ingen tvivl om det er Moratas basse.
Optog målet her. Han header den og den rammer forsvarens hænder og går i mål. Heldigt men det er hans mål


Må være fedt at følge holdet på den måde :-)

@Hugol, arbejder/studerer du i Madrid?


Jeg har arbejdet 4 år i Madrid, men jeg har fået endnu større netværk i Madrid efter jeg er flyttet tilbage, både på træner fronten, men især også ift Real Madrid. Jeg har arbejdet sindsygt hårdt for det og nu er jeg blandt Madrids største peñaer som kan give alt det jeg har behov for. Omvendt så giver jeg mig 1000% for peñaen og skaffer nye medlemmer, plus laver en helveds masse ting de har behov for. Jeg skriver med dem hver dag. I dag har vi lavet et interview og i morgen mødes vi før kampen.

Siden jeg blev meldt ind har det kun gået fremad for mig, og peñaen er den mest aktive jeg har set. Eksempelvis var vi d eneste præsenteret i den lukkede kamp i puljespillet i år. Vi var præsenteret i Japan og vi tager ogsąa til Bayern. Det er min plan at tage med til et ude arrangement snart. Indtil nu har jeg kun deltaget på hjemmebane og så i Leganes.

Det var dem som også hjalp mig med at kunne se Getafe for lukket døre og ungdomsholdet. Men der har jeg lært en af kende på egen hånd som jeg skal lave noget samarbejde med i fremtiden. Han har trænet De Gea og Saul i Atleticos ungdomsafdeling og har givet mig et stort skub i den rigtige retning. Så i fremtiden håber jeg på vi skal lave noget på kryds og tværs mellem landende. Han er repræsentant af la liga og rejser megt pt.

Så selvom jeg er flyttet tilbage så har jeg en stor tid i møde hvor Madrid indgår. Og så den vigtigste del, min søn og kone er fra Madrid og spanske statsborgere. Så jeg har en dejlig familie her.

BBB: det forstår jeg så ikke du siger, for Morata er dedikeret målet på alle sider.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #9 af Vinícius
SLET

Jeg læste forkert.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Vinícius.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce