Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Isco for fanden!

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #1

Cristiano Derbi 191116

Ham her var savnet - nu gik alligevel - men det var ikke uden flere optræk til blodstyrtninger og hjertesvigt?

I optakten til opgøret på El Molinón lovede vi følgende:

“Vi kan lige så godt advare dig på forhånd - der venter en lang, nervepirrende og øjenrullende lørdag eftermiddag foran flimmerkassen”.

Fortæl os endelig at vi fik ret - for denne lørdag endte præcis med den slags to(rt)ur de Force vi på forhånd havde advaret mod. Ikke mindst fordi Madrid præsterede at få et hold placeret på en sølle 18. plads i La Liga til at ligne et bedre fodboldhold end Bayern München.

For nok stillede Zidane med en ordentlig stribe reserver herunder Coentrão, der var hentet ned fra loftet, og som leverede en acceptabel præstation, men det bør alligevel ikke være en undskyldning for to gange at komme bagud mod et spansk bundhold. Slet ikke når man trods alt starter med både landsholdsspillere og boldbegavelser på banen.

Madrids indsats endte dog som Søren Papes spejlbillede: meget lidt sad som det skulle, og et kig på sagerne var mest af alt til at blive deprimeret over.

Så ved vi godt, at begge Sportings scoringer - først Cops siden Vesgas - begge var aldeles flotte, men det fratager ikke Real Madrid fra alligevel i det mindste at foregive at være et hold, der gerne vil hente et spansk mesterskab.

Hos Madrid var der ellers fra start lagt op til sand dominans med en opstilling, hvor offensive Kovacic var det mest defensive spiller på midtbanen - en uvant rolle som kroaten egentlig slap hæderligt fra, men hvor det også var tydeligt, at nogen bølgebryder: det bliver han aldrig. Men mens Kovacic spillede godt, så gjorde Lucas det absolut modsatte. Den lille vævre kantspiller er ved at udvikle sig til 2017-udgaven af Callejón; en spiller, der så gerne vil slås for klubben, men som i den grad mangler niveauet til en europæisk topklub.

En spiller, som til gengæld har niveauet til en hvilken som helst storklub, er Isco - igen i dag var andaluseren en sand nydelse, 1-1-scoringen var sublim, og i flere situationer var det den 24-årige, der leverede genialiteter, scorede to yderst vigtige mål og pressede de tunge Sporting-spillere ud i nogle benbrækkende stillinger. Hvis det taktiske oplæg former sig rigtigt, så bør Isco være starter, når man får besøg af München på tirsdag.

Zidane gamblede desuden ved at lade Nacho starte inde - forsvarsspilleren var blot et gult kort fra karantæne i El Clásico næste weekend - og med Varane og Pepe ude var det mildest talt risikalt ikke at lade eksempelvis Casemiro spillere i den centrale forsvar ved siden af Ramos. Nu endte det heldigvis godt, men Nacho bragte sig i et par omgange ud i noget, der sagtens kunne have kostet kort af sig.

Med sejren er Real Madrid fint foran FC Barcelona (seks point i alt) inden catalanerne spiller i aften, og ikke mindst El Clásico næste weekend.

Gijon - Madrid 2-3 (1-1)
1-0 Cop (13’), 1-1 Isco (16’), 2-1 Vesga (), 2-2 Morata, 2-3 Isco (90’)

Sporting
Cuellar - Lopez, Amorebieta, Babin, Mere, Castellano - Moi Gomez (69’, Cases), Vesga, Álvarez (90’, Afif), Carmona - Cop (79’, Ndi)

Madrid
Casilla - Coentrão, Ramos, Nacho, Danilo - Kovacic (89’, Casemiro), Isco, James - Asensio, Morata, Lucas (71’, Mariano)

Gule kort: Álvarez, Lillo, Lopez, Cases, Afif (Sporting) Morata (Madrid)

Kampens spiller: Isco. Var med i alt det farlige, der kom fra gæsterne. Og så lige en game-winner i overtiden!
Kampens detalje: Iscos mål. Eller ikke så meget målet, men de driblinger! Hold dog op!
Kampens badebold: Lucas. Det bliver til for lidt.

Kampens samtaleemne
Real Madrid var i den grad på hælene i dagens opgør mod Sporting, og man kan ikke lade være med at tænke, at en stor grund til problemer for madrilenerne skyldtes, at Zidane havde roteret for meget til kampen? For med ni ændringer i forhold til kampen mod Bayern München, så skal det altså være et logisk udfald, at pasningerne ikke sidder, hvor de skal, og når man så samtidig møder et bundhold, der slås for at blive i rækken, så skal det blive besværligt.

Naturligvis er grundlaget for rotationen den vigtige kamp mod Bayern på tirsdag, men spørgsmålet, der trænger sig på, er alligevel: har Zidane været lidt for løssluppen med taktiktavlen, når man på den måde sætter tre sikre point på spil ved at spare så mange profiler?

Nu gik det alligevel - dog med lidt hjælp fra Ramos-time - men det svært at give Zidane kredit for det.

Så igen: Var det klogt at lade så mange stjerner blive både på bænken - og i Madrid?

The administrator has disabled public write access.

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #2

Med den bredde vi har, så er det helt fint at Zidane rotere så meget. Isco, James, Asensio, Kovacic, Morata og Vasquez er spillere af høj kvalitet og burde være i stand til at slå nr.18.
De laver nogle meget flotte mål, som man ikke ser hver dag og vores slutprodukt har ikke den ønskede kvalitet idag ellers kunne det have været en stille og rolig Lørdag eftermidag.

Selv hvis vi tabte eller spillede uafgjord havde det ikke været en katastrofe.

Hvis man kigger lidt rundt omkring, så stillede Juve i nærmest stærkeste opstilling ude mod Pascara, der ligger nr.20. Åbenbart gik Dybala ud med en skade. Det kan man kalde at gamble. Juve har vundet Serie A 6-7 år i træk og er også godt foran i år. Hvis jeg var Juve fan vil jeg ikke kunne forestår, hvorfor træneren vælger at disponere på den måde.

Også Bayern har valgt at starte med vigtige spiller som Vidal, Neuer, Alcantara, Alaba osv. I en kamp de sagtens kan tåle at tabe. De kunne også tåle at tabe mod Dortmund, men valgte at starte med stærkeste opstilling og det kostede dem Lewandovski.

Så helt iorden at Zidane starter med reserver, specielt når de nu er så gode.
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden af madrid2000.

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #3

• Jaken
  • Jaken's profilbillede
  • Platin bruger
De mange rotationer har jeg det egentlig fint med, men det var utrolig satset at stille med de backs og den midtbane.

Kovacic skal ikke være bagerste mand, og navnlig ikke med de spillere foran sig. Det er både urimeligt over for holdet og ham selv, da hans fart og drev med bolden slet ikke bliver bragt i spil. Der var behov for en Kroos og/eller Casemiro, der enten kunne kontrollere spillet noget mere og/eller danne rammerne for de andre at spille i.

Derudover er jeg også i den grad forundret over Zidanes indskiftning af Mariano. Der blev ellers skabt pænt med chancer med et fint flow i spillet i den periode, men det røg fuldstændig med den indskiftning, hvorefter al struktur på holdet røg og chancerne forsvandt.

Zidane solgte næsten kampen, men heldigvis for Isco!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden af Jaken.
Følgende bruger(e) har sagt tak: rezamadridista, Neye

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #4

Vigtig sejr!
Hvis vi ikke vinder ligaen i år (vores sene mål og Barcelonas dårlig form) vinder vi sgu aldrig ligaen.

I dag blev jeg overbevist om at vi skal beholde Isco og sælge James. Måske vil Chelsea acceptere en direkte byttehandel mellem Hazard og Morata+James.
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden af Raul7-2880.

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #5

• Salix7
  • Salix7's profilbillede
  • Guld bruger
  • Hala Madrid!
På ingenmåde en prangende kamp, men heldigvis gik den. Jeg er stor fan af at alle spillere bliver holdt i gang i truppen, men jeg synes der mangler kvalitet på flere af pladserne navnligt vores reservebacks er tæt på en katestrofe, når de får spilletid. Derudover har vi intet i truppen, som kan dække vores defensivemidtbane, når Kroos og Casemiro er ude. Offensivt er vi sjovt nok helt anderledes godt stillet, fordi vores præsident køber ind, som han nu en gang gør.

Jeg ville gerne se Zidane skifte over til en 4-2-3-1 formation i stedet, hvilket naturligvis vil betyde, at vi skal hente 1 målmand, 2 unge og talentfulde backs, 1 ung og talentfuldt defensivemidtbane spiller til den kommende sæson. Læg der til en forlængelse med Pepe, så ham kan blive reserve til både forsvar og defensivmidtbane.
Så kan vi stille en stærk 2. kæde, og uden at midste noget skille os af med spillere som: Navas, Danilo, Coentrao, Bale, Mariano og James.

Det ville blive endnu et billigt transfervindue, som ville styrke holdet virkelig meget i stedet for blot at købe offensive kræfter år efter år - personligt synes jeg det er kedeligt og håbløst.

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #6

• Jonas
  • Jonas's profilbillede
  • Junior bruger
Den politiske kommentar kunne man godt have været foruden. At komme med nedsættende kommentarer omkring andre menneskers udseende tilsat politiske undertoner er noget af det laveste jeg kan komme i tanke om. Pape er ingenlunde en flot mand men at fremhæve ham negativt på baggrund af hans udseende er uberettiget og politisk motiveret - Jeg finder det usmagelig (er ikke konservativ).

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #7

• Sahinovic
  • Sahinovic's profilbillede
  • Platin bruger
Madrids indsats endte dog som Søren Papes spejlbillede: meget lidt sad som det skulle...

Jeg må være ærgelig at indrømme, at jeg gentagende gange har grint over dette! Jeg forstår ikke hvorfor man skal tage alt så super seriøst, nå - men jeg er ihvertfald fan af denne forholdsvis nye(?) tilgang til referaterne. (Bare min mening, og et håb om at det ikke forsvinder)
''Don't write about him, don't try to describe him, just watch him''.
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden af Sahinovic.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Daniel, Halamadrid1411

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #8

• Gåser
  • Gåser's profilbillede
  • Platin bruger
Jamen er inde på emnet, fordi synes ikke rotationerne er det største problem, men mere hvilke situationer, som nogle spillere bliver bragt i.

Der gælder især Kovacic, som spiller eminent, når han har ankeret i Casemiro bag sig, hvor han har mandat til at lave sine vilde raids frem i banen, hvor han ofte skiller modstanderen af.

Dernæst synes jeg også det er en kæmpe fejl at spille både Coentrao og Danilo på samme tid, når så stor en del af vores spil er afhængig af stor offensiv kvalitet på backs. Her bør man spille Marcelo i stedet for Coentrao, når Carvajal er ramt af karantæne. Nuvel så er Danilo bedre offensivt end defensivt, men han er stadig længder bag Carvajal. Han Kimi så mange fine positioner, men hans indlæg er til rotterne. Heldigvis ramte han den godt én gang, hvor Morata var skarp i den modtagende ende af indlægget.

.. men for helvede Isco. De dribleture, vendinger osv. - det giver seriøst stiv pibe! Den tur hvor han starter med at hive en høj bold ned bagom støttebenet og satte to spillere, WAUW!

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #9

Jonas skrev:
Den politiske kommentar kunne man godt have været foruden. At komme med nedsættende kommentarer omkring andre menneskers udseende tilsat politiske undertoner er noget af det laveste jeg kan komme i tanke om. Pape er ingenlunde en flot mand men at fremhæve ham negativt på baggrund af hans udseende er uberettiget og politisk motiveret - Jeg finder det usmagelig (er ikke konservativ).

Så havde jeg skrevet Amin Jensen eller Sascha Dupont havde det været skægt?

Svaret er naturligvis ja. Jokes om tykke mennesker er partout sjove, det samme gælder vittigheder om negre, jøder og folk fra Aarhus.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) har sagt tak: Halamadrid1411, JimmyBroe

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #10

• Mathiaska
  • Mathiaska's profilbillede
  • Platin bruger
Gåser skrev:
Jamen er inde på emnet, fordi synes ikke rotationerne er det største problem, men mere hvilke situationer, som nogle spillere bliver bragt i.

Der gælder især Kovacic, som spiller eminent, når han har ankeret i Casemiro bag sig, hvor han har mandat til at lave sine vilde raids frem i banen, hvor han ofte skiller modstanderen af.

Det her. Vigtig pointe.

Jeg ved ikke om planen fra Zidane i løbet af denne sæson har været at se om netop Kova var i stand til at aflaste på 6eren, men konklusionen må være af der skal en spiller mere ind til 6eren, uanset hvad.

Desuden synes jeg endnu engang det viser overflødigheden af James i truppens nuværende forfatning, da han holder Kova fra sin bedste plads - for selv at spille på en mindre naturlig plads / måde / whatever det er med ham.

M. Llorente løser alle vores problemer på midtbanen - hvis han kan holde udviklingen igang.
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden af Mathiaska.

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #11

• Mathiaska
  • Mathiaska's profilbillede
  • Platin bruger
Til hvis nogen lige skal have genopfrisket Iscos fantastiske præstation. Øj han er god!

Følgende bruger(e) har sagt tak: Neye

Isco for fanden! 2 måneder 1 uge siden #12

• Gåser
  • Gåser's profilbillede
  • Platin bruger
Mathiaska skrev:
Gåser skrev:

Det her. Vigtig pointe.

Jeg ved ikke om planen fra Zidane i løbet af denne sæson har været at se om netop Kova var i stand til at aflaste på 6eren, men konklusionen må være af der skal en spiller mere ind til 6eren, uanset hvad.

Desuden synes jeg endnu engang det viser overflødigheden af James i truppens nuværende forfatning, da han holder Kova fra sin bedste plads - for selv at spille på en mindre naturlig plads / måde / whatever det er med ham.

M. Llorente løser alle vores problemer på midtbanen - hvis han kan holde udviklingen igang.

Det tror jeg er meget rigtigt, fordi mener også, at Kovacic selv har udtalt, at han ville erobre den bagerste midtbaneslider i Madrid.

Jeg har i virkeligheden nok ikke set nok med Llorente til at kunne udtale mig, men jeg kan stadig være lidt skeptisk, om hvorvidt han kan løfte opgaven. Det er en svær balancegang, fordi med ham og Case, så har vi et klart hierarki, hvorimod det vil blive mere mudret med en Kante som sidestykke til Case.

I øvrigt helt enig i James. Han skal være fortid til sommer. Selv denne kamp, hvor han er vores 'store' navn, så falder han ud af kampen. Ud med ham og Bale og ind med Hazard!
  • Side:
  • 1
  • 2
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.