Optakt: Snublende tæt på semifinalen

7 år 1 uge siden #1 af raul7=kongen
Verdens bedste fodboldspiller skal se om han kan gentage sidste uges storkamp uden sin faste walisiske makker.

21.29 onsdag aften. Bayern München er foran 1-0, har lige fået straffespark og ligner et hold, som er ved at udradere Real Madrid i Champions League-kvartfinalen. Så nemt skulle det dog ikke gå. Sekunder senere hamrer Arturo Vidal bolden over mål, inden Real Madrid anført af verdens bedste fodboldspiller leverer et fremragende comeback efter pausen og vinder 1-2, en sejr som i øvrigt havde været større, hvis ikke det var for Manuel Neuer i tyskernes mål.

En lille uge er gået og begge mandskaber er en runde tættere på mesterskaberne i deres respektive lande. Fælles for holdene er også, at en række af nøglespillerne sad ude i weekendens opgør, så de er helt friske til version 2 af giganternes kamp. Et returmøde i det nordøstlige Madrid, som på forhånd ikke kan omtales som afgjort, selvom bookmakerne blot levner sydtyskerne omtrent 25% chance for avancement.

Der er dog ingen tvivl om, at Carlo Ancelotti og co. vil sætte deres lid til, at kan man levere 90 minutter, som var ligeså gode som de første 45 i første opgør, så kan man spille sig videre. I den forbindelse er det ikke uvæsentligt, at man forventer at have Robert Lewandowski med igen, den polske profil som hidtil har banket 47 kasser ind i indeværende sæson.

Med Lewandowski tilbage forventes det at Thomas Müller igen glider på bænken hos Bayern. Til gengæld er Mats Hummels fortsat væk i midterforsvaret og med Javi Martinez i karantæne efter baskerens røde kort i det første opgør, har Ancelotti givet vis fået et par ekstra grå hår i den italienske manke de seneste dage. Det mest oplagte bud er at spille med Alaba i det centrale forsvar og sætte Bernat ind på backen, men det kan give problemer i luftspillet, når der skal dæmmes op for blandt Real Madrids offensiv og ikke mindst Sergio Ramos på dødbolde. Noget som flere gange gav farlige muligheder i første kamp.

Zinedine Zidane får ikke mange grå hår på den blanke isse, men gjorde han, så ville det nok mest af alt skyldes Kongeklubbens lægestab. Således må man fortsat undvære Pepe og Varane. I deres fravær har Sergio Ramos gjort det stærkt, mens Nacho har været en habil afløser, uden canteranoen har været totalt overbevisende. Der er dog ingen tvivl om, at de to får genvalg, selvom et gult kort til evigt aggressive Ramos kan koste en eventuel semifinale.

I den anden ende er Gareth Bale igen, igen skadet og derfor skal en afløser findes for BBC. Det mest oplagte og populære valg vil være formstærke Isco, der for tiden er banens bedste hver gang han starter inde. Omvendt gjorde unge Marco Asensio det glimrende og holdt det taktiske oplæg til perfektion, i den halve time han fik i onsdags. Men mon ikke Isco endelig får lov at spille Champions League på hjemmebane, for første gang i denne sæson.

Real Madrid har desuden vundet fem af de seneste seks opgør mod tyskerne og scoret mindst to mål i de seneste ni kampe i turneringen. Kan Zizous tropper holde kadencen er der altså lagt op til en overordentlig svær kamp for udeholdet, men intet er givet på forhånd.

Kampens ungarske dommer, Viktor Kassai, fløjter braget i gang kl. 20.45 og det kan følges på 3+.

Real Madrids forventede hold: Navas; Carvajal, Ramos, Nacho, Marcelo; Isco, Casemiro, Kroos, Modric; Benzema, Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 uge siden #2 af Sahinovic

Real Madrids forventede hold: Navas; Carvajal, Ramos, Nacho, Marcelo; Isco, Casemiro, Kroos, Modric; Benzema, Cristiano Ronaldo


Jeg glæder mig til at se hvordan Zidane vælger at stille op imorgen, for jeg tvivler en smule på at Isco kommer til at starte inde. Sidst vi havde en lignende situation var efter Isco leverede en god indtast imod Las Palmas, og til de flestes forundring valgte Zidane stadig at henvise ham til bænken kampen efter imod Eíbar, og satse på Asensio grundet hans fart og arbejdsstyrke, og jeg kunne sagtens se det samme gøre sig gældende imorgen.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 7 år 1 uge siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 uge siden #3 af raul7=kongen

Sahinovic skrev:

Real Madrids forventede hold: Navas; Carvajal, Ramos, Nacho, Marcelo; Isco, Casemiro, Kroos, Modric; Benzema, Cristiano Ronaldo


Jeg glæder mig til at se hvordan Zidane vælger at stille op imorgen, for jeg tvivler en smule på at Isco kommer til at starte inde. Sidst vi havde en lignende situation var efter Isco leverede en god indtast imod Las Palmas, og til de flestes forundring valgte Zidane stadig at henvise ham til bænken kampen efter imod Eíbar, og satse på Asensio grundet hans fart og arbejdsstyrke, og jeg kunne sagtens se det samme gøre sig gældende imorgen.


Det er interessant at Zizou også satsede på Asensio mod Bayern i første kamp. Jeg tror Zizou prioriterer det højt at lukke Ribery + i første kamp Alaba. Meget tyder dog på Alaba er centralt i dag og Bernat har ikke samme styrke frem i banen. Vi så i første kamp hvor meget bånd der var lagt på Bale, der helt klart havde fået besked på at første prioritet var at lukke af, hvorfor vi heller ikke så waliserens offensive kvaliteter. Omvendt truer Bale med mere fart end alle andre muligheder. Bale har ikke været god, men manglen på hans fart kan blive et problem, da Bayern kan sætte bagkæden umådeligt højt i dag.

Jeg tror Isco starter, alene for at vælge den i bedst kampform, samt fordi man ønsker en spiller mere til at arbejde centralt og holde i bolden, to store problemer i det første opgør, hvor man i den grad tabte første halvleg centralt, men omvendt fik lukket ned på kanterne. Men er kanterne en prioritet igen, så kan vi meget vel få Asensio at se - og med god grund - for han byder bedre ind i siden end Isco.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum