Referat: Når helvede bryder løs

6 år 11 måneder siden #37 af Fondo_Sur

Sahinovic skrev:

El Siete skrev: Hvad er det der berettiger et 2- eller 3-tal til Ronaldo for gårsdagens præstation. Han scorer 3 mål, off-side eller ej (det er han jo ikke herre over), og 5 i alt mod Bayern over to kampe - det er lige så mange mål som Bayern havde af skud på mål over to kampe. Selv med 3 mål over to kampe havde det været fantastisk.

Og så er han oppe på 100 CL mål, men man kan jo altid vende det til noget negativt. Som Martin Jørgensen sagde under kampen;"Jeg ville kalde det enestående, men den slår Messi nok inden længe." Det kan han da så vidt have ret i, men hvorfor den negativitet. 100 mål i CL! Det er lige så mange som Atletico Madrid har scoret, som hold.

Men jeg sidder dog lidt med en ærgerlig følelse dagen derpå efter at kampen skulle plages af så mange fejl, og som jo kun er brænde på bålet for folk som Martin Jørgensen og mange andre.


At han scorede mod FC Bayern på Allianz Arena, og at han lige har scoret 100 Champions League er jo fuldstændigt irrelevant, så skal vi først og fremmest ikke blive enige om at man kun vurdere ud fra kampen igår?

Jeg gav ham et tre-tal, på trods af at han scorer tre mål, fordi han ganske enkelt spiller en forfærdelig kamp helt op til det 76' minut. En ting er når man vælger en rigtig beslutning og fejler, men Ronaldo træffer den ene rædselsfulde beslutning efter den anden, og i flere omgange ser man ham stoppe et Real Madrid angreb, for at prøve på at skyde selv, istedet for at spille den videre og derved gøre chancen større. Han ødelægger simpelthen for meget af flowet i spillet til, at jeg nogensinde kan give ham mere end et tre-tal.


Haha, mig som troede at Cristiano havde gjort hans kritikere stumme efter i går...
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #38 af Tohmaldo
Jeg er meget enig i kritikken af Cristiano. Han er absolut forskellen over 2 kampe, og han afgør det til vores fodel.Men!... han spillede i perioder miserabelt - i sær hele 1. halvleg i går. Hvis han nu havde træffet bare 1-2 gode valg i den halvleg, havde vi formentlig siddet komfortabelt med en 2måls føring i pausen. Når det så er sagt er 5 mål over 2 kampe mod Bayern i champions league, på papiret, MEGET svært at kritisere. Han har bare den afgørende skarphed sidst i kampen som vi manglede fra Benz, Bale, Ramos og sågar Kroos.

Nu har vi snakket meget om kendelserne fra i går. Men nu vil jeg snakke kendelser generelt i sidste uge. Vi havde 4 kvartfinaler i Champions League den største fodbold turnering i verden - hvor vi har de bedste spillere, og burde have de bedste dommere... I alle 4 kampe laver dommerne graverende fejl der potentielt har direkte indvirkning på resultaterne af kampene (nu brændte Vidal som bekendt):

1. Ikke-eksistrende straffe til Bayern
2. Forkert dømt offside på Müller i en potentielt meget farlig situation.
3. Straffet til Atletico udenfor feltet.
4. Offside på Monacos første mål.
5. Underkendt et klokkeklart mål til Juventus på en ikke-eksiterende offside på Khedira.
6. Måske straffe til Barac for Chielinis hånd på bolden?

Det er altså enormt kontroversielle kendelser spredt over ALLE 4 kvartfinaler i verdens største klub-turnering..... Har det altid været så slemt? eller er der bare meget mere fokus på det de her dage??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #39 af raul7=kongen

Sahinovic skrev:

El Siete skrev: Hvad er det der berettiger et 2- eller 3-tal til Ronaldo for gårsdagens præstation. Han scorer 3 mål, off-side eller ej (det er han jo ikke herre over), og 5 i alt mod Bayern over to kampe - det er lige så mange mål som Bayern havde af skud på mål over to kampe. Selv med 3 mål over to kampe havde det været fantastisk.

Og så er han oppe på 100 CL mål, men man kan jo altid vende det til noget negativt. Som Martin Jørgensen sagde under kampen;"Jeg ville kalde det enestående, men den slår Messi nok inden længe." Det kan han da så vidt have ret i, men hvorfor den negativitet. 100 mål i CL! Det er lige så mange som Atletico Madrid har scoret, som hold.

Men jeg sidder dog lidt med en ærgerlig følelse dagen derpå efter at kampen skulle plages af så mange fejl, og som jo kun er brænde på bålet for folk som Martin Jørgensen og mange andre.


At han scorede mod FC Bayern på Allianz Arena, og at han lige har scoret 100 Champions League er jo fuldstændigt irrelevant, så skal vi først og fremmest ikke blive enige om at man kun vurdere ud fra kampen igår?

Jeg gav ham et tre-tal, på trods af at han scorer tre mål, fordi han ganske enkelt spiller en forfærdelig kamp helt op til det 76' minut. En ting er når man vælger en rigtig beslutning og fejler, men Ronaldo træffer den ene rædselsfulde beslutning efter den anden, og i flere omgange ser man ham stoppe et Real Madrid angreb, for at prøve på at skyde selv, istedet for at spille den videre og derved gøre chancen større. Han ødelægger simpelthen for meget af flowet i spillet til, at jeg nogensinde kan give ham mere end et tre-tal.


Men spørgsmålet er om vi havde været videre, hvis man eksempelvis byttede rundt på Lewandowski og Cristiano.

Lige meget hvor langt væk jeg nogle gange bander Cristiano Ronaldo, så må man altså anerkende at han har en utrolig evne til at være kampafgørende. Ja faktisk var det et interessant studie i går at følge Lewandowski og Cristiano. For selvom Cristiano spiller forfærdeligt og for et hold som i dele af kampen er spillet ned, så ender han med tre kasser og var involveret i et hav af muligheder(dårlige beslutninger eller ej), mens det var yderst begrænset hvad polakken var med i.

Det er jo en stor del af sandheden med Cristiano. At det ofte føles som om der er en normal spildprocent på vej frem i banen, men måske er en stor del af sandheden også, at han er den spiller i fodboldhistorien, som er bedst til at placere sig og blive involveret i farlige situationer på modstandernes halvdel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, andreashn, Pelle, ChrillRM14, Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #40 af Neye

Sahinovic skrev:

El Siete skrev: Hvad er det der berettiger et 2- eller 3-tal til Ronaldo for gårsdagens præstation. Han scorer 3 mål, off-side eller ej (det er han jo ikke herre over), og 5 i alt mod Bayern over to kampe - det er lige så mange mål som Bayern havde af skud på mål over to kampe. Selv med 3 mål over to kampe havde det været fantastisk.

Og så er han oppe på 100 CL mål, men man kan jo altid vende det til noget negativt. Som Martin Jørgensen sagde under kampen;"Jeg ville kalde det enestående, men den slår Messi nok inden længe." Det kan han da så vidt have ret i, men hvorfor den negativitet. 100 mål i CL! Det er lige så mange som Atletico Madrid har scoret, som hold.

Men jeg sidder dog lidt med en ærgerlig følelse dagen derpå efter at kampen skulle plages af så mange fejl, og som jo kun er brænde på bålet for folk som Martin Jørgensen og mange andre.


At han scorede mod FC Bayern på Allianz Arena, og at han lige har scoret 100 Champions League er jo fuldstændigt irrelevant, så skal vi først og fremmest ikke blive enige om at man kun vurdere ud fra kampen igår?

Jeg gav ham et tre-tal, på trods af at han scorer tre mål, fordi han ganske enkelt spiller en forfærdelig kamp helt op til det 76' minut. En ting er når man vælger en rigtig beslutning og fejler, men Ronaldo træffer den ene rædselsfulde beslutning efter den anden, og i flere omgange ser man ham stoppe et Real Madrid angreb, for at prøve på at skyde selv, istedet for at spille den videre og derved gøre chancen større. Han ødelægger simpelthen for meget af flowet i spillet til, at jeg nogensinde kan give ham mere end et tre-tal.


Kan ikke være mere enig

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #41 af Sahinovic

raul7=kongen skrev:

Sahinovic skrev:

El Siete skrev: Hvad er det der berettiger et 2- eller 3-tal til Ronaldo for gårsdagens præstation. Han scorer 3 mål, off-side eller ej (det er han jo ikke herre over), og 5 i alt mod Bayern over to kampe - det er lige så mange mål som Bayern havde af skud på mål over to kampe. Selv med 3 mål over to kampe havde det været fantastisk.

Og så er han oppe på 100 CL mål, men man kan jo altid vende det til noget negativt. Som Martin Jørgensen sagde under kampen;"Jeg ville kalde det enestående, men den slår Messi nok inden længe." Det kan han da så vidt have ret i, men hvorfor den negativitet. 100 mål i CL! Det er lige så mange som Atletico Madrid har scoret, som hold.

Men jeg sidder dog lidt med en ærgerlig følelse dagen derpå efter at kampen skulle plages af så mange fejl, og som jo kun er brænde på bålet for folk som Martin Jørgensen og mange andre.


At han scorede mod FC Bayern på Allianz Arena, og at han lige har scoret 100 Champions League er jo fuldstændigt irrelevant, så skal vi først og fremmest ikke blive enige om at man kun vurdere ud fra kampen igår?

Jeg gav ham et tre-tal, på trods af at han scorer tre mål, fordi han ganske enkelt spiller en forfærdelig kamp helt op til det 76' minut. En ting er når man vælger en rigtig beslutning og fejler, men Ronaldo træffer den ene rædselsfulde beslutning efter den anden, og i flere omgange ser man ham stoppe et Real Madrid angreb, for at prøve på at skyde selv, istedet for at spille den videre og derved gøre chancen større. Han ødelægger simpelthen for meget af flowet i spillet til, at jeg nogensinde kan give ham mere end et tre-tal.


Men spørgsmålet er om vi havde været videre, hvis man eksempelvis byttede rundt på Lewandowski og Cristiano.

Lige meget hvor langt væk jeg nogle gange bander Cristiano Ronaldo, så må man altså anerkende at han har en utrolig evne til at være kampafgørende. Ja faktisk var det et interessant studie i går at følge Lewandowski og Cristiano. For selvom Cristiano spiller forfærdeligt og for et hold som i dele af kampen er spillet ned, så ender han med tre kasser og var involveret i et hav af muligheder(dårlige beslutninger eller ej), mens det var yderst begrænset hvad polakken var med i.

Det er jo en stor del af sandheden med Cristiano. At det ofte føles som om der er en normal spildprocent på vej frem i banen, men måske er en stor del af sandheden også, at han er den spiller i fodboldhistorien, som er bedst til at placere sig og blive involveret i farlige situationer på modstandernes halvdel.


Man kunne jo tydeligvis fornemme at Lewandowski ikke var 100% fit for fight, derfor finder jeg lige umiddelbart ikke sammenligningen interessant.

Ronaldo er uden tvivl den bedste boksspiller på nuværende tidspunkt, men læg nu mærke til at han scorer de tre mål ved at lade spillet gå sin 'naturlige gang', og ved at lade chancerne komme til ham, istedet for at være så ivrig efter at score et mål selv, at det ender ud i den ene dårlige beslutning efter den anden, som i den grad påvirker Real Madrids spil.

Jeg ville sætte pris på, hvis han udelukkende blev brugt som boksspiller, og havde så lille en indflydelse som overhovedet muligt på det opbyggende spil.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #42 af Kasillas
Et overblik over episoderne fra igår:

www.marca.com/futbol/champions-league/20...2601df7748b45d6.html

Vidal kunne/burde havde fået gul kort for sent stopning af Casemiro og dermed udvist længe før den omtalte episode med Asensio.

Bayern Munchen straffespark der kom som resultat af Casemiros blokering af Robben er helt godkendt.

Casemiro burde kunne/havde været udvist efter endnu en sent blokering af Robben efter straffesparket.

Vidal burde/kunne havde fået gul kort for sin sene tackling mod Asensio. - Uheldigvis for Munchen valgte dommeren at være konsekvens ligé her.

Muller var tydeligvis offside. Og ligeledes med de to gange Ronaldo.

Og endnu en gang: Hertil hører med at Munchen fik tilkendt en fejlagtigt straffespark i Munchen da dommeren mente Carvajal havde hånden på bolden, hvilke han tydeligvis ikke havde.

Alt i alt: Dommerhjælp gik begge veje. Forskellen var bare at Munchenl ikke udnyttede dommerfejl fuldt ud på samme måde Madrid gjorde. At Munchen-folket reagerer som de gør er intet usædvanligt: det ligger i menneskets psyke at bortforklare sig og stille sig i godt lys. Munchen-folket reagerer nøjagtigt hvordan vi og andre havde reageret i en lignende situation.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Mølbat, El Siete, Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #43 af Vinícius
Hvorfor var Muller off-side er jeg blevet spurgt flere gange, når han er på linje med Lewandowski... Fordi Muller er foran bolden, når den slipper Lewandowskis brystkasse - ergo spilles bolden fremad. "Jamen han rører jo ikke bolden". Nej, men han har indflydelse på spillet ved at jagte bolden.

Forskellen på denne kamp og Barcas er, at vi ikke selv vælger at filme os til situationer(i modsætning til Robben og Suarez). At vi skulle have "købt" dommeren er simpelthen for useriøst. Så havde Vidal fået rødt tidligere, straffet var ikke blevet dømt, fordi den var tynd men kunne dømmes men også lades være med at blive dømt, fordi Robben smider sig, og vi havde fået straffe til Casemiro.

Ronaldo scorer 3 mål, hvoraf 2 er off-side. Han scorer reelt kun 1 mål, og er ellers en katastrofe. Men statistik er nu en forunderlig ting, hvis man tror på sådan noget. Så er Morata jo også en bedre angriber end Benzema.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Hugol, andreashn, Pelle, El Siete, Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #44 af Madrid777
Ronaldo spiller egentlig en dårlig kamp, men han dukker bare op når man har brug for ham. Det er også derfor at han er så skide god - Hvis alt andet svigter er Ramos der;-D
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Madrid777.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #45 af Vinícius

Madrid777 skrev: Ronaldo spiller egentlig en dårlig kamp, men han dukker bare op når man har brug for ham. Det er også derfor at han er så skide god - Hvis alt andet svigter er Ramos der;-D


Præcis, og derfor ved jeg ikke om jeg skal give ham 3 eller 5.. Jeg tror jeg lader være med at give karakterer i denne kamp, fordi jeg virkelig ved mange spillere ikke aner, hvad de skal have... Det er charmen ved sådan en kamp. Casemiro er jo et godt eksempel på en spiller, der er afgørende i begge ender og laver den ene katastrofe efter den anden genialitet - Vidal ligeså i første kamp - mål og brændt straffe! Amen altså, man får da hjertestop!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #46 af El Siete

Sahinovic skrev:

El Siete skrev: Hvad er det der berettiger et 2- eller 3-tal til Ronaldo for gårsdagens præstation. Han scorer 3 mål, off-side eller ej (det er han jo ikke herre over), og 5 i alt mod Bayern over to kampe - det er lige så mange mål som Bayern havde af skud på mål over to kampe. Selv med 3 mål over to kampe havde det været fantastisk.

Og så er han oppe på 100 CL mål, men man kan jo altid vende det til noget negativt. Som Martin Jørgensen sagde under kampen;"Jeg ville kalde det enestående, men den slår Messi nok inden længe." Det kan han da så vidt have ret i, men hvorfor den negativitet. 100 mål i CL! Det er lige så mange som Atletico Madrid har scoret, som hold.

Men jeg sidder dog lidt med en ærgerlig følelse dagen derpå efter at kampen skulle plages af så mange fejl, og som jo kun er brænde på bålet for folk som Martin Jørgensen og mange andre.


At han scorede mod FC Bayern på Allianz Arena, og at han lige har scoret 100 Champions League er jo fuldstændigt irrelevant, så skal vi først og fremmest ikke blive enige om at man kun vurdere ud fra kampen igår?

Jeg gav ham et tre-tal, på trods af at han scorer tre mål, fordi han ganske enkelt spiller en forfærdelig kamp helt op til det 76' minut. En ting er når man vælger en rigtig beslutning og fejler, men Ronaldo træffer den ene rædselsfulde beslutning efter den anden, og i flere omgange ser man ham stoppe et Real Madrid angreb, for at prøve på at skyde selv, istedet for at spille den videre og derved gøre chancen større. Han ødelægger simpelthen for meget af flowet i spillet til, at jeg nogensinde kan give ham mere end et tre-tal.


Det var skam også med udgangspunkt i gårsdagens kamp, det at han scorede i Munchen og har lavet 100 CL mål var for at se helheden af hans bedrift og den kritik han modtager på trods af den. Det latterlige i at en person som Martin Jørgensen ikke kan anerkende hvor flot en bedrift 100 CL mål er.

Ser vi på i går, så ja, hans spil kunne med garanti have været bedre i løbet af kampen, men scorer man et hattrick i en CL semifinale, mod Bayern(!), som sender ens hold videre, så må der falde en karakter der er mere end 'Godkendt' af sig. Så for mig hænger sætningen, "...på trods af at han scorer tre mål, (...) han ganske enkelt spiller en forfærdelig kamp" slet ikke sammen. Man kan jo vurdere forskelligt, personligt vægter jeg mål og videre avancement højere i dette tilfælde. For havde du givet ham 5 havde han spillet fantastisk, uden at score og uden at vi gik videre?

Når det så er sagt så har jeg også været kritisk overfor ham denne sæson, og jeg havde da også helst set bedre spil fra ham i går, men ret skal være ret. Jeg skal dog ikke bestemme hvordan du bedømmer spillerne :)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved El Siete.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #47 af Hugol

Kasillas skrev: Et overblik over episoderne fra igår:

www.marca.com/futbol/champions-league/20...2601df7748b45d6.html

Vidal kunne/burde havde fået gul kort for sent stopning af Casemiro og dermed udvist længe før den omtalte episode med Asensio.

Bayern Munchen straffespark der kom som resultat af Casemiros blokering af Robben er helt godkendt.

Casemiro burde kunne/havde været udvist efter endnu en sent blokering af Robben efter straffesparket.

Vidal burde/kunne havde fået gul kort for sin sene tackling mod Asensio. - Uheldigvis for Munchen valgte dommeren at være konsekvens ligé her.

Muller var tydeligvis offside. Og ligeledes med de to gange Ronaldo.

Og endnu en gang: Hertil hører med at Munchen fik tilkendt en fejlagtigt straffespark i Munchen da dommeren mente Carvajal havde hånden på bolden, hvilke han tydeligvis ikke havde.

Alt i alt: Dommerhjælp gik begge veje. Forskellen var bare at Munchenl ikke udnyttede dommerfejl fuldt ud på samme måde Madrid gjorde. At Munchen-folket reagerer som de gør er intet usædvanligt: det ligger i menneskets psyke at bortforklare sig og stille sig i godt lys. Munchen-folket reagerer nøjagtigt hvordan vi og andre havde reageret i en lignende situation.


Det var Lewandowski der var offside da Carvajal ophæver offsiden på Müller, Ramos ophævede den også. Og som en bruger forklarer efter, så er Lewandowski foran bolden i afleveringsituationen. Analyseret på el Chiringuito som har alt teknik til at checke dette. Det er Müllers aflevering til Lewandowski der er iliegal. Bare lige for at få det på det rene.

De snakker også om rødt kort til Bayern spilleren der slagtede Isco bagfra efter 4 minutter af første halvleg. De snakker også om rødt til Vidal i starten af anden halvleg.

Set over de to kampe fik Real madrid altså først hjælp af dommeren i ekstra spilletid. Indtil da havde Bayern alle kendelserne på deres side.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #48 af raul7=kongen

Sahinovic skrev: Man kunne jo tydeligvis fornemme at Lewandowski ikke var 100% fit for fight, derfor finder jeg lige umiddelbart ikke sammenligningen interessant.

Ronaldo er uden tvivl den bedste boksspiller på nuværende tidspunkt, men læg nu mærke til at han scorer de tre mål ved at lade spillet gå sin 'naturlige gang', og ved at lade chancerne komme til ham, istedet for at være så ivrig efter at score et mål selv, at det ender ud i den ene dårlige beslutning efter den anden, som i den grad påvirker Real Madrids spil.

Jeg ville sætte pris på, hvis han udelukkende blev brugt som boksspiller, og havde så lille en indflydelse som overhovedet muligt på det opbyggende spil.


Jeg prøver på en anden måde. Nu har jeg set Lewandowski spille rigtig mange gange. Skadet eller ej. Jeg har aldrig set ham være involveret i tilnærmelsesvis den samme mængde muligheder som Cristiano var i går. Det gælder faktisk alle spillere, både dem jeg tænker på i nutiden, men også tidligere spillere. Det er helt vildt så meget portugiseren er involveret i. Selv når han har en dårlig dag, der er altid 3-4 store brændte chancer. Han forsvinder aldrig bare totalt. På det punkt er han helt fænomenal. På godt og ondt, men trods alt klart mest godt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Zyconith, R7CR7GB11, ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce