Optakt: El Clásico og mesterskabsmatchbold

6 år 11 måneder siden #1 af raul7=kongen

Bale forventes tilbage til morgendagens vigtige opgør.

Hvordan skal man egentlig skrive en optakt til et opgør mellem Real Madrid og FC Barcelona? Der er udgivet lange bøger, de to klubber fylder dagligt en række sportsaviser og verdensstjernerne optræder dagligt i alverdens magasiner. Men historien er ikke slut, den udvikler sig kontinuerligt og altid. Således skrives i morgen aften, søndag klokken 20.45, endnu et kapitel om El Clásico, helt præcis kapitel nr. 233 i betydningsfulde kampe.

Tidligere kapitler har budt på en række store opgør. I nyere erindring finder man pasillo, øjeprik, 2-6 nedturen og Copa del Rey-finalen, som må være nogle af de mest markante øjeblikke – på godt og ondt. Søndag bliver måske endnu et markant kapitel af den slags. Isoleret set kan Zizous tropper bringe sig afgørende foran i mesterskabskampen med en sejr, mens det for en af Bernabeu-historiens mest hadede skikkelser, Luis Enriques, er sidste chance for at vende en ellers halv-sløj sæson.

Ugerne op til kampen har også været begivenhedsrige. Barcelona led for et par uger siden et svigende nederlag i Malaga, men fik rettet op på det hele med en ikke-overbevisende 3-2 sejr over Real Sociedad sidste weekend. Ind imellem dette er holdet som bekendt sendt ud af Champions League med samlet 3-0 mod Juventes. Der er altså ikke ligefrem tale om et Barca-hold for fuld kraft, som rammer Bernabeu, men til disse opgør plejer form ikke at være en faktor, så det kan næppe bruges som endegyldigt pejlemærke.

I Madrid-lejren ser det resultatmæssigt anderledes prangende ud. 7 af de seneste 8 seneste kampe i ligaen er vundet – kun afbrudt af en uafgjort mod lokalrivalerne fra Atletico – og derimellem har Kongeklubben sendt selveste Bayern München ud af Champions League. På papiret overbevisende, men de fleste madridistas må nok også erkende, at selvom resultaterne er overbevisende, så er spillet ikke just flydende, og en række af kampene er da også først blevet lukket i sidste øjeblik.

Men ingen El Clásico uden en sidehistorie eller ti. I denne omgang er det helt store fokus på Neymar. Spiller brasilianeren eller ej? Med en halvsløj defensiv – anført af Pique, som måske skulle fokusere lidt mere på sin klubs forsvarsproblemer, end han gør på Twitter og Shakira – er der brug for al den offensive power Barca kan finde. En klapsalve for meget har dog gjort Neymar upopulær blandt dommerstanden og derfor er han på papiret i karantæne. Som altid er der selvfølgelig ikke helt enighed om reglerne i det spanske, hvilket betyder at verdensstjernen måske alligevel spiller. Spansk fodbold på godt og ondt – kedeligt bliver det aldrig.

Uagtet alt ovennævnte og 120 minutter mod München forleden, så er Zizou igen nødt til at forholde sig til om man skal starte med et halvsløjt B i BBC eller en formstærk Isco. Bale er nemlig igen til disposition, det modsatte gælder Varane og Pepe i bagkæden, de to er nemlig, som vanligt, fraværende grundet skader.

Kampen kan følges på 3+ med optakt fra kl. 20. For en gangs skyld må man dermed sige, at en kamp fra verdens bedste liga får nogenlunde den opmærksomhed i Danmark, som langt flere kampe fra det spanske burde få det.

Real Madrids forventede hold: Navas; Carvajal, Nacho, Ramos, Marcelo; Kroos, Casemiro, Modric; Bale, Benzema, Cristiano Ronaldo.

Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #2 af Fondo_Sur
SÅ! Højt tempo fra drengene er nøglen. Jeg bliver overrasket hvis Bale spiller, men uanset må vi erkende, at han ville klæde holdet lige nu. Kampen imod Bayern viste, at vi havde brug for en tredje mand i kontrafasen for at for alvor at flå i deres defensiv.

Men det kan også være at Isco starter. Lad os nu spille hurtigt fodbold!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #3 af Hugol
Vi kan ramme Barcelona igen på vores dødbolde, men der hvor vi virkelig kan ramme dem, er ved det rigtig høje pres på forsvaret. Det har lykkedes så mange hold, at presse Barcelona i bund, både Leganes og Sociedad havde held med det på trods af tætte nederlag. Så gælder det faktisk om, at være meget effektive oppe foran.

Barcelonas spil bagi har tabt momentum og det er især, fordi man har manglet Iniesta til, at være bindeledet mellem forsvar-midtbane og midtbane-angreb. De holder ikke på samme måde på bolden som tidligere, det er nu Neymar som går ned tit og fører bolden frem, for Busquets-Ratikic og Andre Gomez kan det ikke. Ja hvis Barcelona så ikke bruger Neymar, så bliver det meget svært for dem.

Jeg synes Isco skal starte i stedet for Bale, for vi mangler ved BBC, en mand som kan holde på bolden, både for at skabe spillet men også for at skabe ro. Ellers ser jeg ingen ændringer på midtbanen og i forsvaret.

Hvis Bale så starter inde, så skal han i den grad oppe sig ift deltagelse i det offensive spil. Defensivt gør han det glimrende som vi så mod Bayern.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #4 af Kassow-Rossing
Spændingen er uudholdelig, og jeg kan ikke vente. Kæresten og jeg er i Real Madrid trøjer resten af dagen (Jeg i Zidane, hun i Bale).

God kamp til alle danske Madridistas! <3

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Zyconith, ChrillRM14, Vinícius, MadridistaPorVida, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #5 af ChrillRM14
Hvorfor lægger de El Clasico kl 20.45??? Jeg kan jo ikke få tiden til at gå? Hvad filan skal man lave en hel dag, der bare har nogen mening, når man ved, der er Clasico om aftenen. Det er tortur!!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Jonas, MadridistaPorVida, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #6 af Zyconith

ChrillRM14 skrev: Hvorfor lægger de El Clasico kl 20.45??? Jeg kan jo ikke få tiden til at gå? Hvad filan skal man lave en hel dag, der bare har nogen mening, når man ved, der er Clasico om aftenen. Det er tortur!!


Lav noget spansk mad, tag en lur, se en la liga kamp, gå en tur, læs "For Whom The Bell Tolls" (Ernest Hemingway, 1940). Så er den ventetid ovre

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #7 af ChrillRM14

Zyconith skrev:

ChrillRM14 skrev: Hvorfor lægger de El Clasico kl 20.45??? Jeg kan jo ikke få tiden til at gå? Hvad filan skal man lave en hel dag, der bare har nogen mening, når man ved, der er Clasico om aftenen. Det er tortur!!


Lav noget spansk mad, tag en lur, se en la liga kamp, gå en tur, læs "For Whom The Bell Tolls" (Ernest Hemingway, 1940). Så er den ventetid ovre


har lavet mig en spegepølsemad, fået en kop kaffe, spist en omelet, læst lidt lektier om pragmatisk sociologi (pludselig gik tiden langsommere.......) ... Nu vil jeg se Ronaldo og Ramos compilations på Youtube indtil gametime
:D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #8 af Sahinovic
Opstilling:

Navas
Carvajal - Ramos - Nacho - Marcelo
Casemiro - Modric - Kroos
Bale - Benzema - Ronaldo

Selvom det var forventet, så er jeg er en smule skuffet over at se Bale i startopstillingen.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #9 af Sebberg
Synes sgu ikke, at det er forventet. Hvor er det latterligt.

Bale er lige kommet tilbage fra en skade. Imens bedrev holdet en flot sejr i tirsdags, og der var Isco igen en stor aktør. Ud fra det giver det absolut ingen mening, at Bale skal direkte ind i starteren igen.

Vi har endda brug for Isco og hans stærke boldomgang i denne kamp!
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real HWL, Neye, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #10 af ChrillRM14

Sebberg skrev: Synes sgu ikke, at det er forventet. Hvor er det latterligt.

Bale er lige kommet tilbage fra en skade. Imens bedrev holdet en flot sejr i tirsdags, og der var Isco igen en stor aktør. Ud fra det giver det absolut ingen mening, at Bale skal direkte ind i starteren igen.

Vi har endda brug for Isco og hans stærke boldomgang i denne kamp!


Ja!!
For filan, det er jo at jeopardize hele udfaldet på sæsonen det her!
Nå.. Alcacer er på banen. Så er der en trussel mindre. Lad Messi fortsætte sine forfærdelige El Clasico-stime.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #11 af Pelle
HAHAHA 3+ har lige ved en fejl klippet over til studiet med Jørgensen og Frimann, som står og så klip fra vores 2-1 sejr på Camp Nou. De blev lige enige om, at Ronaldos scoring var matchfixing :-D De er så fucking sørgelige. Når de ikke ved, at de er på skærmen, ser man deres sande jeg!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #12 af asp3200
Zidane.... Bale er jo ikke i form. Er tom for ord igen igen, han må virkelig hade Isco:(

Taktikkens mester.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce