Vejleder til Vinicius

6 år 10 måneder siden #13 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Vejleder til Vinicius

BBB skrev: Prisen er til forskel, men var der ikke også kritik, da Casemiro blev hentet? Han spillede trods alt ikke førsteholdsfodbold.


Som du selv siger blev Casemiro hentet til en brøkdel af den pris vi betaler for Vinicius. Ud over dette så blev Casemiro hentet til Castilla i håb om at han kunne udvikle sig til at blive en brugbar førsteholdsspiller. Han var endda lejet ud til Porto en sæson. Vinicius er blevet lovet en plads i førsteholdstruppen som 18'årige uden at have spillet en eneste seniorkamp i den Brasilianske liga, det jo helt grotesk.

Det kan slet, slet ikke sammenlignes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #14 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Vejleder til Vinicius
Meeeen vi slog barcelona i kampen om spilleren.....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #15 af BBB
Besvaret af BBB på emne Vejleder til Vinicius

elle44 skrev:

BBB skrev: Prisen er til forskel, men var der ikke også kritik, da Casemiro blev hentet? Han spillede trods alt ikke førsteholdsfodbold.


Som du selv siger blev Casemiro hentet til en brøkdel af den pris vi betaler for Vinicius. Ud over dette så blev Casemiro hentet til Castilla i håb om at han kunne udvikle sig til at blive en brugbar førsteholdsspiller. Han var endda lejet ud til Porto en sæson. Vinicius er blevet lovet en plads i førsteholdstruppen som 18'årige uden at have spillet en eneste seniorkamp i den Brasilianske liga, det jo helt grotesk.

Det kan slet, slet ikke sammenlignes.


Som jeg husker det blev Casemiro også lovet førsteholdsfodbold til den følgende sæson. Den ene tager et år på Castilla, og den anden et år i Brasilien.

Casemiro blev, som jeg husker det, også først udlejet til Porto efter at have optrådt på vores førstehold.

Den eneste forskel jeg kan se er summen, men det var slet ikke den del, som jeg kommenterede på. Jeg kommenterede på reaktionerne herinde, og sammenlignede dem med reaktionerne, da Casemiro blev hentet. Folk anfægter jo knægtens talent på samme måde som de anfægtede Casemiro's talent.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #16 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Vejleder til Vinicius

BBB skrev:

elle44 skrev:

BBB skrev: Prisen er til forskel, men var der ikke også kritik, da Casemiro blev hentet? Han spillede trods alt ikke førsteholdsfodbold.


Som du selv siger blev Casemiro hentet til en brøkdel af den pris vi betaler for Vinicius. Ud over dette så blev Casemiro hentet til Castilla i håb om at han kunne udvikle sig til at blive en brugbar førsteholdsspiller. Han var endda lejet ud til Porto en sæson. Vinicius er blevet lovet en plads i førsteholdstruppen som 18'årige uden at have spillet en eneste seniorkamp i den Brasilianske liga, det jo helt grotesk.

Det kan slet, slet ikke sammenlignes.


Som jeg husker det blev Casemiro også lovet førsteholdsfodbold til den følgende sæson. Den ene tager et år på Castilla, og den anden et år i Brasilien.

Casemiro blev, som jeg husker det, også først udlejet til Porto efter at have optrådt på vores førstehold.

Den eneste forskel jeg kan se er summen, men det var slet ikke den del, som jeg kommenterede på. Jeg kommenterede på reaktionerne herinde, og sammenlignede dem med reaktionerne, da Casemiro blev hentet. Folk anfægter jo knægtens talent på samme måde som de anfægtede Casemiro's talent.


Summen er jo også en kæmpe faktor i den handel, men det er nu ikke den eneste forskel. Vi tager lige Casemiros bedfrifter før han kom til Real Madrid Castilla, Det var 62 kampe for Sao Paulo i den bedste brasilianske række + han havde fået debut på landsholdet.
Og nej vi ved jo reelt set ikke noget om knægtens talent, for han har jo ikke haft chance for at bevise det nogen steder? derfor virker det også underligt at smide så store summer efter en spiller der ikke har spillet en senior kamp.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #17 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Vejleder til Vinicius
Nu er der vel også den forskel at angribere som regel bryder tidligere igennem end defensive midtbanespillere.

Casemiro har jo i den grad ændret form siden de tidlige dage, hvor han dengang lignede en kvabset teenager er han nærmest en tank i dag.

Den slags betyder bare mere på midtbanen, end i amgrebet hvor fart, opportunisme og tekniske skills (der ofte udvikles tidligere) er mere væsentlige.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #18 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Vejleder til Vinicius

BBB skrev: Som jeg husker det blev Casemiro også lovet førsteholdsfodbold til den følgende sæson. Den ene tager et år på Castilla, og den anden et år i Brasilien.

Casemiro blev, som jeg husker det, også først udlejet til Porto efter at have optrådt på vores førstehold.

Den eneste forskel jeg kan se er summen, men det var slet ikke den del, som jeg kommenterede på. Jeg kommenterede på reaktionerne herinde, og sammenlignede dem med reaktionerne, da Casemiro blev hentet. Folk anfægter jo knægtens talent på samme måde som de anfægtede Casemiro's talent.


Udover det med transfersummen, som du nævner, så var Casemiro en håndfuld år ældre og havde spillet over 100 kampe for Sao Paulo, samt fået 5 kampe for det brasilianske landshold. Der er alligevel noget til forskel på dét, og så en 16-årig uden professionelle kampe (og til et væsentligt højere beløb).

Derudover var det vel også helt på sin plads, i sin tid, at anfægte Casemiros talent? Og det er det vel ret beset stadig (til en vis grad).

Forudsætningerne er jo også helt anderledes, da det, i det ene tilfælde, handlede/handler om en defensivt-orienteret spiller, hvis rolle på holdet var en mangelvare og en decideret nødvendighed. Og så en dyrt-indkøbt offensivspiller, der skal bringe noget ekstraordinært under skarp konkurrence (og på et temmeligt stort marked, to boot).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #19 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Vejleder til Vinicius

asp3200 skrev: Meeeen vi slog barcelona i kampen om spilleren.....


Jah, og det skal man ikke undervurdere betydningen af, selvom jeg har på fornemmelsen, at du skriver det ironisk. Jeg vil i hvert fald 10 gange hellere have at vi betaler 40 millioner Euro for ham, end jeg vil se Barcelona gøre det samme.
Den slags handler her er jo et gamble. Det kan være, at han bliver helt fantastisk og vi får en verdensklasse angriber i de næste 12 år. I så fald er 40 millioner jo en slik. Lad os sige at sandsynligheden for dette udfald er 30 procent. Det kan også være, at han bliver en udmærket spiller, som dog ikke helt kommer op og ringe, og vi derfor skipper ham videre for cirka samme beløb, som vi har købt ham for om nogle år. I så fald er vi holdt nogenlunde skadesfri, men har dog tjent på noget marketing osv. Lad os sige at dette udfald er 50% sandsynligt. Så kan det jo selvfølgelig også være at han falder helt igennem og vi taber de fleste af vores penge. Det kan måske være 20% sandsynligt. Ud fra den kalkule har det jo været en glimrende investering, og mon ikke også det er den slags overvejelser man i ledelsen gør sig, inden man smider 40 millioner efter en indtil for nyligt ukendt spiller.

Nogen ville måske argumentere for, at det havde været bedre at vente med at købe ham, til at var blevet en mere etableret spiller og havde vist lidt mere. Ja, men så er chancen forpasset. Bare se hvad Mbappe koster efter at have "vist noget mere" en halv sæson. Desuden ville vi måske slet ikke få chancen for at købe ham til den tid, da han så allerede ville være blevet opsnappet af Barcelona eller de andre klubber, der stod på spring for ham.
Dette er efter min mening den eneste chance for at få spilleren til en, hvad der på sigt forhåbentligt viser sig at være, relativt billig penge.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce