Cristiano Ronaldo tættere på Guldbold og The Best-prisen

6 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

For bare nogle måneder siden var der ikke mange, som levnede Cristiano Ronaldo mange chancer for at vinde Guld-bolden eller The Best-prisen.

I dag er tonen en helt anden og hvis det lykkes at vinde CL-trofæet mod Juventus den 3. juni, vil han pludselig være storfavorit til de to titler.

Det er ikke helt tilfældigt, for den portugisiske verdensstjerne har været altafgørende for Real Madrids resultater, som har ført til det spanske mesterskab og altså måske CL-titlen.

Godt nok er han kun noteret for 40 mål i denne sæson, hvilket er væsentligt under de 61 mål, han blev noteret for i sidste sæson, men Cristiano Ronaldo har formået at spare på kræfterne og fremstår mere fit end nogensinde i denne afgørende del af sæsonen.

Således scorede han 5 mål i de sidste tre kampe i La Liga, mens han i alt stod for 8 mål i kampene mod Bayern München og Atlético Madrid på vejen mod CL-finalen og det har blandt andet fået L´Equipe, som står for Guldbold-uddelingen, til at spørge hvem der kan fravriste portugiseren titlen.

Et godt bud kan være Gianluigi Buffon, som Cristiano Ronaldo står over for i CL-finalen. Vinderen af det opgør kan være meget tæt på personlig hæder hos L´Equipe og FIFA.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #2 af SR4
Det ligner vidst at Messi er helt ude af kampen her. I hvert fald FIFA's pris, hvor CL-finalen afgør om det er Ronaldo eller Buffon der vinder den.

Ballon d'Or er dog stadig helt åben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #3 af Kimbo
De priser er helt til grin, Ronaldo har været vanvittig i 5 kampe, og komplet uduelig resten af sæsonen. Det kan godt være nogle vil sige han har sparet sig til de vigtige kampe, men man skal sku også hjælpe sit hold derhen i første omgang.
Det er simpelthen at pisse på sporten at kåre ham som noget som helst andet end måske knockoutfasens spiller i CL, hvis der var sådan en pris, eller evt. mom i finalen hvis han vælger at dukke op denne gang.
Flere af vores spillere har været langt mere afgørende all around, bare tag Ramos, uden ham havde vi tabt det mesterskab med 10 points.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #4 af Jespersk
Kimbo:

Hold da ellers op for et opstød :) Hvem mener du da der mere har fortjent ballon dor, eller fifas pris? Vi allesammem ved jo at det ikke bliver en forsvarspiller der får den eller sågar en målmand, selvom buffon naturligvis har imponeret meget, men det har Neuer også før hvor prisen alligevel er gået til en angriber.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #5 af Sahinovic

SR4 skrev: hvor CL-finalen afgør om det er Ronaldo eller Buffon der vinder den.


Jeg læser denne tit, og dette er ikke specifikt rettet mod dig, men jeg synes at logikken fejler fuldstændigt, når man på baggrund af en pokal kan afgøre hvem den bedste har været. Jeg læser mange steder, at Buffon fortjener at blive kåret som den bedste, og det er udelukkende på baggrund af, at man enten ikke kan lide Ronaldo eller har en enorm sympati for Buffon.

Hvis Ronaldo spiller sit livs kamp i finalen, men stadig ender med at tabe, fortjener han så den individuelle pris mindre, og gør det Buffons præstation bedre, at han i sidste ende står med pokalen?

Det er lidt ligesom når jeg læser, at Messi ikke er den bedste igennem historien alene af den grund, at han ikke har vundet noget med landsholdet - OK, så hvis Neuer havde lagt bolden i eget net i det 90' minut i VM finalen 2014, og Messi endeligt stod med en VM pokal, så er man afklaret og med på at kalde ham den bedste igennem historien? Blot et eksempel og for at pointere hvor hårdt logikken nogen gange går i stå i fodbold. (jeg gider ikke ud i en Messi/den bedste nogensinde debat)

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Mathiaska, Raul7-2880, Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #6 af Kassow-Rossing
Spot on, Sahinovic!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #7 af Vinícius
footballgala.com/la-liga-goal-week-every-week/
En video med ugens mål fra hver runde i la Liga.

Se lige videoen igennem, og se hvor mange flotte mål Messi har scoret, ofte på egen hånd, i denne sæson af La Liga. Han har været den bedste i La Liga, hvorfor jeg da håber, han får prisen som sæsonens spiller i La Liga, hvis der er retfærdighed til! Jeg vil dog mene, at Ronaldo har været den bedste spiller i Champions League, især baseret på knockout-fasen. Han har været så god i knockout fasen, at han i min optik har været turneringens bedste spiller her. Ronaldo har titlerne på sin side, hvilket har været afgørrende for den individuelle titel førher, og her viser det sig bare, at demokrati burde være forbeholdt for dem med forstand på sagerne. Ronaldo kan, hvis han præsterer rigtig godt i efteråret, sagtens fortjent vinde guldbolden.

I dette guldbold-år synes jeg, Ronaldo og Messi har lagt tæt, og jeg kan stadigvæk ikke finde andre alternativer end disse 2. Nogle argumenterede for Dybala grundet hans 2 mål mod Barca, men det er jo bare useriøst. Så lavede Ronaldo 5 mod Bayern og 3 mod Atletico - så er 2 mål mod Barca ikke noget særligt mere.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #8 af Raul7-2880

Kimbo skrev: De priser er helt til grin, Ronaldo har været vanvittig i 5 kampe, og komplet uduelig resten af sæsonen. Det kan godt være nogle vil sige han har sparet sig til de vigtige kampe, men man skal sku også hjælpe sit hold derhen i første omgang.
Det er simpelthen at pisse på sporten at kåre ham som noget som helst andet end måske knockoutfasens spiller i CL, hvis der var sådan en pris, eller evt. mom i finalen hvis han vælger at dukke op denne gang.
Flere af vores spillere har været langt mere afgørende all around, bare tag Ramos, uden ham havde vi tabt det mesterskab med 10 points.


99 % enig. Jeg synes dog at han ikke har været "komplet uduelig resten af sæsonen". Har har trods alt lavet 32 mål i sæsonen (hvis man ser bort fra 2x Bayern og Atl.madrid kampen).

"Han har været så god i knockout fasen, at han i min optik har været turneringens bedste spiller her."
CHL består af maksimum 13 kampe. De 3 kampe (2x Bayern og 1x Atl. Madrid) retfærdiggøre simpelthen ikke hans ekstrem lave niveau han viste resten af kampene. Hvis jeg skulle pege på turnerings spillere så mener jeg at spillere som Bonucci, Chiellini og Buffon fortjener den i langt højere grad.
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Raul7-2880.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #9 af SR4

Sahinovic skrev:

SR4 skrev: hvor CL-finalen afgør om det er Ronaldo eller Buffon der vinder den.


Jeg læser denne tit, og dette er ikke specifikt rettet mod dig, men jeg synes at logikken fejler fuldstændigt, når man på baggrund af en pokal kan afgøre hvem den bedste har været. Jeg læser mange steder, at Buffon fortjener at blive kåret som den bedste, og det er udelukkende på baggrund af, at man enten ikke kan lide Ronaldo eller har en enorm sympati for Buffon.

Hvis Ronaldo spiller sit livs kamp i finalen, men stadig ender med at tabe, fortjener han så den individuelle pris mindre, og gør det Buffons præstation bedre, at han i sidste ende står med pokalen?

Det er lidt ligesom når jeg læser, at Messi ikke er den bedste igennem historien alene af den grund, at han ikke har vundet noget med landsholdet - OK, så hvis Neuer havde lagt bolden i eget net i det 90' minut i VM finalen 2014, og Messi endeligt stod med en VM pokal, så er man afklaret og med på at kalde ham den bedste igennem historien? Blot et eksempel og for at pointere hvor hårdt logikken nogen gange går i stå i fodbold. (jeg gider ikke ud i en Messi/den bedste nogensinde debat)


Jeg er enig med dig. Men det er nu ikke mig der vælger vinderen, så jeg snakker ud fra, hvordan det i sidste ende hænger sammen. Jeg er vel ret sikker på at du ligesom mig tror på at vinderen af finalen i sidste ende kan afgøre hvor Ballon d'Or ender?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #10 af SR4

Kratmus skrev: footballgala.com/la-liga-goal-week-every-week/
En video med ugens mål fra hver runde i la Liga.

Se lige videoen igennem, og se hvor mange flotte mål Messi har scoret, ofte på egen hånd, i denne sæson af La Liga. Han har været den bedste i La Liga, hvorfor jeg da håber, han får prisen som sæsonens spiller i La Liga, hvis der er retfærdighed til! Jeg vil dog mene, at Ronaldo har været den bedste spiller i Champions League, især baseret på knockout-fasen. Han har været så god i knockout fasen, at han i min optik har været turneringens bedste spiller her. Ronaldo har titlerne på sin side, hvilket har været afgørrende for den individuelle titel førher, og her viser det sig bare, at demokrati burde være forbeholdt for dem med forstand på sagerne. Ronaldo kan, hvis han præsterer rigtig godt i efteråret, sagtens fortjent vinde guldbolden.

I dette guldbold-år synes jeg, Ronaldo og Messi har lagt tæt, og jeg kan stadigvæk ikke finde andre alternativer end disse 2. Nogle argumenterede for Dybala grundet hans 2 mål mod Barca, men det er jo bare useriøst. Så lavede Ronaldo 5 mod Bayern og 3 mod Atletico - så er 2 mål mod Barca ikke noget særligt mere.


Se også de videoer, hvor Barca ikke har scoret mål og dermed smidt point blandt andet mod Alaves på egen bane. Messi har altså haft mange pivhamrende elendige kampe. Og i den store scene i Champions League har han jo mildest talt været middelmådig i knockouten.

Ronaldo denne sæson vil jeg mene har haft flere dårlige kampe end Messi, MEN til gengæld været der i de kampe, hvor det har vægtet mere. Ja faktisk om man vil det eller ej, så har han jo været fænomenal i lige præcis de kampe hvor der var brug for han skulle være det.

Som jeg skrev tidligere så mener jeg at det er en fordel for Ronaldo, at prisen bliver gevet lige efter sæsonen, for så tror jeg det betyder meget hvilke kampe man har præsteret. Det tror jeg personligt ikke betyder ligeså meget, når det bliver givet pr kalenderår.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #11 af Sahinovic
@SR4

Ja, jeg ved udemærket godt at du skrev på baggrund af de kriterier der er blevet stillet op, kritikken var netop rettet mod disse kriterier og ikke dig, for jeg er helt enig i hvad du skriver (-:

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum