Ingen tilbagekøbs-klausul på Mariano

6 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrid solgte i går den dominikanske angriber, Mariano, til Lyon for 8 millioner €.

At det blev franske Lyon, som løb med den målfarlige angriber, skyldes i høj grad Zinedine Zidane, som anbefalede Lyon til Mariano. Det indrømmer Lyons sportschef, Florian Maurice.

I Lyon får Mariano en kontrakt af fem års varighed, men Real Madrid har ikke sikret sig en tilbagekøbs-klausul på den 24-årige angriber. Til gengæld får man en forkøbsret, hvilket vil sige, at hvis en klub byder på Mariano, så skal Real Madrid have chancen for at udligne dette tilbud og efterfølgende have ret til at forhandle med spilleren først.

Vælger man ikke at gøre brug af sin forkøbs-ret, så har man ydermere sikret sig 40% af en eventuel transfersum i kontraktperioden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #2 af Kassow-Rossing
Neeeeeeeeeeeeeeij :(

Jeg henviser til artiklen, der fortalte, at der var tilbagekøbsklausul:

madridista.dk/index.php/7617-mariano-far-fem-ar-i-lyon

Man kan vel kun konkludere, at det er dårligt handlet?

Scenarie A: Han flopper i Lyon. Ingen vil have ham. Heller ikke Real Madrid. Han bliver enten solgt for småpenge til en mindre klub og RM får næsten intet for ham. Det kan også være han forbliver i Lyon og hans karriere dør helt ud.

Scenarie B: Han gør det fremragende i Lyon og flere klubber vil have ham. Også Real Madrid. Hvis Real Madrid skal købe ham tilbage skal man ikke kun matche højeste bud fra klubber som Juventus, Milan, Everton.. men man skal også vinke farvel til de 40 %. Ergo er det dyrt at købe ham tilbage, da man skal tage højde for 'opportunity costs' (oversat til dansk: alternativonkostningerne)

Medmindre der naturligvis står i kontrakten, at RM kan købe ham tilbage billigere.

Brok overstået.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #3 af Hugol
Scenarie C: Han gør det fint i Lyon og bliver i klubben.

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #4 af Kassow-Rossing
Ingen nævnte at han skulle sælges hvis det bliver Scenarie B.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #5 af Brylle

Kassow-Rossing skrev: Ingen nævnte at han skulle sælges hvis det bliver Scenarie B.

Men det lægger du ligesom op til, uanset hvor meget du så forsøger at fedte den hjem nu :)

Hvis "han gør det fremragende og alle vil have ham", så snakker vi jo om klubber, der er større end Lyon og derfor er mere attraktive, hvorfor Lyon kan få meget svært ved at holde på ham. 8 millioner € er vel okay for en spiller, der mest af alt har leveret i den 3. bedste række i Spanien og derudover har vist lidt spændende ting i få kampe for førsteholdet. Selvfølgelig ville det være lækkert med en tilbagekøbsklausul, men skulle man ønske at købe ham tilbage en dag, så tror jeg ikke pengene bliver det store problem. Samtidig er det vel vurderet, at man med Ronaldo nu og en evt Mbappé i fremtiden er fint dækket ind i forhold til at have en førsteangriber, der kan bombe.

Jeg glæder mig til at følge Mariano i Lyon.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Hugol, Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #6 af Kassow-Rossing
Ja naturligvis mener jeg, at Lyon ikke kan holde på ham. Det er vel logik for burhøns.

Men Scenarie C er jo en del af Scenarie B som jeg skrev det op.

Det er nytteløst at tilføje et Scenarie C hvis man læser Scenarie først.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #7 af Hugol
Der er meget enten eller over dine scenarier og det er der generelt. Der er intet der tyder på i dine scenarier at Mariano bare bliver en god angriber for Lyon som de kan holde fast på.

Enten eller debatter er tit debatter som er meget lukket !

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #8 af Kassow-Rossing
Det kan være jeg skal udpensle det endnu mere og gøre det nemmere for alle at forstå.

Enten bliver han en succes. Eller også bliver han ikke.
Uanset hvad er det skidt for Real Madrid.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #9 af Hugol

Kassow-Rossing skrev: Det kan være jeg skal udpensle det endnu mere og gøre det nemmere for alle at forstå.

Enten bliver han en succes. Eller også bliver han ikke.
Uanset hvad er det skidt for Real Madrid.


Så er du jo også helgarderet ;)

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #10 af Kassow-Rossing
Jeg ved ikke hvorfor det er så svært at forstå.

Lad mig gøre det helt kort: Der kan ikke komme nogen fantastisk situation ud af dette (set med hvide briller.)

Så kan jeg ikke gøre det mere simpelt.

Men jeg kan selvfølgelig tage fejl :)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #11 af Brylle

Kassow-Rossing skrev: Det kan være jeg skal udpensle det endnu mere og gøre det nemmere for alle at forstå.

Enten bliver han en succes. Eller også bliver han ikke.
Uanset hvad er det skidt for Real Madrid.

Kassow-Rossing skrev: Jeg ved ikke hvorfor det er så svært at forstå.

Lad mig gøre det helt kort: Der kan ikke komme nogen fantastisk situation ud af dette (set med hvide briller.)

Så kan jeg ikke gøre det mere simpelt.

Men jeg kan selvfølgelig tage fejl :)

Kassow-Rossing skrev: Ja naturligvis mener jeg, at Lyon ikke kan holde på ham. Det er vel logik for burhøns.

Men Scenarie C er jo en del af Scenarie B som jeg skrev det op.

Det er nytteløst at tilføje et Scenarie C hvis man læser Scenarie først.


Fik du ikke et par dages ban sidst du sparkede ud efter folks forståelse? Gaaal du er provokerende.

EDIT:

Kassow-Rossing skrev: Sådan nogle spørgsmål kan du skrive til mig via en privat besked. Husk husreglerne på siden.

I lige måde, brormand.
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Brylle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #12 af Kassow-Rossing
Sådan nogle spørgsmål kan du skrive til mig via en privat besked. Husk husreglerne på siden.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum