Ingen tilbagekøbs-klausul på Mariano

6 år 8 måneder siden #13 af Kassow-Rossing
Set i backspejlet, kan jeg godt se hvordan mine to første indlæg ikke giver det helt samme billede, som jeg ønskede.

Jeg starter mange debatter herinde for at få skribenternes artikler ind på debatforummet. Det er min måde at hylde skribenterne på og samtidig forsøge at skabe liv på dette forum.

I dette tilfælde havde jeg kun én pointe, og det var at det er en dårlig situation Real Madrid har stillet sig selv i nu. Jeg forsøgte at forklare den dårlige situation, men jeg kan godt se, at det ikke blev forklaret så gennemført.

Min fejl.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #14 af Hugol
Hvis Real Madrid har en forkøbsret på spilleren, så står de jo ikke ligefrem i en dårlig situation skulle Mariano pludselig blive en killer.

Jeg synes Mariano er en fed spiller og al respekt for at han valgte at tage kampen op i Real Madrid under umulige vilkår. Det er dog på tide, at han kommer videre og Real Madrid har vist at de ikke har valgt bare at lade ham gå. Jeg synes Real Madrid har fået det maksimale ud af situationen..

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #15 af Jaken
Lur mig om ikke salgsprisen havde været noget lavere, havde der været en tilbagekøbsklausul. Måske har man tænkt fra klubbens side at man lige så vel kunne skyde en snart 24-årig perifer tredjeangriber afsted lidt dyrere end ellers, da man ikke forventer at have synderlig meget behov for ham i fremtiden.

Måske viser han sig også, som Hugol har været inde på, bare at være en nogenlunde angriber på et middelniveau, hvorfor man alligevel ikke havde kunne købe ham tilbage og sælge ham videre igen til et væsentligt større beløb.

Eller måske nægtede Lyon bare at købe ham med en tilbagekøbsklausul? Og måske var Real Madrid i så fald interesserede i at lade Mariano tage til en velfungerende og offensiv klub, hvor unge spillere får chancen og Lacazette højst sandsynligt er solgt inden længe, hvorfor der åbner sig en stor mulighed for Mariano?

Der kan være mange årsager til at det artede sig som det gjorde, men jeg synes egentligt at det virker meget fornuftigt for alle parter. Og så er Mariano heller ikke noget større fænomen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #16 af Mathiaska

Kassow-Rossing skrev: Det kan være jeg skal udpensle det endnu mere og gøre det nemmere for alle at forstå.

Enten bliver han en succes. Eller også bliver han ikke.
Uanset hvad er det skidt for Real Madrid.


Hvis han bliver en succes og bliver solgt, så får Real Madrid 40%. Det vil jeg da kalde en ikke-skidt situation for de hvide.

Manden har vist nogle stærke mentaler egenskaber i form af gå-på-mod og ukuelighed, men rent teknisk har han på ingen måde vist, at han med sine 24 år på noget tidspunkt ligger til at spille spids i Real Madrid. Fin pris, fin mulighed for yderligere betaling. Godt arbejde.

Lad os håbe næste graduete - det lugter af Mayoral - kommer med samme mentale styrker som Mariano, kombineret med en god teknik. :-)

EDIT: havde ikke set der var en side 2 :b
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Mathiaska.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #17 af raul7=kongen
For at blive solgt skal hans værdi overstige 25 mio, da Lyon jo næppe sælger før, da de allerede har givet 8 og skal afgive 40% til Madrid. Lad os antage at han bliver en succes og en større klub eks Arsenal vil have ham om to år og smider 40 mio. Så får Madrid 40% altså 16 mio. I så fald tjener man så 24 mio på Mariano.

I mine øjne er det her en fin handel. Gode takter eller ej. Han er 24. Han kan tidligst hentes tilbage næste år når han er 25. Han bliver aldrig aktuel som første og næppe heller andetled hos os.

Og helt ærligt, de mest interesserede klubber har været fra midten af La Liga og ned. Det kan godt være Mariano er en populær spiller hos publikum, men han har endnu til gode at gøre en forskel i en større kamp, han spillede 120 minutter i sidste sæson og har spillet 1 landskamp for mægtige Dominikanske Republik. Des mere jeg tænker over det. Des bedre en handel er det her.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Zyconith, R7CR7GB11, el gordo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #18 af Zyconith
Der er ingen grund til at holde på Mariano, han skal ud og realisere sit potentiale nu, kommer han ikke til i RM.

Der nævnes også 35 % (www.lequipe.fr/Football/Actualites/Maria...quant-de-lyon/814806)...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Zyconith.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #19 af SR4
Er det en seriøs debat? Vi ved jo stort set allesammen at han aldrig når niveauet til Real eller det der minder. Så er det da bedre at have en klausul der kan give os penge i fremtiden end en spiller vi aldrig køber KAN købes?
Rigtig god handel og god pris for en spiller, der intet har bevist på førsteholdsniveau, men som har været rigtig god i 3. division i en alder af 24 år.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce