Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand?

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 1 dag siden #1

bale copa 

Bale har ikke overhalet Ronaldo som Real Madrids mest afgørende spiller, men hvem husker ikke dette fantastiske solo-ridt? 

Real Madrids walisiske islæt, Gareth Bale, fylder 28 i dag, og i denne anledning har Madridista.dk og AS valgt at sætte fokus på spilleren, som Florentino Perez i sin tid kastede over 100 millioner Euro afsted til Tottenham for at hente i 2013. Nu er der gået fire sæsoner, men stadig sidder man med følelsen af, at man endnu ikke er blevet helt klog på Bale. Har han potentialet til at blive en af verdens bedste? Eller er chancen forspildt? 

Siden sit skifte til Real Madrid har han afgjort en Copa Del Rey- og en Champions League-finale, men siden har de helt afgørende momenter været færre og færre, og klubben succes i den forgangne sæson kan næppe tilskrives Bales fodboldegenskaber, men måske nærmere hans skadefraværs betydning for spillere som Isco og Asensio.
AS skriver således, at Bale kun har spillet 56% af de tilgængelige minutter i sine 4 sæsoner i klubben. Han har i denne periode været ramt af 17 skader, 12 af dem ankelskader. Netop skaderne har sandsynligvis sat en stopper for Bales kontinuerlige udvikling som fodboldspiller. 

Det er alligevel blevet til 67 mål  i 150 kampe, og dette rækker til 10% af Real Madrid samlede måltotalt i de seneste 4 år. Til sammenlinging har Ronaldo dog stået for 32%.
Tidligere på måneden lavede AS en afstemning om, hvem læserne helst så, at man solgte af BBC-trioen, hvis man skulle hente en spiller som Mbappe. 42% stemte for, at Bale måtte 'lade livet', selvom en spiller som Benzema også har været kritiseret det seneste år. 

Gareth Bale er med resten af truppen med i USA på somerens turné, hvor han må gøre sit for stadig at overbevise Zidane om, at han er den rette mand til at starte for verdens bedste hold, selvom netop Zidane for snart et år siden slog fast, at BBCs plads i hierarkiet ikke var til diskussion. Fansene er i hvert fald ikke overbeviste, og i en klub som Real Madrid står unge spillere i kø for at gøre krav på en startplads.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
The administrator has disabled public write access.

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 1 dag siden #2

• Carlos3
  • Carlos3's profilbillede
  • Senior bruger
Færdig er han ikke, men fremtidens mand er han heller ikke. Jeg mener at hvis han kan affinde sig med ikke at være fast starter så er der stadig plads til ham, men han har vist både præstationsmæssig og med hans skadeshistorik at han ikke har den konsistens der skal til for at han kan få den rolle i Real Madrid som han var købt ind til.
Sidste redigering: 1 uge 1 dag siden af Carlos3.

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 21 timer siden #3

• BBB
  • BBB's profilbillede
  • Platin bruger
Kaka 2.0

For skadet, for ringe og for dyr. Alligevel har han afgjort to finaler flere end Kaka.
Følgende bruger(e) har sagt tak: JimmyBroe

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 21 timer siden #4

Er der andre end mig, der mener, at han ikke har afgjort nogen CHL finale?

Havde Bale ikke scoret, havde vi stadig vundet den finale.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 21 timer siden #5

• RGBlanco
  • RGBlanco's profilbillede
  • Junior bruger
Kassow-Rossing skrev:

Og dog. Han scorede sejrsmålet og afgjorde per definition kampen.

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 20 timer siden #6

• Zyconith
  • Zyconith's profilbillede
  • Platin bruger
Den er jo for vild denne her: (...) Bale kun har spillet 56% af de tilgængelige minutter i sine 4 sæsoner i klubben. Han har i denne periode været ramt af 17 skader, 12 af dem ankelskader.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 20 timer siden #7

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) har sagt tak: El Madridista, Lars1991

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 19 timer siden #8

RGBlanco skrev:
Kassow-Rossing skrev:

Gjorde han?

Ramos udlignede. Havde Ramos ikke udlignet var kampen endt 1-0 til Atlético.

Derefter forlænget. I forlænget scorede Bale til 1-2, Marcelo til 1-3 og Ronaldo på straffe til 1-4

Hvis Bale ikke havde scoret, var kampen vel endt 1-1 i ordinær og 1-3 i forlænget? Eller er vi ude i at vi er sikre på at hvis Bale ikke havde scoret et mål, så havde Marcelo og Ronaldo heller ikke?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 19 timer siden #9

Kassow-Rossing skrev:
RGBlanco skrev:
Kassow-Rossing skrev:

Gjorde han?

Ramos udlignede. Havde Ramos ikke udlignet var kampen endt 1-0 til Atlético.

Derefter forlænget. I forlænget scorede Bale til 1-2, Marcelo til 1-3 og Ronaldo på straffe til 1-4

Hvis Bale ikke havde scoret, var kampen vel endt 1-1 i ordinær og 1-3 i forlænget? Eller er vi ude i at vi er sikre på at hvis Bale ikke havde scoret et mål, så havde Marcelo og Ronaldo heller ikke?

Det er en dejlig hypotetisk spekulation ;-) Bale afgjorde finalen, ved at score det afgørende mål. Jeg mener at det mål knækkede Atlético, og derfor gjorde det 'lettere' at score til 3 og 4-1.
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
Følgende bruger(e) har sagt tak: Real HWL, Brylle, Pelle

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 19 timer siden #10

Agurketid. Både i medierne og på madridista.dk's debatforum ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 19 timer siden #11

• Brylle
  • Brylle's profilbillede
  • Platin bruger
Som udgangspunkt synes jeg han udgør en problematik op til sæsonen. Går vi tilbage til politikken "De dyre drenge skal spille", så ødelægger Bale det ikke bare for Isco og Asensio, men det betyder også, at opstillingen nok igen bliver 4-3-3 og altså uden den rolle i mellemrummet som Isco har udfyldt helt perfekt. Det bliver sidelæns, det bliver indlæg, det bliver uden tempo og det bliver irriterende at se på igen...

Den anden mulighed er, at der sidder en mand til 100 mio euro på bænken og rådner op i et system, hvor han virkelig ikke passer ind. Jeg har stor respekt for Bale og det faktum, at han har afgjort to finaler (uanset hvor mange begreber Kassow har til at modsige det), men jeg synes hverken han passer ind eller har et niveau der gør, at han SKAL spille. I bedste fald kan Perez vel fyre op for lidt Sunk Cost, hvis nogen er interesserede i at købe ham :-)
Sunk Cost
Sidste redigering: 1 uge 19 timer siden af Brylle.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Lars1991

Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand? 1 uge 18 timer siden #12

Det farlige ved det er jo, om det kan få Isco til at frygte for sin spilletid og måske forlade klubben?
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.