Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand?

6 år 9 måneder siden #13 af Pelle

Brylle skrev: Som udgangspunkt synes jeg han udgør en problematik op til sæsonen. Går vi tilbage til politikken "De dyre drenge skal spille", så ødelægger Bale det ikke bare for Isco og Asensio, men det betyder også, at opstillingen nok igen bliver 4-3-3 og altså uden den rolle i mellemrummet som Isco har udfyldt helt perfekt. Det bliver sidelæns, det bliver indlæg, det bliver uden tempo og det bliver irriterende at se på igen...

Den anden mulighed er, at der sidder en mand til 100 mio euro på bænken og rådner op i et system, hvor han virkelig ikke passer ind. Jeg har stor respekt for Bale og det faktum, at han har afgjort to finaler (uanset hvor mange begreber Kassow har til at modsige det), men jeg synes hverken han passer ind eller har et niveau der gør, at han SKAL spille. I bedste fald kan Perez vel fyre op for lidt Sunk Cost, hvis nogen er interesserede i at købe ham :-)


Der er også den 3. mulighed, at Zidane ikke tænker i formationer, men mere kigger på, hvilken opstilling og hvilke spillere, der passer til den enkelte modstander. Vi har måske verdens bredeste trup, og de kommer alle sammen i spil i løbet af sæsonen. Samtidig giver det os et uforudsigeligt twist, som jeg er helt vild med, det gør det mere end bare almindelig svært for modstanderne at lægge en taktik mod holdet, når der er SÅ mange facetter at spille på.

Jeg er dog helt enig med dig i, at Bale pt. udgør en problematik. Jeg er dog også helt overbevist om, at Zidane formår at løse det. Måske Bale kan frigøres på sin fastlåste position på højrekanten, for den får han ved Gud ikke meget ud af! :-)

Går Zidane tilbage til 4-3-3 som foretrukne formation, og spiller den i de kampe, hvor BBC er skadesfri, så har han fuldstændig tabt sutten.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #14 af Sahinovic
På topplan er Bale i mine øjne en færdig mand, ligemeget hvor man sender ham hen. Han lever nærmest udelukkende på sin hurtighed, han er lige fyldt 28 år og der går ikke lang tid før han af fysiologiske årsager bliver langsommere og langsommere. Selv hvis Real Madrid gerne vil af med ham til næste sommer fordi han igen kommer til at floppe fælt, så er der ingen klubber der gider at betale noget i nærheden af de €100 millioner, og samtidig er der heller ingen der gider at betale hans absurd høje løn.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Neye

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #15 af Kassow-Rossing

Numeredoce skrev:

Kassow-Rossing skrev:

RGBlanco skrev:

Kassow-Rossing skrev: Er der andre end mig, der mener, at han ikke har afgjort nogen CHL finale?

Havde Bale ikke scoret, havde vi stadig vundet den finale.


Og dog. Han scorede sejrsmålet og afgjorde per definition kampen.


Gjorde han?

Ramos udlignede. Havde Ramos ikke udlignet var kampen endt 1-0 til Atlético.

Derefter forlænget. I forlænget scorede Bale til 1-2, Marcelo til 1-3 og Ronaldo på straffe til 1-4

Hvis Bale ikke havde scoret, var kampen vel endt 1-1 i ordinær og 1-3 i forlænget? Eller er vi ude i at vi er sikre på at hvis Bale ikke havde scoret et mål, så havde Marcelo og Ronaldo heller ikke?


Det er en dejlig hypotetisk spekulation ;-) Bale afgjorde finalen, ved at score det afgørende mål. Jeg mener at det mål knækkede Atlético, og derfor gjorde det 'lettere' at score til 3 og 4-1.


Præcis :) Det er nemlig hypotetisk. Bale var en af de fire målscorere i 1-4 triumfen. Ikke mere end det.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #16 af Kassow-Rossing

Brylle skrev: Uanset hvor mange begreber Kassow har til at modsige det)


Seriøst nu må børnehaven stoppe. Kan vi ikke give en velfortjent pause til denne mand?

Bale er naturligvis færdig på topplan, da han bør have mistet sin plads i start 11'eren. Spørgsmålet er om Zidane overhovedet tænker ligesom os.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #17 af Carlos3
Jeg mener at han har udrettet store ting i real og han er ikke færdig, endnu. Men fast starter og automatisk foran spillere som isco og asensio, det er han IKKE.

Hvis zidane kan finde en plads til ham i rotations systemet hvor alle, inklusiv ham selv kan få gavn af det. Så har han jo ubenægteligt stadig nogle talenter og forcer som man kan bruge.

Spørgsmålet er bare om zidane kan finde den plads, og om bale kan holde sig skadesfri nok til at kunne levere de præstationer der forventes.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #18 af RGBlanco

Kassow-Rossing skrev:

Numeredoce skrev:

Kassow-Rossing skrev:

RGBlanco skrev:

Kassow-Rossing skrev: Er der andre end mig, der mener, at han ikke har afgjort nogen CHL finale?

Havde Bale ikke scoret, havde vi stadig vundet den finale.


Og dog. Han scorede sejrsmålet og afgjorde per definition kampen.


Gjorde han?

Ramos udlignede. Havde Ramos ikke udlignet var kampen endt 1-0 til Atlético.

Derefter forlænget. I forlænget scorede Bale til 1-2, Marcelo til 1-3 og Ronaldo på straffe til 1-4

Hvis Bale ikke havde scoret, var kampen vel endt 1-1 i ordinær og 1-3 i forlænget? Eller er vi ude i at vi er sikre på at hvis Bale ikke havde scoret et mål, så havde Marcelo og Ronaldo heller ikke?


Det er en dejlig hypotetisk spekulation ;-) Bale afgjorde finalen, ved at score det afgørende mål. Jeg mener at det mål knækkede Atlético, og derfor gjorde det 'lettere' at score til 3 og 4-1.


Præcis :) Det er nemlig hypotetisk. Bale var en af de fire målscorere i 1-4 triumfen. Ikke mere end det.


Helt ærlig Kassow. Det er jo dig der opstiller den mest ekstreme hypotetiske situation. Du kan jo ikke bare gå ud fra at Real scorer mål tre og fire i forlænget spilletid, hvis mål nummer to ikke bliver scoret. Jo det kan du, hvis du absolut ønsker at marginalisere Bales betydning i den givne kamp.

Vi kan sagtens blive enige om, at Ramos aktion var mindst lige så vigtig - men Bale scorede til 2-1, var kampafgørende, og per definition matchvinder.

For at holde det i en referenceramme, jeg ved du sætter pris på, har du her en definition - jeg har godt nok ikke læst om det på universitetet ;-)

Oxford Dictionaries:
Match winner
2. "The goal, point, etc., which wins a match."
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved RGBlanco.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #19 af Brylle

Pelle skrev:

Brylle skrev: Som udgangspunkt synes jeg han udgør en problematik op til sæsonen. Går vi tilbage til politikken "De dyre drenge skal spille", så ødelægger Bale det ikke bare for Isco og Asensio, men det betyder også, at opstillingen nok igen bliver 4-3-3 og altså uden den rolle i mellemrummet som Isco har udfyldt helt perfekt. Det bliver sidelæns, det bliver indlæg, det bliver uden tempo og det bliver irriterende at se på igen...

Den anden mulighed er, at der sidder en mand til 100 mio euro på bænken og rådner op i et system, hvor han virkelig ikke passer ind. Jeg har stor respekt for Bale og det faktum, at han har afgjort to finaler (uanset hvor mange begreber Kassow har til at modsige det), men jeg synes hverken han passer ind eller har et niveau der gør, at han SKAL spille. I bedste fald kan Perez vel fyre op for lidt Sunk Cost, hvis nogen er interesserede i at købe ham :-)


Der er også den 3. mulighed, at Zidane ikke tænker i formationer, men mere kigger på, hvilken opstilling og hvilke spillere, der passer til den enkelte modstander. Vi har måske verdens bredeste trup, og de kommer alle sammen i spil i løbet af sæsonen. Samtidig giver det os et uforudsigeligt twist, som jeg er helt vild med, det gør det mere end bare almindelig svært for modstanderne at lægge en taktik mod holdet, når der er SÅ mange facetter at spille på.

Jeg er dog helt enig med dig i, at Bale pt. udgør en problematik. Jeg er dog også helt overbevist om, at Zidane formår at løse det. Måske Bale kan frigøres på sin fastlåste position på højrekanten, for den får han ved Gud ikke meget ud af! :-)

Går Zidane tilbage til 4-3-3 som foretrukne formation, og spiller den i de kampe, hvor BBC er skadesfri, så har han fuldstændig tabt sutten.


Ja, det er en god pointe. Og er der nogen, der har vist, at man kan rotere blandt store stjerner, så må Zidane siges at have demonstreret det i den seneste sæson. Min eneste bekymring er om der kun var plads til dette fordi Bale var skadet. Vi kan jo stadig være i den situation, at når den hedder Classico, Derby eller andre store kampe, så er Bale tilbage i startopstillingen uagtet form og præstationer. Jeg er stadig i tvivl om det er muligt for Zidane at lade den bedste spille de store kampe eller om de dyreste bare skal starte. Jeg ser dog mere lyst på dette end for et år siden.

Det er rigtig fint, at holdet besidder så mange forskellige typer, at der er utallige strenge at spille på efterhånden. Alt fra små kreative typer til hurtige og fysisk stærke spillere, så det skal bare udnyttes!

Kassow-Rossing skrev: Seriøst nu må børnehaven stoppe. Kan vi ikke give en velfortjent pause til denne mand?

I så fald er du en topkandidat til at joine mig, brormand.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #20 af Pelle
Bale bliver formentlig et af vores største økonomiske tab nogensinde. Medmindre han går ud i denne sæson og tager røven på alt og alle, hvilket jeg på ingen måde kan forestille mig, skal han naturligvis skydes af til næste sæson. Så har han haft hvad? 5 sæsoner i klubben? Uden at vise noget, der berettiger en så høj pris overhovedet.

Jeg tror, at alle ønsker Bale solgt nu, men det kommer tydeligvis ikke til at ske. Til gengæld bliver han formentlig solgt næste sæson, hvor han er 29, og stadig ikke har slået til. Det kommer til at blive et kæmpe økonomisk tab, jeg forventer hvert fald ikke, at vi kan få mere end 40 mio euro for ham. Det er måske endda højt sat.

Jeg glæder mig på ingen måde til at se Bale i den kommende sæson, men jeg håber virkelig, at Zidane har en klar plan med ham.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #21 af Kassow-Rossing

RGBlanco skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Numeredoce skrev:

Kassow-Rossing skrev:

RGBlanco skrev:

Kassow-Rossing skrev: Er der andre end mig, der mener, at han ikke har afgjort nogen CHL finale?

Havde Bale ikke scoret, havde vi stadig vundet den finale.


Og dog. Han scorede sejrsmålet og afgjorde per definition kampen.


Gjorde han?

Ramos udlignede. Havde Ramos ikke udlignet var kampen endt 1-0 til Atlético.

Derefter forlænget. I forlænget scorede Bale til 1-2, Marcelo til 1-3 og Ronaldo på straffe til 1-4

Hvis Bale ikke havde scoret, var kampen vel endt 1-1 i ordinær og 1-3 i forlænget? Eller er vi ude i at vi er sikre på at hvis Bale ikke havde scoret et mål, så havde Marcelo og Ronaldo heller ikke?


Det er en dejlig hypotetisk spekulation ;-) Bale afgjorde finalen, ved at score det afgørende mål. Jeg mener at det mål knækkede Atlético, og derfor gjorde det 'lettere' at score til 3 og 4-1.


Præcis :) Det er nemlig hypotetisk. Bale var en af de fire målscorere i 1-4 triumfen. Ikke mere end det.


Helt ærlig Kassow. Det er jo dig der opstiller den mest ekstreme hypotetiske situation. Du kan jo ikke bare gå ud fra at Real scorer mål tre og fire i forlænget spilletid, hvis mål nummer to ikke bliver scoret. Jo det kan du, hvis du absolut ønsker at marginalisere Bales betydning i den givne kamp.

Vi kan sagtens blive enige om, at Ramos aktion var mindst lige så vigtig - men Bale scorede til 2-1, var kampafgørende, og per definition matchvinder.

For at holde det i en referenceramme, jeg ved du sætter pris på, har du her en definition - jeg har godt nok ikke læst om det på universitetet ;-)

Oxford Dictionaries:
Match winner
2. "The goal, point, etc., which wins a match."


Det var netop samme pointe, som jeg havde. Og den samme ordbog, som jeg brugte.

Er det virkelig det afgørende mål, hvis der bliver scoret fire gange i kampen og kampen ender 1-4? Det svarer til at sige at Ronaldo kun havde scoret 10 mål i de afgørende CHL kampe fordi Casemiro ikke fik rødt.

Jeg synes det er useriøst.

Bale scorede. Ja. Det gjorde Ramos, Marcelo og Ronaldo også.


Brylle skrev: I så fald er du en topkandidat til at joine mig, brormand.



Hvorfor? Det føles som et personligt hetz når du sætter mig ind i samtale med en anden person.

Jeg introducerede et økonomisk redskab for hvilke kriterier, man skal kigge på, før man foretager en økonomisk investering, men jeg introducerede det i en anden tråd om en anden spiller: Danilo.

Lad være med at blande mig ind i dit spindelvæv af dårlige forklaringer. Vi er desuden enige om Bale. Stop dit hetz.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Kassow-Rossing.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #22 af Dios
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan i brugere som konstant bliver bannet ikke forstår en hentydning? Hvorfor bliver i ved med at skrive nedladende og personligt til folk? Fatter i bare minus af det hele? Nuvel, så skal jeg da ikke gøre mig til dommer eller talsmand for det bedste folk i verden, men hvad foregår der seriøst i hovedet på jer når i angriber hinanden konstant? Kom nu videre i stedet for altid at svine hinanden til!

Kassow er utrolig nem at misforstå, men i sidder jo 3-4 brugere og venter på det sker, og så kører cirkuset igen. Kan vi alle ikke prøve, at lade vær med at lave personangreb på hinanden konstant? Vi alle ved jo det ender ud i et ban på 3-4 uger, for det er jo prøvet før.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Kassow-Rossing, Real HWL, SR4, ChrillRM14, El Siete, larsvegas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #23 af Brylle

Kassow-Rossing skrev:

Hvorfor? Det føles som et personligt hetz når du sætter mig ind i samtale med en anden person.

Jeg introducerede et økonomisk redskab for hvilke kriterier, man skal kigge på, før man foretager en økonomisk investering, men jeg introducerede det i en anden tråd om en anden spiller: Danilo.

Lad være med at blande mig ind i dit spindelvæv af dårlige forklaringer. Vi er desuden enige om Bale. Stop dit hetz.

Du må føle, hvad du vil. Jeg kan vel godt svare på 2 kommentarer på en gang, så jeg ikke behøver lave to indlæg lige efter hinanden. Og jeg må vel gerne nævne, at vi altid kan fyre op for noget Sunk Cost, hvis der er interesse :)

Det er ikke en hetz og der er absolut ikke dårlige forklaringer. Lad være at tage det personligt, og du bør være den sidste til at kalde efter ban til andre. Din historik taler for sig selv. Hav en god dag.

Jeg ved, at det er vigtigt for dig at få det sidste ord, så det lader jeg dig få, såfremt du svarer. Hav en god dag.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #24 af Daniel

Dios skrev: Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan i brugere som konstant bliver bannet ikke forstår en hentydning? Hvorfor bliver i ved med at skrive nedladende og personligt til folk? Fatter i bare minus af det hele? Nuvel, så skal jeg da ikke gøre mig til dommer eller talsmand for det bedste folk i verden, men hvad foregår der seriøst i hovedet på jer når i angriber hinanden konstant? Kom nu videre i stedet for altid at svine hinanden til!

Kassow er utrolig nem at misforstå, men i sidder jo 3-4 brugere og venter på det sker, og så kører cirkuset igen. Kan vi alle ikke prøve, at lade vær med at lave personangreb på hinanden konstant? Vi alle ved jo det ender ud i et ban på 3-4 uger, for det er jo prøvet før.


Jeg er gået videre med det i baglokalerne ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum