Cristiano Ronaldo i mål-omdrejninger

6 år 1 måned siden #25 af R7CR7GB11

Dios skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Dios skrev: Debatten minder lidt for meget om assist vs. mål. Man hylder mål langt mere end assisten, selvom målet aldrig var kommet uden assisten.


Og assisten var ikke kommet uden 3. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 4. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 5. sidste aflevering.
Saa 5. sidste aflevering er generelt lige saa vigtig som maal - eller hvor stopper den sammenligning?

Selvfoelgelig taeller maal mere end assists. Medmindre man selvfoelgelig hedder Özil, Kroos eller Xavi, for hvem hvis job det er at skabe assists.


Jeg er overhovedet ikke sikker, men jeg tror altså heller ikke målet var kommet uden de 10 andre medspillere på holdet. Så har vi sådan ca. brugt lige langtid på hinandens indlæg :)


Det kan det vel sagtens.
Og du tager fejl. Jeg laeste hele din bog... Undskyld, hele dit indlaeg.

Jeg var enig i stoerstedelen, men valgte (naturligvis) at svare paa den del jeg primaert var uenig i. Vil du hellere have at jeg fortaeller dig, alt hvad jeg er enig i naeste gang, og klapper dig lidt paa ryggen?
Kunne du taenke dig at give et serioest svar til mit indlaeg nu?
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #26 af Kimbo
Det var da et svagt indlæg fyldt med arrogance du fik smidt der. Hold da op et niveau.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #27 af Dios

R7CR7GB11 skrev:

Dios skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Dios skrev: Debatten minder lidt for meget om assist vs. mål. Man hylder mål langt mere end assisten, selvom målet aldrig var kommet uden assisten.


Og assisten var ikke kommet uden 3. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 4. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 5. sidste aflevering.
Saa 5. sidste aflevering er generelt lige saa vigtig som maal - eller hvor stopper den sammenligning?

Selvfoelgelig taeller maal mere end assists. Medmindre man selvfoelgelig hedder Özil, Kroos eller Xavi, for hvem hvis job det er at skabe assists.


Jeg er overhovedet ikke sikker, men jeg tror altså heller ikke målet var kommet uden de 10 andre medspillere på holdet. Så har vi sådan ca. brugt lige langtid på hinandens indlæg :)


Det kan det vel sagtens.
Og du tager fejl. Jeg laeste hele din bog... Undskyld, hele dit indlaeg.

Jeg var enig i stoerstedelen, men valgte (naturligvis) at svare paa den del jeg primaert var uenig i. Vil du hellere have at jeg fortaeller dig, alt hvad jeg er enig i naeste gang, og klapper dig lidt paa ryggen?
Kunne du taenke dig at give et serioest svar til mit indlaeg nu?


Jeg tror jeg lader den ligge her, men ellers tak for interessen. Hvis du vil have et mere seriøst svar fra min side af fremadrettede, så foretrækker jeg da helt sikkert mere kvalitet fra din side af. Specielt taget i betragtning, at vi alle skal løfte niveauet, og du alligevel prøver at skyde med skarpt for at få en reaktion.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #28 af El Rojo
Ronaldo er igang med en gentagelse af sidste års vanvittige CL-forår. Han scorer også i Paris, og sætter nok som minimum tre ind over de to kvartfinaler.

Jeg skal ikke være bleg for at indrømme, at jeg er en af dem der har bandet ham langt væk i løbet af efteråret. Men.. Som en anden bruger også skriver, så ligner det, at han er ved at finde et mønster, hvor han peaker i løbet af foråret. Det er sindssygt imponerende det den mand laver.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #29 af R7CR7GB11

Dios skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Dios skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Dios skrev: Debatten minder lidt for meget om assist vs. mål. Man hylder mål langt mere end assisten, selvom målet aldrig var kommet uden assisten.


Og assisten var ikke kommet uden 3. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 4. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 5. sidste aflevering.
Saa 5. sidste aflevering er generelt lige saa vigtig som maal - eller hvor stopper den sammenligning?

Selvfoelgelig taeller maal mere end assists. Medmindre man selvfoelgelig hedder Özil, Kroos eller Xavi, for hvem hvis job det er at skabe assists.


Jeg er overhovedet ikke sikker, men jeg tror altså heller ikke målet var kommet uden de 10 andre medspillere på holdet. Så har vi sådan ca. brugt lige langtid på hinandens indlæg :)


Det kan det vel sagtens.
Og du tager fejl. Jeg laeste hele din bog... Undskyld, hele dit indlaeg.

Jeg var enig i stoerstedelen, men valgte (naturligvis) at svare paa den del jeg primaert var uenig i. Vil du hellere have at jeg fortaeller dig, alt hvad jeg er enig i naeste gang, og klapper dig lidt paa ryggen?
Kunne du taenke dig at give et serioest svar til mit indlaeg nu?


Jeg tror jeg lader den ligge her, men ellers tak for interessen. Hvis du vil have et mere seriøst svar fra min side af fremadrettede, så foretrækker jeg da helt sikkert mere kvalitet fra din side af. Specielt taget i betragtning, at vi alle skal løfte niveauet, og du alligevel prøver at skyde med skarpt for at få en reaktion.


Jeg stillede et serioest spoergsmaal til dit indlaeg. Derefter kommer du med et sarkastisk, arrogant modsvar, og saa faar du helt naturligt lidt igen af samme skuffe.
Nu pakker du saa sammen fordi du tilsyneladende ikke har et svar til mit oprindelige spoergsmaal, og giver mig skylden for at niveauet er lavt. Det er saa haabloest.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #30 af R7CR7GB11

Kimbo skrev: Det var da et svagt indlæg fyldt med arrogance du fik smidt der. Hold da op et niveau.


Uanset hvem du taler til, ville det nemmere at holde styr paa, hvis du citerede.
Jeg gaar ud fra, at du taler til mig siden Dios og Sahinovic har liket.

Vil du uddybe, hvad der er i vejen med, at jeg valgte at besvare de to saetninger i Dios' indlaeg som jeg er uenig i, mens jeg ikke addresser resten netop fordi jeg er relativt enig?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #31 af Madrid777

R7CR7GB11 skrev:

Dios skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Dios skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Dios skrev: Debatten minder lidt for meget om assist vs. mål. Man hylder mål langt mere end assisten, selvom målet aldrig var kommet uden assisten.


Og assisten var ikke kommet uden 3. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 4. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 5. sidste aflevering.
Saa 5. sidste aflevering er generelt lige saa vigtig som maal - eller hvor stopper den sammenligning?

Selvfoelgelig taeller maal mere end assists. Medmindre man selvfoelgelig hedder Özil, Kroos eller Xavi, for hvem hvis job det er at skabe assists.


Jeg er overhovedet ikke sikker, men jeg tror altså heller ikke målet var kommet uden de 10 andre medspillere på holdet. Så har vi sådan ca. brugt lige langtid på hinandens indlæg :)


Det kan det vel sagtens.
Og du tager fejl. Jeg laeste hele din bog... Undskyld, hele dit indlaeg.

Jeg var enig i stoerstedelen, men valgte (naturligvis) at svare paa den del jeg primaert var uenig i. Vil du hellere have at jeg fortaeller dig, alt hvad jeg er enig i naeste gang, og klapper dig lidt paa ryggen?
Kunne du taenke dig at give et serioest svar til mit indlaeg nu?


Jeg tror jeg lader den ligge her, men ellers tak for interessen. Hvis du vil have et mere seriøst svar fra min side af fremadrettede, så foretrækker jeg da helt sikkert mere kvalitet fra din side af. Specielt taget i betragtning, at vi alle skal løfte niveauet, og du alligevel prøver at skyde med skarpt for at få en reaktion.


Jeg stillede et serioest spoergsmaal til dit indlaeg. Derefter kommer du med et sarkastisk, arrogant modsvar, og saa faar du helt naturligt lidt igen af samme skuffe.
Nu pakker du saa sammen fordi du tilsyneladende ikke har et svar til mit oprindelige spoergsmaal, og giver mig skylden for at niveauet er lavt. Det er saa haabloest.


Kan i da for filan ikke stoppe den lamme diskussion i har gang i ser. Det gavner Ingen og intet herinde på forum.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #32 af Administrationen
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #33 af R7CR7GB11
Jeg vil indroemme, at mit seneste indlaeg til Dios ikke var til megen gavn for forum, men det eneste jeg har forsoegt op til det punkt var at faa svar paa et spoergsmaal der bestemt vedroerer debatten.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved R7CR7GB11.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #34 af Dios
R7CR7GB11 skrev:

Jeg stillede et serioest spoergsmaal til dit indlaeg. Derefter kommer du med et sarkastisk, arrogant modsvar, og saa faar du helt naturligt lidt igen af samme skuffe.
Nu pakker du saa sammen fordi du tilsyneladende ikke har et svar til mit oprindelige spoergsmaal, og giver mig skylden for at niveauet er lavt. Det er saa haabloest


Jeg beklager hvis det var seriøst, men måske forventede jeg for meget af dig, for jeg kan absolut ikke se det seriøse i det spørgsmål. Du kalder det en selvfølge, at mål er vigtigere end en assist. Jeg er tydeligvis uenig, som du kunne læse. Havde jeg ansporet bare lidt seriøsitet i dit indlæg, så skulle der være argumenter for hvorfor du er uenig. Hvis du ikke anser assisten som ligeså meget værd som målet, tror du så jeg ville anse den 5. sidste aflevering som værende ligeså meget værd som assisten?

Nu er jeg ikke skide gammeldags, hvor forskellige positioner på banen indikere deres rollefordeling. For mit vedkommende er det fuldstændig ligegyldigt hvem der scorer målene, så længe de kommer, og de kommer fordi holdet spiller godt.
Benzema kan i mine øjne være Real Madrid's bedste mand set på en hel sæson, selvom han kun scorer 3 mål i ligaen, hvis han så bidrager til at holdet bliver bedre, og holdet scorer mål. Jeg er ligeglad om det er Kroos der lægger op til målet, eller scorer målet bare det fungere, og alle 11 spillere får det til at spille.
Et mål bliver scoret af holdet, og i min verden er der alt for meget fokus på målscoreren, og det var egentlig derfor jeg skrev, at holdet nok ikke ville scorer hvis det manglede 10 spillere.

Skal jeg så forstå på dig, at du kun ser Kroos sæson som godkendt, hvis han har lagt op til mange mål, men hvis han derimod kun har lavet 1 assist, men derimod scoret 10 mål, så er den mindre godkendt, eller er den mere godkendt, fordi han scorede målene, som jo er vigtigst i din bog?

No hard feelings herfra :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #35 af R7CR7GB11

Dios skrev: R7CR7GB11 skrev:

Jeg stillede et serioest spoergsmaal til dit indlaeg. Derefter kommer du med et sarkastisk, arrogant modsvar, og saa faar du helt naturligt lidt igen af samme skuffe.
Nu pakker du saa sammen fordi du tilsyneladende ikke har et svar til mit oprindelige spoergsmaal, og giver mig skylden for at niveauet er lavt. Det er saa haabloest


Jeg beklager hvis det var seriøst, men måske forventede jeg for meget af dig, for jeg kan absolut ikke se det seriøse i det spørgsmål. Du kalder det en selvfølge, at mål er vigtigere end en assist. Jeg er tydeligvis uenig, som du kunne læse. Havde jeg ansporet bare lidt seriøsitet i dit indlæg, så skulle der være argumenter for hvorfor du er uenig. Hvis du ikke anser assisten som ligeså meget værd som målet, tror du så jeg ville anse den 5. sidste aflevering som værende ligeså meget værd som assisten?

Nu er jeg ikke skide gammeldags, hvor forskellige positioner på banen indikere deres rollefordeling. For mit vedkommende er det fuldstændig ligegyldigt hvem der scorer målene, så længe de kommer, og de kommer fordi holdet spiller godt.
Benzema kan i mine øjne være Real Madrid's bedste mand set på en hel sæson, selvom han kun scorer 3 mål i ligaen, hvis han så bidrager til at holdet bliver bedre, og holdet scorer mål. Jeg er ligeglad om det er Kroos der lægger op til målet, eller scorer målet bare det fungere, og alle 11 spillere får det til at spille.
Et mål bliver scoret af holdet, og i min verden er der alt for meget fokus på målscoreren, og det var egentlig derfor jeg skrev, at holdet nok ikke ville scorer hvis det manglede 10 spillere.

Skal jeg så forstå på dig, at du kun ser Kroos sæson som godkendt, hvis han har lagt op til mange mål, men hvis han derimod kun har lavet 1 assist, men derimod scoret 10 mål, så er den mindre godkendt, eller er den mere godkendt, fordi han scorede målene, som jo er vigtigst i din bog?

No hard feelings herfra :)


Fair nok. Saa lad os starte paa en frisk.

Meningen med indlaegget var at hoere, hvordan du kan sige, at assisten taeller lige saa meget som maalet, uden at sige at 3. sidste fod taeller lige saa meget som assisten, og at 4. sidste fod taeller lige saa meget som 3. sidste fod og saa fremdeles.
Det er helt korrekt at maalet (som regel) ikke kan eksistere uden en assist, men foelger man den logik, kan assisten (som regel) ikke eksistere uden 3. sidste pasning - saa "hvor stopper den logik med at gaelde?" maa vaere mit spoergsmaal.

Jeg er helt i samme baad i forhold til hvem der scorer maalene. Saa laenge foelgende ikke er noedvendigt ville det passe mig fint, at Ronaldo scorer 200 maal, mens ingen andre scorer et enkelt. Det ville passe mig noejagtigt lige saa fint, at 20 forskellige spillere scorer 5 hver. Ovenstaaende er selvfoelgelig rent hypotetisk.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved R7CR7GB11.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #36 af Dios
R7CR7GB11 skrev:

Fair nok. Saa lad os starte paa en frisk.

Meningen med indlaegget var at hoere, hvordan du kan sige, at assisten taeller lige saa meget som maalet, uden at sige at 3. sidste fod taeller lige saa meget som assisten, og at 4. sidste fod taeller lige saa meget som 3. sidste fod og saa fremdeles.
Det er helt korrekt at maalet (som regel) ikke kan eksistere uden en assist, men foelger man den logik, kan assisten (som regel) ikke eksistere uden 3. sidste pasning - saa "hvor stopper den logik med at gaelde?" maa vaere mit spoergsmaal.

Jeg er helt i samme baad i forhold til hvem der scorer maalene. Saa laenge foelgende ikke er noedvendigt ville det passe mig fint, at Ronaldo scorer 200 maal, mens ingen andre scorer et enkelt. Det ville passe mig noejagtigt lige saa fint, at 20 forskellige spillere scorer 5 hver. Ovenstaaende er selvfoelgelig rent hypotetisk.


Aftale :)

Ligesom målet kan være et ret simpelt et af slagsen, så kan assisten selvfølgelig også være det. Når det er sagt, så mener jeg der er ligeså stor behov for spillere som kan skabe chancen fremfor at scorer på chancen. Her kan jeg ikke se hvorfor den ene part skal negligeres ift. den anden part. Du kan da have ret i, at grænsen måske virker en anelse uoverskuelig, men alligevel ikke IMO.
Ligesom 2. sidste aflevering er med til at skabe assisten, så er assisten også med til at skabe målet, men med assist, så hentyder jeg ikke at lægge den på tværs i en 2 mod 1 situation, men at skabe den chanceskabende aflevering, som kan komme ud af det blå.
Synes eksempelet med Ronaldo's aflevering til Bale som han brænder imod Betis er det glimrende eksempel. Her er det jo afleveringen som skaber det hele og gør situationen farlig, hvor en skarp afslutter havde puttet den stille og roligt ind, og det er lige netop det jeg mener med, at assisten er ligeså vigtig som målet.

I mit første indlæg appellere jeg også til, at Key Passes er en vigtig faktor for at vurdere dominans, og netop Ronaldo's aflevering blev ikke til en assist, men en Key Passes, men den aflevering var jo fantastisk vigtig ift. at scorer et mål. Målet blev ikke scoret, men det gjorde jo ikke afleveringen mindre farlig og vigtig, og derfor anser jeg de Key Passes/assist for værende ligeså vigtige som mål i en sådan grad, at målene selvfølgelig bliver scoret, men uden den sidste aflevering, så kommer målet ikke, og hermed kan vi starte forfra, men håber jeg fik forklaret hvad jeg mener, så du forstår pointen :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce