Solari som topkandidat til trænerjob

Santiago Solari bringes nu i spil som førsteprioritet til trænerposten på førsteholdet, hvis Julen Lopetegui bliver fyret.

Den argentinske Castilla-træner har haft nogle sæsoner, som i bedste fald kan betegnes som middelmådige, men i denne sæson får han det maksimale ud af materialet, hvilket giver en placering i toppen i gruppen i La Segunda B.

Solari har mange støtter i klubben, som hellere ser ham som træner end to mere højt-profilerede træneremner som Antonio Conte og Laurent Blanc, som også er bragt i spil.

Endelig er der også dele af klubbens bestyrelse, som hellere vil hente Guti hjem fra Besiktas og give ham træner-jobbet, selv om han endnu er uprøvet på højeste plan. Til gengæld er han naturligvis umådeligt populær blandt tilhængerne.

Foreløbig holder Julen Lopetegui dog fast i træner-jobbet i Real Madrid, men på søndag kan man i værst tænkelige scenarie være 7 points efter Barcelona, når El Clásico er spillet……..