Spillerudtalelser efter Leganés-opgør

Efter første del af ottendedelsfinalen mod Leganés, blev fire af spillerne interviewede, og havde følgende at sige til pressen:

Odriozola:

”I kan dårligt forestille jer hvor begejstrede vi er, for at have sat os selv i så god en position til returopgøret, så vi kan forsøge at komme ind i en bedre stime. Vi er meget tilfredse – det er jo trods alt os der mest af alle, ønsker at det går os godt. Vi bliver nødt til at holde sammen, spillere og fans, det er stadig januar, og der er lang tid tilbage af sæsonen, og vi vil gøre alt hvad vi kan”.

Om Vinicius:

”Vinicius er fantastisk både på, og uden for banen. Han har en umådelig kvalitet, han bliver bedt om at arbejde hårdt, og han gør det blændende. Vi er meget begejstrede for ham”.

Om straffesparket:

”Jeg driblede ind i feltet og følte en berøring bagfra. Med den hastighed som jeg bevægede mig med, var det nok til at bringe mig ud af balance. Det var et klart straffespark. Tidligere var der en lignende situation, og han (red. modstanderen) fik ikke bolden. Der var kontakt, og jeg synes også godt at dommeren kunne have fløjtet denne. Der er meget snak omkring dommerne, men ingen af dem ønsker at gøre livet surt for hverken det ene eller det andet hold”.

”Vi er Real Madrid, og vi kan ikke stå og finde på undskyldninger. Alt hvad vi kan gøre er, at arbejde hårdt for at få vendt vores situation. Hvis denne klub har vist mig noget, er det at undskyldninger intet er værd. Alle vidste at det var et straffespark her den anden dag (red. mod Real Sociedad), men det blev ikke dømt. Jeg bryder mig ikke om at tænke for meget over den slags ting - Real Madrid ønsker at hæve sig over dét, at brokke sig over dommerkendelser og finde på undskyldninger. Nu skal vi arbejde for at få vendt skuden”.

Nacho:

”Det er et fantastisk resultat, ikke kun pga. målene, men også fordi vi holdt buret rent. Vi ved at vi ikke har tid til at være selvtilfredse – sidste år kom vi fra Leganés med et fint resultat, men så kom de til Bernabéu og fik vendt opgøret.

”I anden halvleg af kampen (red. gårsdagens) dominerede vi, og de forårsagede os ingen problemer. Det samme kan næsten siges om første halvleg, hvor de dog kom tæt på et par gange, men det er uundgåeligt når modstanderne også konkurrerer”.

”Vi har haft to kampe der ikke gik som vi ønskede i La Liga – resultaterne har ikke været gode. Vi arbejder hårdt i ugens løb, og når tingene ikke lykkes i weekenden, er vi lidt skuffede. Vi præsterede godt, og vores anstrengelser kunne ses på banen. Vi har brug for at få strikket 3-4 sejre sammen og få os noget selvtillid, og vi håber at dette opgør bliver den første sejr af mange”.

Om Vinicius:

”Jeg sagde det for længe siden. Hvis Vinicius fortsætter med at arbejde så hårdt som han gør nu, og lader sig omringe af mennesker der støtter ham og giver ham selvtilliden til at bære et hold som Real Madrid, så har han en lys fremtid. Hans holdkammerater vil altid kæmpe med ham, og han viser at han er en fantastisk spiller”.

Reguilón:

”Fansene støtter os, og får os til at rejse os, hvilket er virkelig rart. I dag var der en rigtig god atmosfære, og det er alt hvad vi kan ønske os. Vores problem har været, at vi i de andre kampe ikke har kunnet få scoret, men det gjorde vi i dag. Kliniske afslutninger er ofte kampafgørende. Jeg troede også at det var et straffespark, men vi vil ikke tale mere om dommerne, men i stedet se frem. Næste kamp er mod Betis, og den er meget vigtig.

Om spilletid til de unge.

”Dem som bliver valgt til at spille, har til opgave at bidrage med så meget som muligt, og på den måde kommer resultaterne. Det er træneren der bestemmer. Vinicius arbejder hårdt hver dag, han er meget ydmyg, og vi håber at han er her i lang tid”.

Cristo:

”Det har været en spændende dag, og en udfordring alle fodboldspillere ville ønske at klare. Jeg er meget taknemmelig for spillerne og træneren. Sæsonen går rimelig godt for mig – jeg tager del i førsteholdets rutiner og nogle minutter i kampene, og prøver på at lære alt hvad jeg kan fra spillerne. Jeg tager herfra med en god følelse, fordi jeg fik min debut på Bernabéu i en 3-0 sejr, hvor vi var i stand til at spille kampen som vi ønskede”.