Mourinho: Zidane? Jeg tror ikke, at vi kan snakke om en karriere endnu

José Mourinho har siden han blev afskediget fra trænerposten i Manchester United, ledt efter en klub der lever op til hans krav.

Tidligere på ugen lod Mourinho sig interviewe af Canal Plus, hvor han udtrykte sit savn til fodbolden og en plads i trænersædet.

- Jeg savner træning, dag efter dag, det vil jeg ikke lægge skjul på.

Portugiseren har indtil videre, ifølge sig selv, takket nej til tre eller fire trænerjobs, da han venter på det helt rigtige tilbud, der giver ham plads til at udfolde sine planer. Planer, som han ikke er i tvivl om hvad indebærer.

- Jeg har i tankerne at vinde en femte liga og en ny Champions League-titel med min tredje klub.

Den tidligere Real Madrid-træner blev også spurgt ind til Zinedine Zidanes tilbagevenden til trænerposten i Real Madrid. Indtil for et par uger siden, var det stadig uvist hvem der skulle overtage efter Santiago Solari, og både Zidane og Mourinho var varme rygter i den forbindelse.

Da Mourinho i interviewet blev bedt om at sætte nogle ord på franskmandens trænerkarriere, gjorde han det klart, at han ikke mener, at man kan vurdere Zidanes trænerforløb endnu.

- Zidane? Jeg tror ikke, at vi kan snakke om en karriere endnu. Men over en meget kort periode har han formået at opnå ting, som ingen har gjort før. Han har nemlig vundet Champions League tre gange i træk.

Mourinho udtalte desuden, at han tror, at Zidane er den rette træner for Real Madrid, og at hans anden gang i klubben i virkeligheden er startskuddet på hans karriere som træner. Portugiseren er af den opfattelse, da han mener, at Real Madrid er en svære opgave nu, end da han første gang trådte til som træner i klubben.

- Nu tager han det første skridt i sin karriere. Han skal opbygge et hold, tage beslutninger, købe og sælge spillere.