Real Madrid bremser Vinicius' tilbagekomst

Vinicius Júnior er en af de få Real Madrid-spillere, der endnu ikke har haft muligheden for, at forsøge at imponere Zinedine Zidane.

Den unge brasilianer pådrog sig en skade i anklen i Champions League-opgøret mod Ajax Amsterdam d. 5. marts, og efter halvanden måned på sidelinjen, ser det nu ud til, at Vinicius er kampklar igen.

Den 18-årige spiller var ellers først forventet at være klar efter to måneder, men nu tyder det altså på, at brasilianeren kan være tilbage hurtigere end forventet.

Vinicius selv, der har trænet med bold siden sidste uge, havde i tankerne at vende tilbage i søndagens kamp mod Athletic Club, men Real Madrid er tøvende, og ønsker ikke at forhaste tingene og provokere skaden.

Netop på grund af angriberens skade, forventes det heller ikke, at Vinicius skal imponere Zidane, for på den måde at gøre sig fortjent til at blive i klubben, ligesom de øvrige spillere. Ifølge MARCA har franskmanden allerede besluttet, at Vinicius skal være en del af truppen i næste sæson.

Netop Zidanes beslutning bidrager også til beslutningen om ikke at sende brasilianeren på banen før tid, da der alligevel ikke er noget på spil for den unge angriber. Ifølge MARCA bliver Vinicius’ tilbagevenden bremset og han opfordres til at udvise tålmodighed.

Stod det til spilleren selv, skulle han i kamp meget tidligere, men klubben fastholder, at han skal have en langsom opstart.

Det er derfor afgjort, at kampen mod Athletic Club er for tæt på, mens det stadig ikke er afgjort, om han kan få debut efter sin skade i kampen mod Getafe. Real Madrid er dog sikre på, at han vil spille i kampen mod Rayo Vallecano d. 28. april.