Valverde: Jeg får snart mit spanske pas, og så går forberedelser i gang til næste sæson

Fede Valverde glæder sig allerede til næste sæson, som han regner med, bliver helt anderledes fra Real Madrids side, og så glæder den hårdtarbejdende midtbanespiller sig også over den tillid, som Zinedine Zidane har vist ham i sæsonen 2018/19.

- Jeg vil ikke løfte sløret for, hvad Zidane har fortalt mig, indleder Valverde ifølge marca.com efter gårsdagens nederlag og fortsætter:

- Han har vist mig meget tillid, både på træningsbanen, men også i kampene ved at bruge mig.

- Jeg får snart mit (spanske, red.) pas, og nu vil jeg forberede mig på næste sæson, der kommer til at blive bedre.

Valverde sendte også en lille undskyldning til de fremmødte fans, der uden tvivl havde håbet på en bedre afslutning på sæsonen, med lovning om bedre tider.

- Vi er nødt til at sende en undskyldning til vores fans for denne kamp. Vi gjorde, hvad vi kunne, men jeg spillede ikke nogen stor kamp, indrømmer Valverde og fortsætter:

- Jeg har forsøgt at nyde hvert øjeblik i denne sæson, selvom tingene ikke er gået vores vej. Jeg sætter pris, at der var fans på lægterne og jeg er sikker på, at de også støtter op om os i næste sæson, da vi er Madrid og vi har en ambition om at kæmpe med om alle trofæer.

Keylor Navas sagde farvel til publikum efter kampen, og Valverde er udmærket klar over, at det er en stor spiller, der takker af i klubben.

- Jeg ved ikke, om han sagde farvel til spillerne, da jeg ikke stødte på ham, siger uruguayaneren til spekulationerne om Navas' fremtid og fortsætter:

- Han har vundet alt (med klubben, red.). Han har vist, at han er en stor fodboldspiller og en ekstraordinær person.