MARCA: Zidane kunne kun sikre Real Madrid en 8. plads

Zinedine Zidane har, siden han atter overtog trænerposten i Real Madrid, stået i spidsen for i alt 11 kampe. Kampe som mildest talt ikke har bragt megen glæde til hverken træner, spillere eller fans. Los Blancos har nemlig kun formået at vinde fem ud af de 11 kampe, hvoraf de har spillet to uafgjort og tabt fire.

Dette betyder, at Zidane kun har formået at vinde 45,4 procent, af de LaLiga-kampe han har været ansvarlig for. Denne procent er dog højere end de 40 procent som Julen Lopetegui formåede at opnå i sin periode som træner, men mindre end Santiago Solaris 70 procent.

Hypotetisk set betyder dette, at hvis sæsonen var startet, da Zidane overtog trænerposten, ville Los Blancos være endt på 8. pladsen i ligaen. Det betyder også, at Barcelona, Valencia, Atletico Madrid, Espanyol, Sevilla, Athletic Club og Villareal alle har fået flere point end Zidanes trup de seneste 70 dage.

Nedenfor ses en oversigt over placeringer for de tre forskellige træneres perioder:

Selvom Solari havde ansvaret for 2. bedste placering i ligaen, under sin tid som træner i Real Madrid, var hans ansættelsesperiode ikke bemærkelsesværdigt imponerende.

Alle tre trænere har i fællesskab sørget for, at Real Madrid sluttede 19 point efter Barcelona, hvilket er det højeste antal point klubben nogensinde har været efter dens evige rivaler fra Barcelona.