AS: Tottenham leder efter Eriksens afløser i Real Madrid

Dani Ceballos er angiveligt på blokken i Tottenham, der ser ham som den ideelle afløser for Eriksen.

Ifølge den spanske sportsavis AS har Mauricio Pochettino efter sigende kastet sin kærlighed på Real Madrids 22-årige spanske midtbanespiller, Dani Ceballos, der efter alt at dømme ikke har en fremtid i Real Madrid under Zinedine Zidane.

Tottenham havde et stille transfervindue i sommer, men London-klubbens hensigt er angiveligt at styrke truppen frem mod næste sæson, og her ser man altså Ceballos som et perfekt match, ligesom han skal ses som en direkte erstatning for Christian Eriksen, der har kontraktudløb i sommeren 2020 og ikke viser tegn på at ville forlænge sin nuværende aftale.

Selvom Ceballos ikke er i kridthuset hos Zidane, er Real Madrids førsteprioritet alligevel at få installeret den spanske midtbanespiller i et midlertidigt ophold i en anden klub, da man stadig tror på hans kvaliteter på den lange bane - man arbejder på et lejeophold eller en aftale med tilbagekøbsoption, og her må man nødvendigvis forvente, at Tottenhams planer er mere ambitiøse.

Den 22-årige landsholdsspiller ønsker angiveligt at være en del af et projekt, hvor han får en mere fremtrædende rolle, hvorfor han ikke er afvisende overfor et skifte til engelsk fodbold, da Pochettino efter sigende har fulgt ham i lang tid og har store planer med ham.

Ceballos håber ifølge AS at have sin fremtid på plads inden sommeren u/21-slutrunde, hvor Spanien er en af storfavoritterne til at nappe EM-titlen.