La Fábrica med stor indflydelse på liga-premiere

Det blev til seks scoringer fra tidligere La Fábrica-medlemmer i weekendens premiere-runde af La Liga, og dermed viste Real Madrids talentskole sig endnu engang frem på fornem vis, trods Diego Simeones ord tidligere på sommeren om, at man ikke har en defineret skole (måde at bringe talenter igennem, red.) i Real Madrid.

Real Madrids Lucas Vázquez var den første ‘canterano’ til at score i weekenden, da han scorede sit første ligamål siden december 2018, og tolvte i alt, efter fremragende opspil.

Roberto Soldado, som spillede på Real Madrids førstehold fra 2006 til 2008, tørner i denne sæson ud for Granada, og de tog del i en særdeles underholdende kamp mod Villarreal, som endte med 4-4. Roberto Soldado scorede Granadas tredje mål i kampen.

Joselu fik sin debut for Real Madrid den 21. maj 2011, på sæsonens sidste dag, da han erstattede Karim Benzema med ti minutter tilbage af kampen mod Almería. Kort tid efter scorede han endda til 8-1. Nu spiller han for Alavés, og her scorede han i søndags kampens eneste mål, da de besejrede Borja Mayorals Levante med 1-0.

Sergio Reguilón måtte se sig slået af Marcelo i kampen om Zinedine Zidanes kærlighed, men Julen Lopetegui havde fortsat ikke glemt sin ex-spiller, og hentede ham derfor til sit nye job i Sevilla. Det er startet ganske fint - 90 minutter, rent bur og endda en scoring til den unge, spanske venstre back, i udesejren på 0-2 over Espanyol.

Óscar Plano nåede aldrig at få debut for Real Madrids førstehold, men han var ikke desto mindre tilknyttet klubbens akademi, før han rejste til Alcorcón i 2014 og derefter Valladolid i 2017. Netop Valladolid overraskede i første spillerunde ved at tage alle tre point med hjem fra Benito Villamarín. Óscar Plano afgjorde kampen, da han i det 89. minut scorede til slutresultatet 1-2.

Til sidst skal vi en tur til den rød-hvide del af hovedstaden. Her mødte Atlético Madrid et andet Madrid-hold, Getafe, i en kamp, hvor Atlético skulle blæse til angreb. Gamle vaner er dog svære at bryde, så Atlético nøjedes naturligvis med en sejr på 1-0 - takket være Álvaro Morata, som scorede målet og brændte et straffespark.