Martin Ødegaard imponerer i Real Sociedad

Martin Ødegaard har dét til fælles med Egon Olsen, at han har en plan. En plan for, hvordan han kan få succes i Real Madrid, og for at følge den plan, skal han først gøre det godt i Real Sociedad - præcis som han gør i øjeblikket.

Ødegaard bad om et to-årigt lån, så han kunne vende tilbage til Real Madrid med den fornødne erfaring og status til at indgå i truppen på lige fod med de andre i 2021.

I starten tydede det på, at han ville blive lejet ud til Bayer Leverkusen, men spilleren var ikke helt overbevist. Hans agent, den tidligere Real Sociedad-spiller Bjørn Tore Kvarme, anbefalede et besøg hos La Real, som allerede havde henvendt sig med intentioner om at leje spilleren.

Bare ét besøg i San Sebastián var nok til at overbevise den unge nordmand. Real Sociedad er en klub, som har tradition for at bringe unge spillere frem og give dem muligheden på den store scene.

Den familiære atmosfære hos La Real var endnu en faktor for Ødegaard. Det er det ideelle sted for ham at vænne sig til ligaen og forbedre sig over de næste to år.

Hos Real Sociedad er man også glad for aftalen. Ødegaard har taget klubben med storm, og han bliver beskrevet som en meget professionel person, som giver 100% på træningsbanen hver dag. Det tyder også på, at han lærte noget af Cristiano Ronaldo i sin tid i Real Madrid, for Ødegaard er ofte den sidste der forlader træningsbanerne og styrkerummene.