Brugernes vurderinger: Nu kan jeg se hvad hans styrker er!

Real Madrid spillede lørdag eftermiddag en kamp mod Granada, som burde have været vundet uden sved på panden, men en sædvanlig personlig fejl gjorde det noget mere spændende, end det havde behøvet at være.

Kampen her stod i skarp kontrast til det der blev leveret i midtugens CL-kamp, men faldt til gengæld meget godt ind med de foregående tre ligakampe. Der var egentlig fin balance på holdet, så for fjerde gang i denne sæson, følte man ikke, at modstanderen ville score hver eneste gang de kom over midten.

I vurderer, at holdet spillet til en samlet score på 3,1, som indikerer at kampen er godkendt, og det er da også dén kategori de fleste spillere ligger i. Kun Isco og Areola leverer skuffende præstationer, mens I var særligt begejstrede for Casemiro, James Rodríguez, Luka Modric og Fede Valverde, som alle lander på en fin præstation.

Og det er selvfølgelig særligt to spillere, der står ud efter sådan en kamp; Alphonse Areola med en score på 1,7 og Fede Valverde med en score på 4,3.

Efter et par lovende præstationer, og i øvrigt en stolt tradition i klubben, med at have gode reservemålmænd, kostede Areola et mål på en håbløs fejl. Ikke alene kostede det et mål, endnu værre var det, at det skød usikkerhed ind i Real Madrid og øgede Granadas tro på tingene.

Chamartin skriver:

- Nu havde jeg lige så store forventninger… og så dette.

De Ra kritiserer ét aspekt af franskmandens spil.

- Jeg føler mig bare ikke sikker når han har bolden i fødderne”.

Elle44 ser egentlig en fin kamp fra Areola, men så kommer hjerneblødningen.

- Gør det fint, indtil han lige pludselig gør det elendigt. Først går han fuldstændig fejl af en bold ved et hjørne, hvor han er heldig med, at det ikke bliver farligt. Efterfølgende begår han et håbløst straffe, og resten af kampen virker han usikker i alle indgreb.

Interfigo har i øvrigt set den samme kamp som ovenstående.

- Spiller egentlig fornuftigt lige op til at han går forkert ud til et hjørnespark, giver straffe, og spiller usikkert resten af kampen. Med tanke på at han ikke havde meget at lave, så kan et 1-tal retfærdiggøres. Var direkte årsag til at kampen blev spændende til sidst.

Jbner har en klokkeklar holdning i forhold til målmandssituationen i klubben.

- Viser sit sande niveau efter to clean sheets med én redning til sammen. Så kan Courtois-haterne måske slappe lidt af med Areola, som på ingen måde er en bedre målmand end Courtois.

Det viser altså med al tydelighed hvor hurtigt stemningen kan vende i Real Madrid. Det kan være én fejl og ud, med mindre man har optjent noget goodwill hos tilhængerne. Det bliver interessant at se, hvordan stemningen er mod Areola efter landskampspausen. Hvis da ikke Courtois er tilbage til den tid.

Fede Valverde spillede en fremragende kamp mod Granada. Han blev kåret til kampens spiller i vores podcast, og det blev han også af jer.

For et par uger siden, da Real Madrid mødte Osasuna, fik midtbaneslideren en lidet flatterende score på 2,6, og generelt var det sådan, at folk havde svært ved at se, hvad det egentlig lige var, der gjorde Fede Valverde værdig til en plads i startopstillingen for verdens største fodboldklub.

Én af de brugere, der havde svært ved det, var interfigo, som dengang gav Valverde et 1-tal. Nu har han dog set lyset og overgivet sig til manden fra Uruguay, som blevet tildelt et 5-tal.

- Nu kan jeg bedre se hvad hans styrker er! Han løber solen sort, agerer boks til boks-spiller og bryder kæderne. Min kritik af ham gik primært på, at han ikke bidrog med noget offensivt, men det gjorde han i dag. Fortsætter han som i dag, så kan Zizou godt glemme Pogba!

Og det styrter ind med lovprisende ord om Valverde.

- Hvor er han dog vigtig - med mindre han havde fået gult kort er han jo umulig at udskifte i sådan en kamp som i dag. Han bryder kæderne, kæmper, lykkes med mange aktioner og har en stærk fysik. Og han er bedre med bolden, end mange giver ham credit for, lyder det fra Benzeron.

Mohbar anerkender Fede Valverdes præstation, men mener stadig ikke det er helt ideelt med ham og Casemiro på banen.

- Rigtig fin præstation, omend nogle mangler i det kreative. Ham og Casemiro er dog lidt for meget af det “defensive og fysiske” og for lidt kreativt.

Hvad siger I? Er det for kontrolleret med Casemiro og Valverde? Har han fortjent en startplads i El Clásico eller er han stadig bag Modric og Kroos? Og hvem skal tage sig af målmandsposten når Courtois er klar?