Modric’ fremtid er afgørende for Real Madrids planer for midtbanen

Luka Modric’ kontrakt udløber i 2021, og Real Madrids planlægning af holdets fremtidige midtbane afhænger af kroatens beslutning om sin fremtid. Efter at have domineret under VM i 2018, hvilket var medvirkende til, at han vandt Balon d’Or efterfølgende, tiltrak Modric opmærksom fra en række klubber, hvor ikke mindst Inter var ivrige efter at hente ham.

Modric blev som bekendt i klubben, og siden har han haft svært ved at genfinde sit niveau, men i indeværende sæson synes Kongeklubbens 34-årige 10’er igen at have fået en vigtig rolle på Zidanes mandskab. Målscoringsmæssigt har han faktisk gang i sin bedste sæson, hvor han indtil videre har scoret fem gange.

Zidane har dog valgt at se bort fra kroaten til en række store opgør, blandt andet i ligakampe mod Atlético Madrid og Barcelona samt i Champions League imod PSG. I januar startede han dog inde i finalen i den spanske Super Cup, hvor han spillede samtlige 120 minutter. Det var som del af en fem-mandsmidtbane, da både Bale, Benzema og Hazard var fraværende.

Til sommer har Modric spillet otte sæsoner i Real Madrid, og derefter vil han blot have ét år tilbage af kontrakten. Derfor vil der formodentlig komme nye bud på ham, og spillerens beslutning har betydning for Real Madrids planer for midtbanekonstellationen. Ifølge MARCA skal Ødegaard være Modric’ afløser, men nordmandens lejeaftale udløber først i 2021. Real Sociedad har slået fast, at de forventer, at Real Madrid overholder aftalen, men situationen kan ændre sig, hvis Modric beslutter at skifte klub til sommer.