Arsenal holder øje med Jovic; klubbens fans takker nej

Der er på det seneste opstået rygter i engelsk presse om, at Mikel Arteta ønsker at hente Luka Jovic til Arsenal, og London-klubben skulle have lagt 55 millioner euro til side for serberen, som kostede Real Madrid 60 millioner i sommers.

Jovic har haft en uheldig tid i Real Madrid. Det kan diskuteres, hvor meget han reelt har fået chancen for at vise sit værd i Real Madrid, hvor det er blevet til to kasser på 24 kampe, men derudover dummede han sig også, da han brød reglerne under coronakarantænen.

Netop episoden, hvor han blev samlet op af serbisk politi, kan ende med at besværliggøre et eventuelt salg. Episoden er nemlig også blevet bemærket af Arsenals fans, og det fremgik i en afstemning, at 75 % ikke foretrækker et køb af Jovic som følge af de disciplinære problemer.

Af Jovic’ 24 kampe har han blot startet inde otte gange, og det er blevet til 770 minutters spilletid. Det giver et gennemsnit på lidt over 32 minutter per kamp, som han har deltaget i, og han har blot spillet fuld tid én gang, nemlig i 2-0-sejren over Osasuna på hjemmebane tilbage i september.