Van de Beek: Real Madrid? Jeg har ikke sagt ja til nogen endnu

Donny van de Beek er ikke længere den varmeste kartoffel i den spanske presse, hvor midtbanespillere som Fabián Ruíz, Eduardo Camavinga, Paul Pogba og Rayan Cherki har fået mere spalteplads i de spanske sportsaviser den seneste måneds tid.

Der kan selv sagt være mange grunde til denne stilhed, der omgærder Ajax' hollandske midtbaneprofil i denne tid, men det hænger, givetvis, overvejende sammen med, at Zinedine Zidane hellere ser førnævnte spillere som forstærkninger til Real Madrids trup på nuværende tidspunkt.

Donny har imidlertid ikke opgiver håbet om et skifte til den spanske hovedstad, og derfor har han, i et interview med det hollandske magasin Helden, været ude og kaste lidt friskt brænde på bålet for at gøre sit navn relevant i Real Madrid-sammenhænge igen.

- Det er altid dejligt at spille (fodbold, red.) i solen, men nej, jeg er ikke begyndt på at tage spansk-lektioner. Jeg har stadig ikke sagt ja til nogen, så alle muligheder står stadig åbne. Jeg ved, hvad jeg har her; jeg er elsket af Ajax og jeg elsker Ajax, siger hollænderen og fortsætter:

- Det skal være den rigtige fornemmelse i en klub; jeg skal både passe ind i spillestilen, men klubben skal også vise, at de vil have mig. Det handler i sidste ende også den spilletid, de er villige til at give mig.

Rygterne har som sagt, om end de er stille nu, været mange om Real Madrid og van de Beek, og i sommer gik det, der lignede et sikkert skifte for Ajax-spilleren, i vasken. Hollandsk presse mener dog alligevel at vide, at den 22-årige hollandske midtbanespiller skifter Amsterdam ud med Madrid i sommeren 2020.

Han nåede at spille 37 kampe på tværs af alle turneringer, score ti mål og lave elleve oplæg, inden corona-virussen begyndte at hærge i Europa.