Zidanes værste sæsonstart nogensinde

Real Madrids semifinalekamp imod Athletic Club var holdets 25. kamp i sæsonen, og i alt er det blevet til 14 sejre, fem uafgjorte og seks nederlag - det betyder, at Zinedine Zidane har fået sin værste start på sæsonen i sin tid i Real Madrid.

Til sammenligning havde man på samme tidspunkt sidste år to nederlag - ét i ligaen og ét i Champions League, og der endte man med at vinde mesterskabet. I øjeblikket ser det mere besværligt ud, eftersom Atlético Madrid fører med fire point og har to kampe i hånden.

I sin første fulde sæson i spidsen for Real Madrid, tilbage i 2015/16-sæsonen, havde holdet spillet fire uafgjorte og tabt tre gange på samme tidspunkt (efter 25 kampe), og her endte man med at vinde Champions League.

I sæsonen efter var man flyvende. Man havde ikke tabt en eneste kamp af de første 25, hvor det første nederlag var i januar til Sevilla i ligaen, og man endte med at vinde 'the double' i form af La Liga og Champions Leauge.

I 2017/18-sæsonen havde man tabt tre gange og spillet fem uafgjort af de første 25 kampe. Det var heller ikke en imponerende start, men der var dog ét mindre nederlag end i denne sæson. Dengang valgte både Cristiano Ronaldo og Zidane at forlade klubben ved sæsonens afslutning.