Spansk presse: Stortalent på vej til Lecce

Real Madrid Castillas store angrebstalent, Pablo Rodríguez, er angiveligt tæt på et skifte til den italienske Serie B, hvor Lecce skulle blive spanierens nye arbejdsgiver.

Rodríguez var en af de store åbenbaringer for Real Madrids ungdomshold i sidste sæson, og han spillede sig ind i varmen under Raúl, der blandt andet startede ham i Youth League-finalen mod Benfica, hvor den 19-årige kvitterede med en scoring, inden han udgik med en skade.

Real Madrid Castilla står imidlertid med et luksusproblem på angrebsposten, hvor man råder over stærke navne som Hugo Duro, Rodrigo, Pedro Ruíz og Juanmi Latasa, hvorfor Rodríguez' vej til regelmæssig spilletid synes meget lang, hvis han bliver i den spanske hovedstad.

Derfor overvejer han nu et seriøst udspil fra den italienske klub, hvor vejen til spilletid skulle være lidt nemmere. Klubber som Merida, Córdoba og Brighton har også vist interesse for angrebstalentets evner foran kassen.

Rodríguez scorede fem mål i 20 kampe i sidste sæson.