Brasserbold: Reinier Jesus har Zidane-DNA

I går kunne vi på Madridista.dk berette om Real Madrids interesse i Flamengos 16-årige stortalent, Reinier Jesus, og vi tog med det samme kontakt til vores venner i Brasilien hos Brasserbold for at få deres kyndige vurdering af spilleren.

Peter Arnholdt vendte lynhurtigt tilbage med denne flotte karakteristik af Reinier Jesus:

Reinier kender jeg fint. Han spillede december sidste år for Flamengos U15-hold i Cruzeiro Cup her i min baghave, og der blev han valgt til turneringens profil ligesom han hentede topscorerprisen. 6 måneder efter ser jeg ham spille for klubbens U20-hold, hvor han også udmærker sig. Det er imponerende i en alder af bare 16 år. I denne måned scorede han begge mål, da Flamengo vandt U17-pokalfinalen over Fluminense med 2-1 over de to finalekampe.

Og at Real Madrid bør følge ham nøje kan der vist ikke være tvivl om. Peter Arnholdt ser nemlig visse lighedspunkter med selveste Zinedine Zidane:

Jeg synes faktisk, at Reinier har noget Zidane-DNA over sig. Reinier er en lang spiller (1,84), og han formår at sno sig ud af mange pressede situationer med bolden for fødderne. Han er målfarlig, har en fremragende teknik, og så kommer han tit med i feltet fra sin position på den offensive midtbane. Jeg synes, at han i det hele taget er dygtig til at finde de offensive løsninger. Han er måske ikke verdens hurtigste, men han får altid timet sine ting perfekt.  Reinier betragtes som den bedste 2002'er i Brasilien, og det kan vi måske rette til den bedste i sin årgang i hele verden. Han var forrygende ved en international U16-turnering i Dubai i april, hvor Flamengo besejrede Real Madrid i finalen. Reinier blev topscorer 9 mål i de 5 kampe og stod endvidere for 8 assists. Flere 'Flamenguistas' mener, at han er klart bedre end både Vinícius Júnior og Lucas Paquetá, og de forventer, at han bliver prøvet af på klubbens professionelle hold i 2019. En lille sjov ting: Reinier startede som defensiv midtbanespiller, men blev så rykket frem i banen pga. hans målfarlighed. Han har kontrakt med Flamengo indtil 2021 og der er en frikøbsklausul på 70 mio. €.

Og så har Peter Arnholdt fra Brasserbold givet os lov til at dele denne private video-optagelse af den 16-årige spiller:

Video af Reinier Jesus

På Madridista.dk vil vi gerne takke Brasserbold for deres altid fantastiske hjælp til at give oplysninger om de brasilianske talenter og vi anbefaler jer at besøge siden og finde flere informationer.