Zidane inden nattens første test mod Bayern München: Vi er klar til at komme i kamp

Zinedine Zidane startede pressemødet forud for nattens kamp mod Bayern München med at sende en tak til de mange mennesker, der har sendt ham støtte efter tabet af hans bror, hvilket har betydet meget for Real Madrids franske træner.

Herefter tog han hul på de mange spørgsmål fra de fremmødte journalister, som madridista.dk her bringer en oversættelse af.

Kampen mod Bayern München

- Vi har tre venskabskampe på programmet og vi ønsker at efterlade et godt indtryk. Efter ti dage på træningsbanen ser vi frem til at komme i kamp.

Vi er ikke på 100% fysisk endnu, men det skal vi bruge kampene inden sæsonstarten på at blive. Jeg er dog glad. Vi har trænet rigtig godt og det var det, vi kom herover efter. Det vigtigste i præ-sæson er altid at arbejde hårdt og det har spillerne gjort. Vi ser frem til at tage hul på kampene, fordi spillerne glæder sig til at spille og vi er klar.

De nye spillere

- Overrasket er ikke det rigtige ord at bruge, men jeg er meget glad. Det er aldrig nemt at komme til en ny klub. De er meget hårdtarbejdende og jeg er meget tilfreds med det, jeg har set fra dem indtil videre. De er meget gode og det er bare en bonus for os.

Eden Hazard

- Han er en afgørende spiller. Han scorer mål og gør en forskel. Han har vist det gennem hele hans karriere, og nu har vi ham. Vi vil udnytte hans kvaliteter. Jeg er meget tilfreds med ham. Eden havde brug for en klub som Real Madrid til at blive endnu bedre. Som alle ved, har denne klub har noget særligt over sig Da jeg kom til Real Madrid, var jeg 29 år gammel, og jeg havde stadig meget tilbage (i tanken, red.). Jeg var her i fem år som spiller og forbedrede mig på mange områder. Edens situation er den samme. Vi ved, hvilken type spiller han er - han kommer til at give os meget på banen.

Truppen

Vi må respektere tingene. Det eneste jeg kan sige er, at klubben ved, hvad vi vil, og vi ved, at vi har indtil d. 31. august til at lave ændringer via afgange og tilføjelse af spillere. Det vigtige er, at spillerne der er her, er kommet rigtig godt fra land på træningsbanen og det opmuntrer mig.

Bale

- Hvis han bliver, er det ikke noget problem. Jeg kommer aldrig til at udtale, at en spiller er et problem. Han har en kontrakt, men alt kan ske. Jeg respekterer alle mine spillere og han er Real Madrid-spiller. Vi må se, hvad der sker. Hans rolle på holdet har ikke ændret sig siden juni (hvor Zidane ikke havde stor tiltro til ham, red.).

Achraf

- Han tager en sæson mere i Dortmund. Vi ved godt, at han er en dygtig spiller. Det er kun godt for hans udvikling at snuppe et år mere i tysk fodbold.

Pogba

- Det er det samme svar som tidligere. Vi har stadig tid til at operere på markedet i, så vi må se, hvad der sker. Lige nu fokuserer vi på morgendagens (nattens, red.) kamp.

Kubo

- Han ser god ud og han træner godt. Han er en kvalitetsspiller. Jeg er ret sikker på, at han bliver vigtig for Real Madrid. Han tager godt imod træningsprogrammerne. Han er ung, men det føles som om, at han har været en del af truppen i lang tid.

Ærlighed overfor spillerne

- Det er svært, men sådan det fungerer. Jeg har snakket med alle mand i truppen, da jeg ikke vil holde noget hemmeligt for dem.

James

- Han er Real Madrid-spiller. Han er på ferie lige nu og jeg kan ikke sige så meget mere om det.

Zidane sagde ligeledes på pressemødet forud for nattens kamp mod Bayern München, at Real Madrid går efter at spille en god kamp til ære for de mange fans på lægterne.