Raphaël Varane

022 - Raphaël Varane

Fulde navn: Raphaël Varane
Nationalitet: Fransk (Lille, Frankrig)
Fødselsdato: 25/04/1993 (19 år)
Højde: 1,91 m.
Vægt: 78 kg.
Position: Forsvar - centerforsvarer
Kontraktudløb: 30/06/2017

Beskrivelse:

Fransk fodbolds næste store forsvarshåb. Er sågar blevet sammenlignet med - og spået til at overgå - selveste Laurent Blanc.

Varane kom til Real Madrid op til 2011/12-sæsonen på opfordring fra ingen ringere end Zinedine Zidane.

Inden sin ankomst til den spanske hovedstad, havde Varane gjort kometkarriere i Lens, hjemme i Frankrig. Han fik sin debut på Lens' førstehold i en alder af blot 17 år. Her etablerede han sig med det samme som en fast del af førsteholdet og flere europæiske topklubber jagtede ham. Det blev Real Madrid, der vandt kapløbet om den unge franskmand, som i øvrigt har rødder i den franske koloni, Martinique.

Efter sin ankomst til Madrid gik der heller ikke lang tid, før superlativerne dalede over ham. Det med rette, for Varane har præsteret med største overbevisning i sin første tid i klubben, hvor han sin unge alder til trods, har udvist stor ro, modenhed og autoritet på banen.

Der er i det hele taget nogle af de ting, der kendetegner ham som type. Foruden det, så er han stærk i hovedspillet, hurtig på fødderne og god til at læse og forudse spillet. Udover, at kunne agere på sin vante plads i centerforsvaret, så kan han ligeledes benyttes på den centrale defensive midtbane.

På landsholdsplan slog han sig - akkurat som på klubplan - hurtigt fast. Han debuterede med en scoring for det franske U18-landshold i en kamp mod Danmark tilbage i august, 2010. Det blev blot til to kampe på U18-landsholdet, før han i 2011 blev en del af U21-landsholdet.

Karriere:
RC Lens (2010-2011)