Når Juanitos ånd kun er et minde...

7 år 3 uger siden #1 af Administrationen

3-0 og endnu en dag på kontoret. Sådan kunne man godt tænke sig, at kampen var forløbet, hvis man var heldig ikke at have spildt en eftermiddag med at følge Real Madrid.

Det er sådan en eftermiddag, hvor man finder ud af, hvor meget man egentlig savner Juanito.....elskede og savnede Juanito Maravilla. Manden, som ville dø for Real Madrid.

Der var ikke meget Maravilla over Real Madrid, som ellers godt kunne have forkælet et solbeskinnet Estadio Santiago Bernabéu, men der manglede klare ideer i det opbyggende spil, hvor en vigtig mand som Luka Modric er en skygge af sin skygge og langt fra tidligere tiders høje niveau og når Danilo tumler rundt som alibispiller på venstrekanten, så kommer der til at mangle liv.

Det var ikke skidt det hele og man må glæde sig over, at Karim Benzema trods alt synes at være på vej mod bedre tider. Igen i dag var han med i meget og han stod da også fra kampens første scoring efter en halv times spil og man drog egentlig en lettelsens suk, fordi man så regnede med at resten blev en formsag.

Der var da heller ikke problemer i resten af første halvleg, men hvad Zidane så har sagt i pausen skal stå hen i det uvisse, for det var en flok lade og fornærmende ringe spillere, som trådte ind til de sidste 45 minutter, hvor man i lange perioder blot sad og ventede på udligningen, men heldigvis havde Deyverson en dag i Alavés-angrebet, hvor han ikke viste skarphed.

I kampens slutminutter viste Real Madrid dog skarpheden, da først Isco smækkede bolden i nettaget og dermed kronede en godkendt præstation. Ikke godkendt på ”Forlæng med ham straks”-måden, for der er fortsat langt mellem, at han dikterer kampen, men han er i det mindste ikke bleg for at iføre sig arbejdstøjet.

Den slags kunne man også godt have brugt fra Gareth Bale, som i kampens sidste minutter viste sin eneste gode aktion, da han hamrede et frispark på overliggeren og riposten var Nacho først over og så kunne han heade bolden ind til slutresultatet 3-0.

Så langt, så godt............eller godt var det ikke, men fodbold handler også om at vinde, når man spiller dårligt.

Kampfakta:

Real Madrid – Alavés 3-0 (1-0)

1-0 Benzema (31.)

2-0 Isco (84.)

3-0 Nacho (87.)

Tilskuere 86.000

Dommer: Sánchez Martínez.

Gule kort: Rodrigo Ely, Manu García (Alavés)

Røde kort: Ingen

Real Madrids hold: Casilla, Danilo, Pepe, Varane (Carvajal, 11. min.), Nacho, Kroos, Modric (Kovacic, 68. min.), Isco, Bale, Cristiano Ronaldo, Benzema (Lucas Vázquez, 81. min.).

Alavés´ hold: Pacheco, Toquero, Laguardia, Rodrigo Ely, Feddal, Theo, Edgar (Katai, 75. min.), Camarasa (Santos, 84. min.), Manu García, Ibai (Romero, 61. min.), Deyverson.

Statistik:

Boldbesiddelse: 62%-38%

Gule kort: 0-2

Røde kort: 0-0

Begåede frispark: 16-12

Tabte bolde: 73-75

Erobrede bolde: 50-50

Off side: 4-1

Kampens spiller: Isco. Vi er ude i kategorien ”mindst dårlige”, men viljen til at arbejde minder i det mindste lidt om Juanito.

Kampens badebold: Luka Modric. Man bliver alvorligt nervøs, når en af holdets nøglespillere præsterer så dårligt i en måned, hvor der er brug for højeste niveau for alle mand.

Kampens detalje: Illa Illa Illa, Juanito Maravilla. Man husker ikke familiemedlemmer, som døde for 25 år siden, men salig Juan Gómez Maravilla var til stede i alles hjerter i dag, hvor man mindede ham på smukkeste vis. En lille vitaminindsprøjtning af din vilje til altid at yde det bedste for klubben ville gavne de 11 spillere på banen på dagens Real Madrid-hold.

Kampens diskussions-emne: Lod man Raphaël Varane komme for tidligt tilbage? Det er i hvert fald påfaldende, at han kun holdt i 10 minutter, før han igen måtte lade sig udskifte. Og stiller det ny tvivl om klubbens lægestab og fysiske trænere og i sidste ende Zinedine Zidane?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #2 af Daniel
Benzemas jubelscene er på en eller anden måde ganske rørende. ...

Jeg refererer selvfølgelig til den sekvens, hvor han, efter holdkammeraternes lykønskninger, sender et kys ud til publikum rundt på Santiago Bernabéu.

Det er fandeme en smuk gestus fra en spiller, som deler vandene på netop Santiago Bernabéu, og som overvejende skal lægge øre til - måske, måske ikke uretfærdige - pibekoncerter mm. når han ikke præsterer i bare én kamp, om end det naturligvis er præmissen i Real Madrid.

Mit efterhånden bløde far-hjerte kan i hvert fald godt li' en sådan gestus, og det får mig lidt til at revurdere mit syn på Benzema. Ingen tvivl om, at han nærer store følelser for Real Madrid og klubbens tilhængere - han må sgu godt blive lidt endnu ;-)

Som jeg tidligere har været inde på i en anden tråd ganske kort, så er Modric fuldstændig ved siden af sig selv (han ligner mere og mere en rotationsspiller næste sæson), hvorfor jeg mener, at det klogeste træk fra Zidane ville være at spille Isco frem for Modric denne måned - spanieren har langt mere tur i den! Det kommer selvfølgelig ikke til at ske, men alligevel......
Sidste redigering: 7 år 3 uger siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios, Mathiaska

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #3 af Kassow-Rossing
Fint referat, der beskriver følelsen man sad med før, under og efter kampen.

Dejlig hyldest til Juanito Gómez González!

Og så kan man da ikke blive andet end glad når Nacho scorer på Estadio Santiago Bernabéu :)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #4 af Fondo_Sur
Også ros herfra. Jeg tror vi er mange fans, der sidder med samme følelse.

Jeg synes dog, at der bliver tegnet et lidt for kritisk billede op. Alaves var af gode grunde meget bedre forberedte sammenlignet med Real Madrids trætte topspillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #5 af Mathiaska

Daniel skrev: [...] han må sgu godt blive lidt endnu ;-)


Enig. Sådan har jeg dog haft det hele tiden, selvom Benzema havde et sløjt efterår.


Det bliver spændende at se de næste par måneder, om alle nu vil skrige på Benz til at blive - og Modric solgt, når nu det er ham der underpræsterer. ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 uger siden #6 af ChrillRM14

Mathiaska skrev:

Daniel skrev: [...] han må sgu godt blive lidt endnu ;-)


Enig. Sådan har jeg dog haft det hele tiden, selvom Benzema havde et sløjt efterår.


Det bliver spændende at se de næste par måneder, om alle nu vil skrige på Benz til at blive - og Modric solgt, når nu det er ham der underpræsterer. ;-)


Sådan er det lidt, når man jo råder over en trup med de bedste spillere i verden whatsoever, men holdet alligevel ikke bare tromler alt og alle ned. Det er lidt forbandelsen ved et hold som Real Madrid.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum