Truppen mod Manchester City, CL-kvartfinale, 2. kamp

1 måned 15 timer siden #241 af Ramos4

El_Juan post=174605 skrev: ​​Brækker mig snart over den ide, at det er en rigtig og en forkert måde at spille på, og en rigtig og forkert måde, at vinde på. Det er det dummeste nogensinde.

Som Henry sagde efter kampen, så handler fodbold også om at forsvare. Hvis du ikke kan forsvare, så kan du heller ikke vinde kampe.
Og så er det nu engang sådan, at i fodbold er det typisk det hold, som laver færrest fejl, der vinder.

Real spillede to kampe, hvor de var konkurrencedygtige i begge. Det kan godt være City var mere på bolden i går, og havde flere chancer, men farlige chancer havde meget få af. End ikke målet var en farlig chance. Det var en Real-spillerd clearing, der landede for fødderne af De Bruyne i det lille felt.

Real forsvarede rigtig godt. De løb og kæmpede for det i samtlige minutter. Mens Lunin stod en brandkamp. De gjorde det, der var krævet af dem. Havde de ikke gjort det, havde holdet igen tabt 4/5-1. Man skal heller ikke spille naivt, for det handler om at vinde.

Det første opgør var et underholdende et af slagsen. Det var en rigtig god kamp. Dette opgør var også en god kamp, om end holdende spillede mere kalkuleret. Sådan er det tit i det andet opgør. Du vil for alt i verden undgå at lave fejl.

Og så handler det nu engang om at vinde. Det er ikke en afstemning om hvem der spiller det flotteste fodbold, som afgører disse kampe.

Lyt med fra 1:20, og igen fra 6:20:



​Enig i det meste.
City kunne godt have vundet med to i går, men jeg vil sige det samme om første opgør, bare i vores favør. At Gvardiol scorer årets mål med sit svage ben er jo vanvittigt. Fodens var også et han ikke scorer hver dag. Og så et frispark taget hurtigt. Tre mål uden for feltet. De skabte ikke nogle deciderede chancer på Bernabéu og vi kunne have vundet med to i det opgør.

Så over to opgør synes jeg det var meget lige. Medmindre man tror fodbold handler om at have bolden mest eller flest hjørnespark. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 15 timer siden #242 af Kasillas
​Sad klistret til skærmen og stod op flere gange. Det var sgu' én af de mest intense kampe.

Allerede inden kampen havde vi fleste nok forventet en defensiv og forsigtig tilgang. Helt forståeligt. Det var ikke muligt at spille genpres mod City, da det kræver en længere tids implementering. Selv da City scorede til 1-1 kunne man med det samme se, at Real Madrids bedste chancer for at gå videre var IKKE at satse på banen, men få den ordinære kamp afsluttet og komme til straffesparkskonkurrencen, hvor chancen var 50%-50%.

Ifølge bookmakere er vi nu favoritter til at vinde CL:

www.oddschecker.com/football/champions-league/winner

Før kampen havde jeg været glad, hvis vi bare gjorde en god indsats. Men nu vil jeg kræve, at vi vinder CL!


Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂
Sidste redigering: 1 måned 15 timer siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 15 timer siden #243 af Brylle
​Elsker vores super stærke dampbarn nede i forsvaret der efter at sende os videre i Champions League først løber ud i den ene side og jubler for derefter at sprinte ned i den anden ende til de medrejsende fans :D 

Og så har vi endelig fået Mendy tilbage i form. Fuldkommen sikker skanse og mister ikke bolden

Rodrygo peaker også nu. Alt i alt en virkelig god periode vi er i!
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 15 timer siden #244 af NadaMás
​Rüdiger skal helt sikkert bag på min næste trøje! En ting er hans eminente forsvarsspil, men det skinner jo også bare ud af ham at han er en fed fyr! 

Og så lige en ekstra tanke jeg fik ift. gårsdagens kamp, igen med fokus på differencen i boldbesiddelse.
Real Madrids transferstrategi siden generationsskiftet har jo netop lagt op til at vi kan spille sådan nogle kampe.
Først med hurtige folk oppe foran i kontraspillet som Vini og Rodrygo, og derudover midtbanen, hvor arbejdsiver og løbepensum er vægtet højere end det tekniske aspekt. Camavinga og Bellingham har begge en rigtig god teknik, men man tænker jo lige så meget på dem som nogle all-around midtbanespillere, den ene mere defensiv, og den anden mere offensiv. Tchou og Fede er ikke lige så stærke tekniske, men det gør de så op for ved at dække store arealer på hver sin måde, være stærke i duellerne osv.
Citys trup er designet til det de gjorde i går, og vores er sådan set også godt designet til det vi gjorde. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 15 timer siden #245 af NadaMás
​Og nøj hvor holdt holdet hovederne kolde, selv efter KdBs udligning. Og det gjorde de altså på Etihad.
Til sammenligning så man det stikmodsatte aftenen forinden i Barcelona.

Det er så imponerende. 

Sjovt hvordan sådan en fodboldkamp man ingen personlig aktie har i, kan gøre en så glad dagen derpå. 
Følgende bruger(e) sagde tak: longwind

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 12 timer siden #246 af Lars1991
​Jeg var faktisk både skuffet og imponeret over Camavinga igår. Jeg er skuffet, fordi jeg faktisk ikke synes han spiller en specielt god kamp. Han er slet ikke boldsikker nok, og er jo også en af grundene til at vi får svært ved at holde fast i den. Han er ellers en type, der godt kan bruge sin fysisk og teknik til at holde iden, men det lykkedes ikke rigtig igår.

Jeg er imponeret fordi imens han har en dårlig kamp (efter min mening), så falder han jo ingenlunde igennem. Han har fået hævet sit bundniveau betragteligt. Det flot, især imod så svær en modstander!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 11 timer siden #247 af Fondo_Sur
Nogle blev sikkert madridistas efter at have set Juanito, andre blev det efter at have set Casillas i CHL finalen i 2002, også er der sikkert nogle, der er blevet madridistas efter at have set Nacho i går. Madridismo puro!
Følgende bruger(e) sagde tak: longwind

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 1 dag siden #248 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=174578 skrev: Nej, det er også mest for at stikke lidt tilbage til Pep og alle andre, der forsøger at definere hvad god fodbold er. Jeg synes det er dræbende kedeligt, at se et hold ikke turde køre en kontra, men i stedet stoppe op og spille bolden rundt 30 gange og gøre chancen mindre - udelukkende for at trætte modstanderen eller af frygt for at miste bolden.

Synes det er fejlagtigt at kalde det offensivt hvert fald. Det er utroligt defensivt. De tør ikke sætte bolden på spil. Gab mand.


Helt enig det er dræbende kedeligt.

Helt enig i at man ikke kan kalde det offensiv fodbold.

​Ret skal dog være ret. Jeg synes aldrig det er Pep selv der har kaldt det for den eneste måde at spille god fodbold på. Det er nærmere alle hans disciple, Barca fans og nu City + Premier League fans. Pep selv er slet ikke så fanatisk om emnet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 1 dag siden #249 af Estadio Santiago Bernabéu
​Antonio Rüdiger nærmer sig snart min all-time favorit Real Madrid spiller status. Den nuværende ejer hedder Luka Modric som overtog den fra Raúl. Men puha Rüdiger din dejlige smukke mand!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum