Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Afstemning: Er Cristiano Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Ja
32 50.8%
Nej
31 49.2%
Antal stemmer: 63
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
12 år 11 måneder siden #25 af Dios

Jaken skrev:

Dios skrev: Jeg synes hverken Messi eller Ronaldo er verdens bedste...

Den vil jeg lige give dig en mulighed for at uddybe, inden en anden gør ;)

Ribery eller Iniesta. Ribery for hans fremragende sidste sæson, men generelt synes jeg Iniesta bliver ankerkendt for lidt, og synes han intet mindre er fantastisk. Ronaldo og Messi er gået i selvsving, og selvom begge stadig scorer fantastisk mange mål, så mangler de begge stadig det sidste. Ribery beviste sidste sæson, at man ikke behøver og scorer 800 mål for, at gøre det godt. Ribery havde stor andel i alle Bayern's triumfer, og spillede Juventus og Barca ud af banen.

Messi mangler og være afgørende, og for alvor træde i karakter som vi så det for nogle år tilbage, og Ronaldo er simpelthen for nem og lukke ned, og spiller generelt mange dårlige kampe. Om han acorer 1 pind eller 2 ændre jo ikke på, at han for ofte er anonym langt inde i kampen, og det kræver da også sin mand og være på det rette sted i de døende minutter, og afgøre kampene. Jeg mangler bare meget mere fra Ronaldo af :)

Håber det var forklaring nok :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #26 af Real-Laudrup
Aaarrrhhh, Messi scorede 5 mål imod Bayer 04, 2 mod Milan( i 2012, selvom begge var på straffe) 2 mål i 2-2 clasicoen på Camp Nou sidste Oktober, han scorede på Bernabeu i marts, 2 mål imod Milan da Barca virkelig havde brug for noget specielt, han scorede mod PSG og det var så der fik han den skade der har plaget ham lige siden. Men se på hvordan han fuldstændig ændrede returen selvom han ikke engang burde have være i truppen, hvilket man så i München.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Real-Laudrup.

• Zizou1981
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #27 af Zizou1981
Besvaret af Zizou1981 på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?
Den mest komplette spiller, er et begreb os Madrid-tilhængere har opfundet for at give Ronaldo, den credit han fortjener. Kigger man på simple kategorier som bedste spark, bedste hovedspil, osv., så er Ronaldo suveræn. Men i så fald vil der være mange spillere der er ”bedre” end Messi.

Lad os kort kigge på deres varemærker:

Ronaldo er bedst til:
At afslutte
Uden at skulle inddrage statistikker, synes jeg at Ronaldo er en marginalt bedre afslutter. Nu har jeg set 95% af Barcelonas og Real Madrids kampe de sidste 4 år og Ronaldo er en smule skarpere, når han får chancen foran mål, sammenlignet med Messi. Som mange beskriver får han egentlig ikke super mange chancer i en kamp og ofte er han ikke vildt godt med i kampen, men han ender altid med at få scoret.
Dette hænger selvfølgelig sammen med hans sparketeknik og sublime hovedspil.

Det rigtige løb
Ronaldo har desuden en unik evne til at tage det rigtige løb, og ”spille” sig selv fri, ved at løbe sig fri. Blandt andet med stor succes mod Barcelona på Camp Nou.

Messi er bedst til:
Assist-spillet.
Messi har en fænomenal evne til at lave skarpe dybe afleveringer, der fuldstændig flænser modstanderens forsvar. Jeg har ikke tal på hvor mange gange, jeg har set ham trække ind i banen, afdrible 1-2 modstandere og lægge end indenoms aflevering lige ned i fødderne på en af de to kantspillere.
Hermed ikke sagt at Ronaldo ikke skaber chancer til sine holdkammerater ( for det gør han), men slet ikke i samme omfang som Messi.

En-mod-5 – Skabe chancer
Messi kan sætte et halvt hold, som ingen andre. Og nej, her mener jeg ikke Bayern Munchen, men et gennemsnitligt forsvar, hvilket man ser uge efter uge. Ja ja, det er La liga og forsvarerne er angiveligt ”dårlige”, men faktum er bare, at der ikke er nogle andre spillere der kan afdrible så mange spillere som han kan.
Han er verdens bedste mand mod mand, og dette gør at han kan skabe flere farlige ting på egen hånd end nogen anden spiller. Ronaldo kan selvfølgelig også sætte en mand eller to. Det kræver bare lidt mere plads end Messi .

Min konklusion:

Ronaldo har flere redskaber i værktøjskassen, men de ting Messi kan er så unikke, at han er en større trussel mod modstanderens mål og generelt vil han have større indflydelse på en kamps udfald end Ronaldo.

Messi vil over en sæson skabe flere chancer til sig selv og sine holdkammerater. Om end Ronaldo er en lidt mere effektiv afslutter, kommer han ikke frem til ligeså mange farlige situationer som Messi.
Kunne man kombinere Messis flair, driblinger og afleveringer med Ronaldos evner som afslutter, havde man et fodbold-monster.

• Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #28 af Barça
Besvaret af Barça på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

ElMadrid skrev: For mig er der INGEN tvivl. Ronaldo er verdens bedste og mest komplet fodboldspiller fordi:

1- Folk glimmer en vanvittig vigtig detalje, når de sammenligner de to. Ronaldo har først spillet i England og derefter i Spanien, hvor Messi har spillet hele sit fodboldliv (næsten) med samme hold. Det betyder utrolig meget, når vi sammenligner de to spiller og når konkurrencen er så hård, som den er mellem de to.
Ronlado har måtte vænne sig til mange forskellige spilstil, holdkammerater og sågar trænere end Messi.

2- Messi har spillet på et bedre hold (Sorry Guys) end Ronlado i de fleste tilfælde. Hans holdkammerater kender hans løbebane/mønstre og omvendt, derfor er det lidt "nemmer" for ham at lave flere mål og flere assists og i det hele taget fremstår som være mere i spillet end Ronaldo. Jeg er også 100 % sikker på at Barcelona gør ham bedre end han reelt er.
Se blot på Messi på landsholdet. Der gik flere år, hvor han var skyggen af sig selv!! Med tanke på andre Barca spiller, som alverdens mediere ellers roste til skyerne og gjord dem til kommende stjerner og som viste sig som fiaskoer (Læs Bojan osv) så kan jeg ikke lad være med at tænke på, at Barcelona som holdet, gør sine spiller små procenter bedre. Her er Messi ingen undtagelse.

3- Som fodboldspiller er Ronlado uden tvivl mere komplet. Jeg vil faktisk hævde at det er Messi, som efteraber Ronaldo og ikke omvendt, som den danske presse ellers elsker at fremhæve. Hvad bygger jeg det på? Ronaldo har "næsten" altid været kendt for sit eminent frispark, noget som Messi først har udviklet sidste år eller året inden. Ronaldo har ALTID været kendt for at vre super professionel til træninger - den første der kommer og den sidste der går - Igen noget man i Barcelona har forsøgt at fremhæve ved Messi for et par siden.

Desuden er den måde, hvor Ronaldo springer efter en bold og bliver hængende i lufter, næsten uden lige. For slet ikke at snakke om at han sparker godt på begge ben, noget Messi overhovedet ikke gør.

Til dem der mener at Messi er mere en holdspiller: Find èn i Barcelona, der ikke er holdspiller??! Min pointe er at det er noget, de har trænet til næsten nær perfektion. Allesammen...

Om Messi er født til at være Nr. 1. Sikke noget vås. Der er ingen der når toppen med bare talent. Jeg behøver vel ikke at uddybe.

Ovenstående skal ikke tage noget fra Messi for han er absolut en fremragende fodboldspiller. Han er bare ikke bedre end Ronaldo, men han har spillet på et bedre hold, desværre.

1 - Jeg synes at man skal vurderer en spiller på hvad han udretter, og ikke hvad han kunne have udrettet et andet sted. Det er klart når Neymar tryller nede i Brasilien, at man har tvivl om, om han ville kunne klare sig i Europa, men indtil videre så har han jo - i mine øjne - kun gjort det godt. Så ville Messi være dårligere i England? Ikke nødvendigvis, da han i forvejen er en af de spillere, nu sammen med Neymar, som altid har en spiller der går mere efter at lave frispark, end efter at vinde bolden.

3 - Ronaldos eminente spark ender sjældent i mål, men når det gør, så ser det flot ud. Og hvis du kigger her:
så kan du se at han faktisk er gået tilbage til at sparke "mere normalt", eller med andre ord: på samme måde som fx Messi og Pirlo gør det. Den klassiske. Og her prøver jeg ikke at sige at Ronaldo kopirer Messi (mener at der ikke er nogen der kopirer hinanden), men at den anden sparketeknik nok havde for lav succesrate. Om Messi er super-pro til træning skal jeg ikke kunne sige noget om. Ved heller ikke om Ronaldo er det. Har aldrig overværet en Barca/Real træning, men jeg ved at der er mange holdkammerater der har rost Ronaldo for at gøre det godt til træning hvergang, så det må man jo bygge sin viden ud fra. Jeg er dog af den overbevisning at du ikke kommer sovende til din startplads, og vi har set mange spillere der har mistet 'talentet' fordi de ikke har trænet nok, som fx Ronaldinho.

Jeg prøver ikke at overbevise dig om at Messi er bedre end Ronaldo, hvilket er min opfattelse, da den kamp for længst er tabt. Men jeg ville blot kommentere nogen af de ting du har skrevet. Du er måske uenige i dem, og det er også helt okay, så lad os bare stoppe med det samme.
Jeg kan dog blive overrasket over at 50% af stemmerne går til Messi på en Real Madrid side. Havde afstemningen sket på en Barcaside ved jeg ikke om Ronaldo havde opnået så mange stemmer. Jeg kan dog ikke vide om de 25 stemmer alle er fra Barcafans som jeg.

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #29 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Zizou1981 skrev: Ronaldo har flere redskaber i værktøjskassen, men de ting Messi kan er så unikke, at han er en større trussel mod modstanderens mål og generelt vil han have større indflydelse på en kamps udfald end Ronaldo.

Jeg er enig i din konklusion. Ronaldo er muligvis bedre på en række parametre, men man kan sagtens argumentere overbevisende for at i Messis tilfælde er helheden større end summen af de enkelte dele.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Rubæk.

• Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #30 af Barça
Besvaret af Barça på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Min konklusion:

Ronaldo har flere redskaber i værktøjskassen, men de ting Messi kan er så unikke, at han er en større trussel mod modstanderens mål og generelt vil han have større indflydelse på en kamps udfald end Ronaldo.

Messi vil over en sæson skabe flere chancer til sig selv og sine holdkammerater. Om end Ronaldo er en lidt mere effektiv afslutter, kommer han ikke frem til ligeså mange farlige situationer som Messi.
Kunne man kombinere Messis flair, driblinger og afleveringer med Ronaldos evner som afslutter, havde man et fodbold-monster.

Er meget enig i de ting du skriver, og man kunne lige pludselig få lyst til at lege med tanken om de to på samme hold! Måske vi engang får det at se i en underholdningsvenskabskamp. Den ville i hvert fald hive nogen penge hjem!

Generelt til Messi vs Ronaldo debatten: Den har jo kørt lige siden Ronaldo vandt Ballon Do'r i 2008, og mange argumenterne er de samme, så for mig er det faktisk mere relevant at diskutere hvem der er nr 3, da den diskussion vil indeholde noget nyt og flere spillere.

12 år 11 måneder siden #31 af Gribben

Barça skrev:

ElMadrid skrev: For mig er der INGEN tvivl. Ronaldo er verdens bedste og mest komplet fodboldspiller fordi:

1- Folk glimmer en vanvittig vigtig detalje, når de sammenligner de to. Ronaldo har først spillet i England og derefter i Spanien, hvor Messi har spillet hele sit fodboldliv (næsten) med samme hold. Det betyder utrolig meget, når vi sammenligner de to spiller og når konkurrencen er så hård, som den er mellem de to.
Ronlado har måtte vænne sig til mange forskellige spilstil, holdkammerater og sågar trænere end Messi.

2- Messi har spillet på et bedre hold (Sorry Guys) end Ronlado i de fleste tilfælde. Hans holdkammerater kender hans løbebane/mønstre og omvendt, derfor er det lidt "nemmer" for ham at lave flere mål og flere assists og i det hele taget fremstår som være mere i spillet end Ronaldo. Jeg er også 100 % sikker på at Barcelona gør ham bedre end han reelt er.
Se blot på Messi på landsholdet. Der gik flere år, hvor han var skyggen af sig selv!! Med tanke på andre Barca spiller, som alverdens mediere ellers roste til skyerne og gjord dem til kommende stjerner og som viste sig som fiaskoer (Læs Bojan osv) så kan jeg ikke lad være med at tænke på, at Barcelona som holdet, gør sine spiller små procenter bedre. Her er Messi ingen undtagelse.

3- Som fodboldspiller er Ronlado uden tvivl mere komplet. Jeg vil faktisk hævde at det er Messi, som efteraber Ronaldo og ikke omvendt, som den danske presse ellers elsker at fremhæve. Hvad bygger jeg det på? Ronaldo har "næsten" altid været kendt for sit eminent frispark, noget som Messi først har udviklet sidste år eller året inden. Ronaldo har ALTID været kendt for at vre super professionel til træninger - den første der kommer og den sidste der går - Igen noget man i Barcelona har forsøgt at fremhæve ved Messi for et par siden.

Desuden er den måde, hvor Ronaldo springer efter en bold og bliver hængende i lufter, næsten uden lige. For slet ikke at snakke om at han sparker godt på begge ben, noget Messi overhovedet ikke gør.

Til dem der mener at Messi er mere en holdspiller: Find èn i Barcelona, der ikke er holdspiller??! Min pointe er at det er noget, de har trænet til næsten nær perfektion. Allesammen...

Om Messi er født til at være Nr. 1. Sikke noget vås. Der er ingen der når toppen med bare talent. Jeg behøver vel ikke at uddybe.

Ovenstående skal ikke tage noget fra Messi for han er absolut en fremragende fodboldspiller. Han er bare ikke bedre end Ronaldo, men han har spillet på et bedre hold, desværre.

1 - Jeg synes at man skal vurderer en spiller på hvad han udretter, og ikke hvad han kunne have udrettet et andet sted. Det er klart når Neymar tryller nede i Brasilien, at man har tvivl om, om han ville kunne klare sig i Europa, men indtil videre så har han jo - i mine øjne - kun gjort det godt. Så ville Messi være dårligere i England? Ikke nødvendigvis, da han i forvejen er en af de spillere, nu sammen med Neymar, som altid har en spiller der går mere efter at lave frispark, end efter at vinde bolden.

3 - Ronaldos eminente spark ender sjældent i mål, men når det gør, så ser det flot ud. Og hvis du kigger her:
så kan du se at han faktisk er gået tilbage til at sparke "mere normalt", eller med andre ord: på samme måde som fx Messi og Pirlo gør det. Den klassiske. Og her prøver jeg ikke at sige at Ronaldo kopirer Messi (mener at der ikke er nogen der kopirer hinanden), men at den anden sparketeknik nok havde for lav succesrate. Om Messi er super-pro til træning skal jeg ikke kunne sige noget om. Ved heller ikke om Ronaldo er det. Har aldrig overværet en Barca/Real træning, men jeg ved at der er mange holdkammerater der har rost Ronaldo for at gøre det godt til træning hvergang, så det må man jo bygge sin viden ud fra. Jeg er dog af den overbevisning at du ikke kommer sovende til din startplads, og vi har set mange spillere der har mistet 'talentet' fordi de ikke har trænet nok, som fx Ronaldinho.

Jeg prøver ikke at overbevise dig om at Messi er bedre end Ronaldo, hvilket er min opfattelse, da den kamp for længst er tabt. Men jeg ville blot kommentere nogen af de ting du har skrevet. Du er måske uenige i dem, og det er også helt okay, så lad os bare stoppe med det samme.
Jeg kan dog blive overrasket over at 50% af stemmerne går til Messi på en Real Madrid side. Havde afstemningen sket på en Barcaside ved jeg ikke om Ronaldo havde opnået så mange stemmer. Jeg kan dog ikke vide om de 25 stemmer alle er fra Barcafans som jeg.

Nu er der vel ret beset ikke gået nogen stemmer til Messi. Der er gået knap 50% af stemmerne til Ronaldo, mens godt 50% har stemt på et andet resultat. Disse godt 50% kan være fordelt på Messi, en anden spiller samt (og her tror jeg der ligger mange stemmer) at man ikke mener, at den ene er bedre end den anden eller at de er umulige at sammenligne. Det vil i hvert fald være sidstnævnte, som jeg selv ville stemme, og jeg ville derfor ikke sætte kryds ved Ronaldo (og ej heller ved Messi)
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Gribben.

12 år 11 måneder siden #32 af Gribben

Barça skrev:

Jeg er til gengæld helt enig i, at hvis en tilsvarende afstemning var holdt på et Barcelonaforum, hvor spørgsmålet var, om Messi var verdens bedste, så ville det se ganske anderledes ud. Forudsat at det kun var Barcelonafans, der kunne stemme, ville resultatet nok være ganske tæt på 100% vil jeg tro. Om det så siger noget om Messi, Ronaldo eller Barcelonafans skal jeg ikke kunne sige noget om :-)

12 år 11 måneder siden #33 af Raul7777
Jeg prøver lige igen. Jeg synes, at de der skriver at Ronaldo er den mest komplette fodboldspiller tager fejl. En komplet fodboldspiller skal kunne alle aspekter af fodbold. Ronaldo kan godt være en komplet angriber eller wing, men komplet fodboldspiller er han ikke. Det tætteste vi kommer på en komplet fodboldspiller er Yaya Toure. Yaya Har spillet i forsvaret, endda i en champions league finale, har spillet defensiv midt, og nu spiller han mere offensiv i City, og han kan desuden score mål. Dét er at være komplet.

• Dionysos
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #34 af Dionysos
Besvaret af Dionysos på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Zizou1981 skrev: At afslutte
Uden at skulle inddrage statistikker, synes jeg at Ronaldo er en marginalt bedre afslutter. Nu har jeg set 95% af Barcelonas og Real Madrids kampe de sidste 4 år og Ronaldo er en smule skarpere, når han får chancen foran mål, sammenlignet med Messi.

Er det monstro fordi enhver statistik ville forkaste denne hypotese, at du vælger ikke at inddrage disse?

Lige udover det, er det dog et flot og velargumenteret indlæg du har skrevet.

• Zizou1981
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #35 af Zizou1981
Besvaret af Zizou1981 på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?
Jeg ved ikke hvad statistikken siger.. Derfor inddrager jeg den ikke.

Min vurdering er, at Ronaldo er mere effektiv, her tænker jeg på afslutninger i feltet. Såkaldte pæne oplagte chancer, hvor Messi har en tendens til at være en anelse uskarp.

Jeg ved godt Ronaldo har mange forsøg ude fra feltet, så hvis man opgør alle afslutninger, siger statistikken måske noget andet.

12 år 11 måneder siden #36 af ElMadrid

Barça skrev: 1 - Jeg synes at man skal vurderer en spiller på hvad han udretter, og ikke hvad han kunne have udrettet et andet sted. Det er klart når Neymar tryller nede i Brasilien, at man har tvivl om, om han ville kunne klare sig i Europa, men indtil videre så har han jo - i mine øjne - kun gjort det godt. Så ville Messi være dårligere i England? Ikke nødvendigvis, da han i forvejen er en af de spillere, nu sammen med Neymar, som altid har en spiller der går mere efter at lave frispark, end efter at vinde bolden.

Hej Barça
Tak for dit svar. Dejligt med en fin tone mellem rivaliserende fans :-)

til indlægget: Jeg synes ikke at jeg har skrevet noget om "Hvis Messi spillede i England". det jeg skriver er, at vi også skal tage højde for at Ronaldo har skiftet klub, kammerater, land, kultur og spilsystem i forhold til Messi. Dette påvirker kontinuiteten en del i mine øjne og er helt sikkert en lille fordel til Messi. Vi kan vist alle være enige i, at det er en kæmpe fordel for Messi at han har spillet sammen med Xavi og Iniesta i så mange år. De kender hans løbemønstre en del bedre end nogen Real Madrid spiller kommer til tilsvarende med Ronaldo.

Barça skrev:

den er en lille fejl i det du skriver. "Som f.eks. Messi og Pirlo". Messi vil aldrig gå historien for hans frispark. det gør Pirlo tilgengæld. Jeg synes ikke at Messi hører til her. Jeg er af den overbevisning at Ronaldo har så mange værktøjer, når det handler om frispark at han kan tillade sig at prøve lidt af hvert, uden at det går over kvaliteten, hvor de andre spiller typisk kun har 1-2 varianter.

Barça skrev:

Du behøver ikke at stoppe en diskussion hvis den er saglig :-)
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved ElMadrid.

Leveret af Kunena Forum